بزرگترین بیمارستان مادر و کودک در جنوب شرق کشور در ایرانشهر سیستان و بلوچستان افتتاح می‌شود.

مادر تازه زایمان‌کرده - نوزاد - بچه

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر با اعلام این خبر به همشهری گفت: «این بیمارستان ماه آینده در دومین سفر استانی رئیس‌جمهوری به سیستان و بلوچستان افتتاح خواهد شد.»

صلاح‌الدین بویا افزود: «این بیمارستان با سرمایه حدود 200 میلیارد تومان در فضایی حدود ۶ هزار مترمربع مسو در 2 طبقه ساخته شده‌است.»

بویا با اشاره به اینکه افتتاح این بیمارستان 120 تخت به سرانه درمانی اضافه می‌کند، ادامه داد: «بزرگترین بیمارستان مادر و کودک جنوب شرق کشور در ایرانشهر به این دلیل است که سیستان و بلوچستان بالاترین میزان تولد را دارد و طبق آمار این رقم به 1200 زایمان در ماه ایرانشهر می‌رسد. از آنجا که زایمان‌های پر خطر در جنوب استان به دلیل عدم دسترسی به مراکز درمانی زیاد اتفاق می‌افتد، این بیمارستان در ایرانشهر احداث شد. طبق آمار 40 زایمان پر خطر است.»

آمار ثبت احوال سیستان و بلوچستان نشان می‌دهد در ۳ ماهه اول سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۱۷۲۱ ولادت در استان به ثبت رسیده و به عبارتی به طور میانگین در هر شبانه روز 233 ولادت اتفاق افتاده است.

به گفته بویا، با بهره‌برداری از این مرکز درمانی گام بزرگی در حوزه ارتقای شاخص درمان در منطقه جنوب سیستان و بلوچستان برداشته می‌شود و شاخص‌های کیفی در حوزه زنان و زایمان، کودکان و سلامت مادران باردار کشور و جنوب شرق افزایش می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر خاطرنشان کرد: «پروژه بیمارستان مادر و کودک شهرستان ایرانشهر پس از بهره‌برداری مرکز پایلوت سازمان جهانی بهداشت در کشور خواهد بود.»

بویا افزود: «پیش از این بیمارستان ایران با داشتن بخش زنان و زایمان با داشتن 12 تخت ال.دی. آر (تخت مادر و نوزاد) میزبان مادران بود. بیمارستان مادر و کودک ایرانشهر بخش‌های آی سی. یو نوزادان را نیز دارد.»

بر اساس اعلام سازمان ثبت‌ احوال کشور، در چهار ماه نخست سال1402 ، ۳۳۸ هزار و ۶۰۱ نفر در کشور متولد شدند که از این تعداد ۱۷۵ هزار و ۶۹۴ نوزاد پسر و ۱۶۲ هزار و ۹۰۷ نوزاد دختر بودند.



بیشتر بخوانید:
دلهره‌های شبانه تولد سنگین‌ترین نوزاد ایرانی + تصاویر | پزشک مهدی: با تصمیم لحظه‌ای جان نوزاد ۷ کیلویی را نجات دادم | علت تولد کودک با وزن بالا چیست؟

کد خبر 812096

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha