رونمایی از موشک هایپرسونیک "فتاح۲" هراس و عصبانیت سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان موسوم به تروئیکای اروپایی را همچون گذشته به همراه داشت و آن‌ها با صدور بیانیه‌ای مشترک، پیشرفت نظامی ایران را «تهدید» نامیدند.

3

به گزارش همشهری آنلاین در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای دولت انگلیس منتشر شد آمده است: تروئیکا - فرانسه، آلمان و بریتانیا - رونمایی از یک نوع موشک بالستیک جدید توسط ایران در ۱۹ نوامبر را محکوم می کند.

این سه کشور اروپایی درحالی که محدودیت‌های موشکی ایران بر اساس توافق سال ۹۴ به پایان رسیده است ادعا کردند: ایران به‌رغم درخواست‌های مکرر بین المللی برای توقف آن و پس از سال‌ها نادیده گرفتن محدودیت‌های سازمان ملل، به توسعه برنامه موشکی خود ادامه می دهد.

در این بیانیه ادعا شده است: ادامه توسعه برنامه موشکی بالستیک ایران به دنبال توسعه برنامه هسته‌ای این کشور، فراتر از همه توجیهات غیرنظامی معتبر و تحقیقاتی است که قبلاً در مورد تحویل تسلیحات هسته‌ای انجام شده بود. این پیشرفت‌ها همچنین نشان دهنده تهدید جدی ایران برای امنیت جهانی و منطقه ای است.

تروئیکا همچنین در این بیانیه با اتهام‌زنی علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران ادعا کردند که «به انجام هر گام دیپلماتیک برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای و پاسخگویی ایران به فعالیت های بی ثبات کننده خود در منطقه و در سطح بین المللی» متعهد هستند.

موشک هایپرسونیک فتاح ۲ اواخر آبان‌ماه گذشته، در جریان بازدید حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه، برای نخستین بار رونمایی شد.

فتاح ۲ موشک هایپرسونیک (ابرفراصوت) با قابلیت گلاید و همچنین کروز است که در دسته تسلیحات هایپرسونیک HGV و HCM دسته‌بندی می‌شود.

تنها ۴ کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران فناوری این نوع از تسلیحات هایپرسونیک را در اختیار دارند.

کد خبر 812019

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 78
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 12
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    صهیونیست ها و تروریست ها 100 درصد فقط با حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی و برخی کشورهای منطقه جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند. دیگر هیچ کس در انگلیس نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه، اسرائیل و مزدورانشان سرپوش بگذارد. دیگر هیچ کس در لندن نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه، اسرائیل و مزدورانشان سرپوش بگذارد. دیگر هیچ کس در بریتانیا نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه، اسرائیل و مزدورانشان سرپوش بگذارد. اگر سازمان های بین المللی قدرت و توانایی جلوگیری از جنایت آفرینی های آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان و امارات و ترکیه و اسرائیل و عربستان ومزدورانشان را ندارند بهتر است برای همیشه تعطیل بشوند.
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    مسئولیت هرگونه اتفاق برعهده آژانس انرژی اتمی است، زیرا رژیم صهیونیستی در حال تهدید جهان با بمب اتمی است. مسئولیت هرگونه اتفاق برعهده آژانس انرژی اتمی است، زیرا رژیم صهیونیستی NPT و پادمان را امضا نکرده است و امروز این رژیم در حال تهدید جهان با بمب اتمی است. با این آگاهی که امروز مردم در سراسر جهان پیدا کرده و از مظلومیت فلسطین حمایت کردند، موجبات رسوایی هرچه بیشتر رژیم صهیونیستی فراهم شد. رسانه‌ها باید جنایات آمریکا و هم برخی کشورهای اروپایی در غزه را منعکس کنند. ارتش اسرائیل به همراه ارتش آمریکا و برخی کشورهای اروپایی در این مدت 54 روز صدها تن بمب روی مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه غزه ریخته است. آژانس به تهدیدات اتمی رژیم صهیونیستی ورود کند. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی لفاظی اسرائیل درباره سلاح هسته‌ای را نادیده می‌گیرد مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون از بمب اتمی آمریکا، کشورهای اروپایی و اسرائیل دفاع، حمایت و استقبال کرده است. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نوکر آمریکا، غرب و اسرائیل بوده است.
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    دیگر هیچ کس حق ندارد درباره برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران با گروسی مذاکره، گفت وگو و همکاری کند. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شریک جرم جنایت های اسرائیل و متحدانش در جنگ غزه بوده است. اروپایی‌ها به همراه آمریکا توافق هسته ای و برجام را نقض کردند عملکرد شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به نفع جهان نیست و تاکنون هم نبوده است. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی چرا تاکنون در باره برنامه هسته ای آمریکا، کشورهای اروپایی و اسرائیل هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کند و سکوت اختیار کرده است. همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون غلط و اشتباه بوده است. سوال اینجاست که پس چرا آمریکا، کشورهای اروپایی و اسرائیل تاکنون در مورد برنامه هسته‌ای خود با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری نمی کنند. اروپایی‌ها به هیچ یک از تعهدات برجامی خود عمل نکرده‌اند چرا که هیچ اختیاری از خودشان ندارند.
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متأسفانه هنوز هم درک نمی کند، نمی داند و نمی فهمد که آمریکا جنایتکار در سال 1397 به صورت غیر قانونی از برجام خارج شده است و هم منشور سازمان ملل را نقض کرده است.
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    چطورمی توان به رژیم صهیونیستی که لااقل ۲۰۰ کلاهک هسته ای دارد و اجازه داد مدعی جهان عاری از سلاح هسته ای و برنامه هسته ای ایران باشد؟ علاوه بر آنکه سلاحهای کشتار جمعی رژیم صهیونیستی باید تحت نظارت جامعه بینالمللی نابود شود و منطقه خاورمیانه اسلامی عاری از سلاحهای کشتار جمعی اداره شود کلیه قطعنامههای شورای امنیت علیه اسرائیل غاصب باید مو به مو اجرایی شود. در ضمن برای تحقق این امر خطیر پیشنهاد میشود در جهت سلامت نفوس انسانی در جامعه بشری امتیاز حق وتوی جمهوری اسلامی ایران که قطعاً به ندرت از آن استفاده خواهد شد توسط سازمان ملل متحد و افکار عمومی جامعه بشری طی یک همهپرسی جهانی به رسمیت شناخته شود.
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    ازسال 1394 تاکنون برجام نشان داد که نباید با آمریکا و سه کشور اروپایی مذاکره کرد مذاکره ایران با آمریکا، کشورهای اروپایی و... در باره صلح آمیز هسته ای از ابتدا غلط و اشتباه بوده است و مقصر اصلی دولت حسن روحانی به همراه ظریف و عراقچی بوده است چون به خاطر که آمریکا و متحدانش از سال 1332 تاکنون با ملت ایران دشمن درجه یک هستند و همچنان نیز ادامه می دهند. چون به خاطر که آمریکا و متحدانش از سال 1357 تاکنون با نظام جمهوری اسلامی دشمن درجه یک هستند و همچنان نیز ادامه می دهند.
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم صهیونیستی همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    حرف شعار انقلاب از ابتدا تاکنون آمریکا دشمن و شیطان بوده است سوال ایجناست که پس دولت حسن روحانی همه جانبه با دشمن و شیطان مذاکره و همکاری کرده است
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    اروپا حق حرف زدن از تسلیحات ما را ندارد اروپایی که به دشمن ما اسلحه می‌داد حق ندارد درباره تسلیحات ما حرف بزند اروپا در جنگ تحمیلی 8 ساله شریک جرم جنایات رژیم صدام دیکتاتور بوده است. اروپا به همراه آمریکا و با کمک مالی کشورهای عربی در جنگ تحمیلی 8 سال انواع سلاح های ممنوعه، بمب های ممنوعه، تسلیحات و سلاح شیمیایی صدام را تامین کرده است.
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    سوئیس تحریم‌هایی علیه ایران اعمال کرد سوئیس هم راستا با ادعاهای اروپا درباره پهپادهای ایرانی، یک شرکت و سه مقام ایرانی را تحریم کرد. رابرت مالی: توافق با ایران ممکن است روزی از طریق دیپلماسی حاصل شود نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با تاکید بر اینکه دولت بایدن به دنبال راه حل دیپلماتیک برای رسیدن به توافق با ایران است گفت که توافق ممکن است. تحریم‌های جدید کانادا علیه ایران وزارت خارجه کانادا از تحریم‌های جدیدی علیه ایران به بهانه حقوق بشر خبر داد. 1- دولت و مسئولان باید درس عبرت بگیرند دیگر با جنایتکاران مذاکره و همکاری نکنند. 2 - دولت و مسئولان باید درس عبرت بگیرند دیگر با دشمنان درجه یک ملت ایران مذاکره و همکاری نکنند. 3 - دولت و مسئولان باید درس عبرت بگیرند دیگر با دشمنان درجه یک حکومت نظام جمهوری اسلامی مذاکره و همکاری نکنند.
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    1- دولت و مسئولان باید درس عبرت بگیرند دیگر با حامیان اصلی گروهک تروریستی ضد انقلاب و گروهک تروریستی منافقین و رژیم جنایتکار صدام دیکتاتور مذاکره و همکاری نکنند. 2 - دولت و مسئولان باید درس عبرت بگیرند دیگر با حامیان اصلی تروریسم و القاعده و داعش و تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی مذاکره و همکاری نکنند.
  • خخخخ IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    تولید کردیم سلامتی اروپایی ها
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    شرم آور و تاسف بار است که شبکه اینترنشنال و با کمک مالی عربستان و متحدانش و مزدورانشان و به سرکردگی آمریکا و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار هر روز به نظام جمهوری اسلامی ایران اهانت، توهین، بی احترامی و خیانت می کند. اینترنشنال دیگر نمی تواند تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، کشورهای عربی و صهیونیست ها سرپوش بگذارد.
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    در پاسخ به دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل هر 11 دقیقه یک کودک در «یمن» جان می‌دهد مدعیان دروغین حقوق بشر جنایتکار شماره یک و سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک کجا هستند ازسال 2015 تاکنون خفه خون گرفتند، کاری نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند؟
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    شورای همکاری خلیج فارس که از شهریور ماه سال 1359 تاکنون شریک جرم جنایت های آمریکا، کشورهای اروپایی و مزدورانشان در عراق و منطقه خاورمیانه بوده است. جزایر سه‌گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران است و اشاره به آنها در بیانیه پایانی نشست مذکور فاقد هرگونه ارزش سیاسی و حقوقی است.
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    وزارت خارجه آمریکا: برجام مبتنی بر اعتماد نیست/ بازگشت به توافق هسته‌ای در دستور کار قرار ندارد/ پس آمریکا جنایتکار غلط می کند هر روز در توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین، شورای حکام آژانس وغیره دخالت و مداخله می کند
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    سوال اینجاست که پس چرا آمریکا، کشورهای اروپایی و اسرائیل تاکنون در مورد برنامه هسته‌ای خود با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری نمی کنند. اروپایی‌ها به هیچ یک از تعهدات برجامی خود عمل نکرده‌اند چرا که هیچ اختیاری از خودشان ندارند.
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    ادعای تل‌آویو: جبهه بین‌المللی علیه برنامه هسته‌ای ایران تشکیل خواهیم داد/ و باز هم تاآویو هیچ غلطی نمی تواند بکند
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹/ مذاکره از سال 1392 تاکنون ثابت کرد و نشان داد که به نفع مردم ایران و کشور نبوده است. توافق هسته ای از سال 1394 تاکنون ثابت کرد و نشان داد که به نفع مردم ایران و کشور نبوده است. برجام از سال 1394 تاکنون ثابت کرد و نشان داد که به نفع مردم ایران و کشور نبوده است.
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    خلاصه آماده ایم آماده
  • امین IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    چرا پیشرفت نظامی غربی ها و امریکا تهدید جهانی محسوب نمی شود ولی پیشرفت نظامی دیگر کشورها تهدید محسوب می شود؟ همین ویرانی غزه از سلاحهای غربی است که چه بلایی بر سر یک ملت بدون سلاح آورده شد! این تهدید است نه دیگران!
  • ا.م IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    چطور موشک‌های اروپایی تهدید نیست؟
  • علی IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    هر سه کشور خیلی غلط کرده اند که بقدرت دفاعی ما گیر داده اند
  • تارا IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    آب وبریز همون جایی که میسوزه
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۸/ گروسی ثابت کرد که نوکرآمریکا، اروپا و اسرائیل است و ایران هم نباید با گروسی مذاکره، گفت و گو و همکاری کند.
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۲/ گروسی جنایتکار باید درخصوص چشم پوشی طولانی مدت از تهدیدات هسته ای اسرائیل و برهم زدن توازن نظامی هسته ای منطقه، پاسخ قانع کننده بدهد و تا زمانی که در این خصوص پاسخ قانع کننده ای ارائه نداده حق ندارد راجع به موضوع دیگری سخن بگوید.
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    خون مردم مظلوم غزه موجب رسوایی مدعیان حقوق بشر شد
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    اگه دشمن از این پیشرفت نسوزه باید تعجب کرد
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    بسوزید که تازه اولشه، ایران گوشش به چرندیات خودبدتر پندارانه شما بدهکار نیست
  • فرزاد IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    کفاربی شرف بسیار غلط میکنن .انشاالله کوربشین .ازما عصبانی باشید واز این عصبانیت بمیرید .ایران اسلامی قدرتمندانه شماراقیمه قیمه خواهدکرد.
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    احیای برجام به فراموشی سپرده شده است؟ احیای برجام در فضای مابین جنگ اوکراین و غزه به فراموشی سپرده شده است. مشخص نیست دولت ایران و آمریکا در وضعیت فعلی که جنگ غزه به اوج خود رسیده است چه برنامه‌ای برای احیای این توافق دارند. ارسال پاسخ احیای برجام هیچ ارتباطی و ربطی به جنگ اوکراین و غزه ندارد و تاکنون هم نداشته است و این در حالی است که آمریکا جنایتکار در سال 1397 به صورت غیر قانونی از برجام خارج شده است و هم منشور سازمان ملل را نقض کرده است.
  • امیر IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    غلط کردن خیال کردن هنوز دست خودشون هستند وزمان پهلوی که ازترسشون شاه اب راباگوش می‌خورد.. خودشون اسرایبل رامسلح کنندتا همه رابکشد وایرآن دست بسته تماشاکند عجببب وحشی‌ها تروریست چشم آبی ادکلن کراوات زده دروغگو
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    مرگ براسراییل مرگ برامریکا.
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    جنگ کنونی «اسرائیل»، علیه مردم غزه است و نه حماس که جنگ کنونی رژیم اسرائیل علیه اهالی مردم نوار غزه و نه جنبش حماس است. جنگ کنونی رژیم اسرائیل در نوار غزه در حقیقت جنگ علیه اهالی این بخش از خاک فلسطین است و نه جنبش حماس. بیش از پانزده هزار غیرنظامی فلسطینی از جمله ۶۱۵۰ کودک و چهار هزار زن در جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه شهید و ۳۳ هزار نفر دیگر از جمله بیش از ۹ هزار کودک فلسطینی زخمی شدند و بنا به اعلام منابع فلسطینی، هفت هزار نفر نیز مفقود هستند که به احتمال زیاد در زیر آوار باقی مانده اند اما مقامات رژیم صهیونیستی ادعا کرده اند که این جنگ علیه حماس و نیزآزادسازی اسیران صهیونیست بوده است. وضعیت در نوار غزه، فاجعه بار است و از مرز بحران های انسانی فراتر رفته است. بازداشت کادر پزشکی در غزه توسط رژیم اسرائیل برای ما شوک آور است و باید به حریم بیمارستان ها احترام گذاشته شود.
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بست و منطقه را بمباران کرد. ارتش رژیم صهیونیستی که از نبرد با رزمندگان مقاومت درمانده شده بود در تلاش برای کشتار مردم بود تا از این راه به مقاومت فشار بیاورد و اهداف متجاوزانه خود را تحمیل کند. به همین دلیل اقدام به بمباران بیمارستان ها و مراکز درمانی این منطقه و بازداشت پزشکان و مجروحان بستری در بیمارستان ها کرد. بیش از پانزده هزار غیرنظامی فلسطینی از جمله ۶۱۵۰ کودک و چهار هزار زن در جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه شهید و ۳۳ هزار نفر دیگر از جمله بیش از ۹ هزار کودک فلسطینی زخمی شدند و بنا به اعلام منابع فلسطینی، هفت هزار نفر نیز مفقود هستند که به احتمال زیاد در زیر آوار باقی مانده اند.
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    همانطور که شهید بهشتی فرمود آمریکا از ما عصبانی باش و از عصبانیت بمیر حالا نوبت این سه کشور جنایتکار است که اینقدر عصبانی شوند تا از عصبانیت بمیرند مگر اختیار ایران در دست اینهاست دوران اینها به سر آمده قدرتمند تر می شویم تا اینها دق کنند
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    اسرائیل جایگاهی برای اظهار نظر درباره سلاح شیمیایی ندارد که رژیم کودک کش اسرائیل که ذخایر تسلیحات شیمیایی خود را اعلام نکرده، جایی برای اظهار نظر در مورد ایران ندارد. رژیم کودک کش اسرائیل که ذخایر تسلیحات شیمیایی خود را اعلام نکرده است، جایی برای اظهار نظر در مورد عضوی که خود قربانی اصلی چنین سلاح های مهلکی است، ندارد. واضح است که تولید سلاح های شیمیایی توسط این رژیم دلیلی جز بکارگیری آن ندارد. با بیانیه هیات رژیم اسرائیل و تظاهر کردن این رژیم به نگرانی درباره کنوانسیون سلاح های شیمیایی در حالی که عضو کنوانسیون و سایر معاهدات خلع سلاح نیست، نگرانی کشورهای عضو در مورد احتمال استفاده از سلاح شیمیایی توسط این رژیم علیه مردم بی گناه غزه دوچندان شد. ضروری است این رژیم وحشی و بی رحم، به خاطر جنایات خود در 70 سال گذشته، به ویژه پس از 7 اکتبر 2023، پاسخگو باشد. در واقع، فرافکنی و متهم ساختن کشورهای عضو، به این موجودیت شوم و عامل بی ثباتی در منطقه پرتلاطم غرب آسیا کمک نمی‌کند.
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    ای کاش کشورهای اروپایی از پیشرفت اقتصادی حسادت می کردن
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    بهتر اونهایی که بمب اتم دارن خفه خون بگیرن
  • مرتضی کشاورزی IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    13 1
    از ایران عصبانی شوید و از این عصبانیت بمیرید،
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    15 1
    انشالله فتاح 3 و 4 و 5 و 6 ... را هم می‌سازیم
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    11 1
    خدا وشکرکه اینذکشورا دارن ازعصبانیت میترکن این یعنی ماداریم راه رودرست میریم
  • حسین محمودابادی IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    12 1
    مگه شما ۴۰سال ماروتحریم کردین وبمب اتمی دارین ما عصبانی شدیم ناراحت باشین جواب دورو بودن همینه شماها یی کای پاسبان آمریکا هستین بزودی بمب اتم وهیدروژنی هم رونمایی تا از ترس ... به خودتون زنده و پاینده ایران
  • علی IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    15 0
    از سوزشون هست ، دلشون نمی خواد کشورها قوی باشند تا اون بی شرفها راحت تر بهشون زور بگن و غارتشون کنند،کور خوندن ، ایران همچین میزاره توآستینشون که ندونند از کجا خوردن،دم بچه های نظامی ایران گرم،هرچی قویتر بهتر به کوری چشم هرچی دشمن داخلی و خارجی
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    17 1
    عصبانی باشید از این عصبانیت بمیرید
  • اکبر IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    19 1
    تروئیکای اروپایی و پدرخوانده شأن (دارو دسته حامی صهیونیستها و تروریست‌های داعش علیه مسلمانان) بقول شهید بزرگوار دکتر بهشتی «عصبانی باشند و از عصبانیت بمیرند» این دارو دسته جنگ افروزان قرنهای گذشته و حال چرا در مورد سلاحهای هسته ای رژیم دیوانه کودک کش صهیونیستی خفه شده اند؟ آنها با ارسال انواع سلاح و مهمات غیر متعارف چنان شکست مفتضحانه همه جانبه از یک گروه حد اکثر هزار نفری حماس در غزه قهرمان خورده آن که باید از قدرت گرفتن ایران اسلامی بترسند. دوران استحمار، غارت، تفرقه اندازی و دخالتهای شما در این منطقه بسر آمده. شما خودتان میدانید بزرگترین تهدید صلح، توسعه و سازندگی و آرامش جهان هستید. کمی به تاریخ مراجعه کنید: جنگ اول و دوم جهانی، جنگ ۲۰ ساله ویتنام، کشتار بوسنی و هرزگوین، اشغال عراق، افقانستان، سوریه و یمن و قبل‌تر ایران. دفاع از رژیم‌های آپارتاید ضد مردم، مقابله با انقلابات آزادیخواهان با راه اندازی کودتاها و جنگهای محلی و منطقه ای در پنج قاره جهان وحمایت همه جانبه از جانیان اشغالگر ۸۰ ساله در فلسطین و... ریشه و علل همه نابسامانی و تهدید استقلال و آزادگی در جهان شمایید.
  • عرب سرخی IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    12 1
    موتو بغیظکم.....
  • BR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    12 2
    تا بسوزد اونجای اروپای خبیث بخصوص انگلیسی های نجس
  • IR ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    13 2
    ماشاالله، دست دانشمندان کشورمان دردنکند
  • حامد CH ۰۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    13 2
    کشورما تو افزایش توان نظامی از هیچ کشوری وهیچ سازمان بین‌المللی اجازه نمیگیره و تا بی نهایت قدرت نظامی کشورمون رو تو همه حوزه از جمله موشکی و بعدها هسته ای جلو می‌بریم تا دشمنان کشورمون جرات چپ نگاه کردن یا صحبت در مورد اینکه همه گزینه ها روی میز هستش حرف نزنند
  • IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    11 2
    افرین به بچه های سپاه
    • اكبر IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
      13 1
      آفرين به بچه هاي صنايع دفاع و دانشمندان ايراني
  • ایرج IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    12 2
    چطور این سه ابر جنایتکار، بمباران غزه و قتل عام ده ها هزار نفری توسط زامبی های صهیونیست و تهدیدهای علنی هسته ای آنها را نمی بینند، ولی موشک های ما تا این حد آنها را نگران کرده؟ مگر غیر از این است که بمب های چند تنی آمریکائی و این سه کشور در بمباران غزه بکار رفته؟
    • ایرج IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
      9 2
      خداوند هم دست مسلمانان را در دفاع از خود (و نه تجاوز) باز گذاشته، همانگونه که در آیه ی ۱۹۴ سوره بقره فرموده، با دشمن متجاوز به همان نحوی که به شما حمله می کنند مقابله کنید. پس موشک جواب موشک و ...
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    13 2
    پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۷/ جنگ کنونی «اسرائیل»، علیه مردم غزه است و نه حماس هرگز مردم غزه را تنها نمی‌گذاریم.
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    14 2
    جنگ کنونی «اسرائیل»، علیه مردم غزه است و نه حماس/ آمریکا جنایتکار بیش از ۷۰ هزار نوع سلاح به اسرائیل داده است. آمریکا جنایتکار شریک جرم جنایت های صهیونیست ها جنایتکار در فلسطین، غزه، لنبان و سوریه بوده است.
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    14 2
    در این مدت 56 روز بیش از ۴۶ هزار واحد مسکونی در غزه توسط اسرائیل و آمریکا به طور کامل ویران شده است.
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    14 2
    رافائل گروسی بی ادب مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیگر نمی تواند بر اهانت ها و خیانت های آمریکا و کشورهای اروپایی در مذاکره، توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین، قطر و عمان سرپوش بگذارد. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی لفاظی اسرائیل درباره سلاح هسته‌ای را نادیده می‌گیرد. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون از بمب اتمی آمریکا، کشورهای اروپایی و اسرائیل دفاع، حمایت و استقبال کرده است. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نوکر آمریکا، غرب و اسرائیل بوده است. دیگر هیچ کس حق ندارد درباره برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران با گروسی مذاکره، گفت وگو و همکاری کند. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شریک جرم جنایت های اسرائیل و متحدانش در جنگ غزه بوده است. تجاوز اسرائیل و آمریکا به غزه ثابت کرد و نشان داد که ساخت بمب اتمی گزینه های درست است و هم واجب است. اروپایی‌ها به همراه آمریکا توافق هسته ای و برجام را نقض کردند عملکرد شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به نفع جهان نیست و تاکنون هم نبوده است.
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    12 1
    وزارت خزانه داری آمریکا جنایتکار دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه، اسرائیل و مزدورانشان سرپوش بگذارد.
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    13 2
    آمریکا ۲۰ فرد و نهاد ایرانی را به بهانه مشارکت در شبکه‌های مالی وزارت دفاع و سپاه تحریم کرد/وزارت خزانه داری آمریکا جنایتکار دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه، اسرائیل و مزدورانشان سرپوش بگذارد.
  • محمد IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    10 2
    عجب نادان های خودخواهی هستند،غزه راباخاک یکسان کردند،صلح جهانی به خطرنمی افتدولی کسی برای حفظ خوددربرابرابرجنایتکاران خون آشام قوی شودتابتواندجلوگیری ازتجاوزکند،صلح جهانی رابه خطرمی اندازداین چندکشورمرتجع استثمارگرخودشان راجهان می نامند.منطق ابلهانه آنان انسان رایادضرب المثل مورچه ای می اندازدکه داشت آب می بردش دادمیزدآهای کمک دنیاراداردآب می برد.
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    20 2
    جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹ آمریکا هیچ حقی در دفاع از خود ندارد. اسرائیل هیچ حقی در دفاع از خود ندارد. سکوت شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره جنگ غزه به نفع اسرائیل و آمریکا است.
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    17 2
    جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰/ آمریکا در غزه مرتکب نسل‌ کشی شده است. اسرائیل در غزه مرتکب نسل‌ کشی شده است. به خاطر جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی اسرائیل و آمریکا بیش از 90 هزار خانواده در غزه بدون سر‌پناه هستند. اسرائیل جنایتکار با حمایت آمریکا و غرب و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی تاکنون یک میلیون فلسطینی را بازداشت کرده است.
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    11 2
    اسرائیل جنایتکار با حمایت آمریکا جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار از زمان «طوفان‌الاقصی» ۳۳۶۵ فلسطینی دستگیر کرده است.
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    14 1
    تا چشم تون در آید همینه که هست ، چرا تو داشته باشی ما نداشته باشیم. اگر ناراحتید می توانید یک شربت خواب آور یا سم بخورید و خود را راحت کنید تا دغدغه ی ما را نداشته باشید. پس بهتر است بروید بمیرید و خودتان را گم و گور کنید.
  • روح الله IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    13 2
    مرگ بر امریکا مرگ بر اسرائیل مرگ برانگلیس والمان وفرانسه وهمه زورگویان وظالمان.. زن وکودک کش. انشاءالله به زودی ظلم وستم شمابرای همیشه به پایان میرسد همه جارامشنج کرده ایدوخواهیدکرد واین آتش شمارابه خاکستر تبدیل خواهد کرد. درضمن شماغلط میکنید تهدید میکنی ای مکاران عالم دست شمابرای همه روشدوچهره وحشی گری وواقعی شمارادیدند اونجایی که میسوزدبااب یخ وهوای سرد خنک نمیشودپس بمیریدبهتره.... جانم فدای اسلام جانم فدای رهبری جانم فدای رزمندگان اسلام. وجانم فدای گمنامان سازنده انواع مهمات وادوات جنگی ازموشک. تافشنگ. برای دفاع ازمیهن اسلامی ومظلومان مسلمان دنیا من دست تک تک همه شمارامیبوسم
  • حمید IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    17 2
    من اگر مسوول کشور بودم دستور میدادم بمب اتم بسازند
  • بابائی IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    20 2
    آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی 100 درصد فقط عامل اصلی مشکل توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین بودن و هنوز هم هستند.
  • بابائی IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    12 1
    و این در حالی است که آمریکا جنایتکار به درخواست رژیم صهیونیستی در سال 1397 به صورت غیر قانونی از برجام خارج شده است. آمریکا جنایتکار با خروج از برجام منشور سازمان ملل را نقض کرده است.
  • کاوه IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    12 2
    عصبانی باشید و از این عصبانیت بمیرید
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    41 2
    برجام حسن روحانی و هم کشورهای اروپایی از سال 1392 تاکنون در کشور یک فاجعه بزرگ ایجاد کرده است و همچنان نیز ادامه دارد.
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    13 2
    تجاوز اسرائیل و متحدانش به غزه ثابت کرد و نشان داد که ساخت بمب اتمی گزینهای درست است است.
  • بابائی IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    14 1
    شرم آور و تاسف بار است که رافائل گروسی بی ادب مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون در مورد بمب های اتمی آمریکا، کشورهای اروپایی و اسرائیل هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کند و سکوت اختیار کرده است چرا؟
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    11 2
    آمریکا ثابت کرده به هیچ وجه قابل اعتماد نیست. اروپا ثابت کرده به هیچ وجه قابل اعتماد نیست.
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    1 3
    کپسول گاز هم درست کنید
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    0 0
    تجاوز اسراییل به غزه آبروی مدعیان حقوق بشر را برد
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    0 0
    جنایات صهیونیست‌ها با چراغ سبز آمریکا انجام می‌شود
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
    0 0
    جنایات این سه کشور اروپایی در جنگ جهانی اول ودوم وتشکیل داعش کمک به عراق واسراییل برکسی پوشیده نیست