پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۰
۰ نفر

 شواهد و گزارش‌های ۵۰ روز اخیر نشان می‌دهد که اسرائیل نه تنها در نوار غزه بلکه در کرانه باختری قصد اخراج فلسطینی‌ها و خلق یک نکبت جدید را دارد.

لحظه قاپیدن پرچم اسرائیل از دست حامیان رژیم صهیونیست

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از الجزیره، طی یک ماه و نیم گذشته به خوبی فاش شده است که رژیم صهیونیستی در نوار غزه بیشتر به دنبال نسل‌کشی مردم فلسطین و پاکسازی سرزمین‌های اشغالی برای گسترش شهرک‌های یهودی‌نشین بوده است. اسرائیل نه تنها به کشتار دسته جمعی غیرنظامیان می‌پردازد، بلکه ساختمان‌ها و زیرساخت‌های فلسطین را در برای نابود کردن حیات فلسطین در این منطقه از بین می‌برد. همه این عوامل باعث شده فلسطینی‌ها مجبور به تن دادن به یک نکبت دیگر باشند.

بر خلاف شعارهای صادر شده در رسانه‌های غربی اسرائیل تنها در نوار غزه به دنبال این اهداف شوم نیست بلکه در کرانه باختری نیز همین نقشه را به طور محسوس پیگیری می‌کند. اسرائیلی‌ها تنها با حماس مشکل ندارند بلکه می‌خواهند کل مردم فلسطین را از منطقه اخراج کنند که گذشتگان این رژیم بارها به آن اعتراف کرده اند.

جوزف وایتز، مدیر صندوق ملی یهودیان، در خاطرات خود در سال ۱۹۴۰ میلادی آورده است: «هیچ راهی به جز انتقال اعراب از اینجا به کشورهای همسایه و کوچ همه آنها وجود ندارد».

شبه‌نظامیان یهودی که یک کارزار پاکسازی قومی گسترده فلسطینی‌ها را برای تاسیس اسرائیل انجام دادند، در سال ۱۹۴۸ کرانه باختری و غزه را تصرف نکردند، نه به این دلیل که نمی‌خواستند، بلکه به این دلیل که فاقد توان نظامی لازم بودند. به این ناتوانی نیز باید فشارهای بین‌المللی را اضافه کرد.

جنگ ۱۹۶۷ به اسرائیل این فرصت را داد تا به هدف خود برای حکومت بر تمام فلسطین تاریخی دست یابد. اورشلیم شرقی، کرانه باختری و غزه، به اضافه شبه جزیره سینا و بلندی‌های جولان سوریه را اشغال کرد.

از آن زمان، نقشه‌های متعددی برای الحاق کرانه باختری و غزه به سرزمین‌های اشغالی و بیرون راندن جمعیت فلسطینی‌ها به سمت اردن و مصر طراحی شده است. ساخت بیش از ۱۵۰ شهرک غیرقانونی و ۱۲۰ پاسگاه در سراسر کرانه باختری اشغالی، سیاستی است که از این طرح ها نشات می‌گیرد.

اسرائیل به بهانه حفاظت از جمعیت ۷۰۰ هزار نفری شهرک نشینان، به سرزمین‌های فلسطینی بیشتری دست درازی کرده و فلسطینی‌های بیشتری را از جوامع خود بیرون کرده و از دسترسی آنها به مزارع، چراگاه ها و باغ های زیتون محروم کرده است.

اسرائیل طی ۵۰ روز گذشته علاوه بر کشتار فجیع در نوار غزه، ۲۴۹ فلسطینی از جمله ۶۰ کودک را در کرانه باختری نیز به قتل رسانده است که پیش از این بی‌سابقه بود. شواهد نشان می‌دهند آزار، شکنجه و بازداشت ساکنان فلسطینی کرانه باختری نیزی چند برابر شده است. فلسطینی ها حتی در خانه‌های خود مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند.

شهرک نشینان اسرائیلی که توسط مقامات اسرائیلی تشویق و مسلح شده‌اند، خشن‌تر شده اند. آنها اخراج اجباری جوامع بادیه نشین فلسطینی در جنوب نزدیک دره اردن و در مناطق مرکزی نزدیک رام الله را تشدید کرده اند و از ۷ اکتبر بیش از ۱۰۰۰ نفر را آواره کرده اند.

امروز شاهد ادامه نکبت در غزه و کرانه باختری هستیم. هدف اسرائیل اخراج نهایی فلسطینی ها و تلاش برای جذب بازماندگان است که تابعیت اسرائیلی دارند ولی شهروند درجه دوم محسوب می‌شوند.

کد خبر 811869
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا هاشمزهی IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 15
    تا حکومتهای اردن و مصر ساقظ نشوند قدس و فلسطین آزاد نخواهد شئ.اینها موی دماغ مسلمین هستند.