مدیرعامل خانه سینما، با تسلیت برای درگذشت بیتا فرهی و پروانه معصومی گفت: من در خانه سینما، دوستان در انجمن بازیگران، سازمان سینمایی حتی دوستان در صدا و سیما خیلی تمایل داشتیم مراسم تشییع جنازه باشکوه و درخور ایشان با یک فاصله زمانی مناسبی که قابل تنظیم باشد انجام شود .

پروانه معصومی

به گزارش همشهری آنلاین، علی دهکردی ، با تسلیت برای درگذشت بیتا فرهی و پروانه معصومی گفت: تشییع خصوصی خواست خانواده خانم معصومی بود اما به زودی مراسم باشکوه در خور ایشان برگزار خواهیم کرد.

مدیرعامل خانه سینما،، درباره آیین تشییع خانم پروانه معصومی، اظهار داشت: من در خانه سینما، دوستان در انجمن بازیگران، سازمان سینمایی حتی دوستان در صدا و سیما خیلی تمایل داشتیم مراسم تشییع جنازه باشکوه و درخور ایشان با یک فاصله زمانی مناسبی که قابل تنظیم باشد انجام شود منتها مراسم تشییع جنازه و ترحیم حق مسلم و اولیه خانواده هر متوفی است که خانواده مرحومه پروانه معصومی هم تمایل داشتند به شکل خصوصی در مقبره خانوادگی و محل زادگاه نیاکانی‌شان برگزار شود و حتی تمایلی نداشتند که نشانی و آدرس اینجا را هم گسترش دهند.

تشییع خانم پروانه معصومی

وی افزود: یکی از دلایلش هم این است که محل تشییع جایی است که از نظر مسیر، مسیر مناسبی نیست. حتی بستگان مرحومه که سن بالایی دارند پله‌ها، سربلایی و شیب را خیلی سخت آمدند. اما باز هم از دوستان، مدیران صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و من هم از خانه سینما به آیین آمدیم.

دهکردی گفت: حتما در اولین فرصت یک مراسمی که در خور ایشان و بزرگداشت مرحومه معصومی باشد برگزار می‌شود. باید حتما بزرگداشت و یادبود در خور ایشان از طرف انجمن بازیگران، خانه سینما، سازمان سینمایی، صدا و سیما و همه کسانی که واقعا علاقمند و مدیون به ایشان از نظر اعتبار فرهنگی و هنری هستند برگزار شود.

تشییع خانم پروانه معصومی

یکی از لذت‌هایم این بود که روز مادر یا نوروز با ایشان تماس بگیرم

وی با اشاره به چند همکاری با پروانه معصومی گفت: من دو سه کار با ایشان داشتم و در نقش پسرشان بازی می‌کردم. یکی از لذت‌هایم این بود که روز مادر یا نوروز با ایشان تماس بگیرم و تبریک بگویم و خیلی هم افتخار می‌کردم.

واقعا احساس قلبی خیلی دلنشینی نسبت به خانم معصومی داشتم

دهکردی افزود: واقعا احساس قلبی خیلی دلنشینی نسبت به خانم معصومی داشتم و هنوز هم دارم. ایشان یکی از مهمترین بازیگران زن تاریخ سینمای ایران است. این بازیگر به خاطر حضور هنری و فرهنگی که در کنار کارگردانان بزرگ سینما و در شاخص‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ما را داشتند، دارای اعتبار بالایی است.

وی ادامه داد: خانم معصومی، بعد از انقلاب جزو نخستین خانم‌هایی بودند که شخصیت زن ایرانی مقتدر، توانمند، اندیشمند و دوست‌داشتنی را در سینما و تلویزیون بازی کرده بودند.

پروانه معصومی، بازیگر سینما و تلویزیون ۶ آذرماه در سن ۷۹ سالگی دار فانی را وداع گفت.

کد خبر 811775
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • ایرانی IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    6 1
    خدا رحمتش کند امین
  • US ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    6 3
    همین آدمهای معمولی ازصدتا هنرمندبهتر بوده که توی تشییعش شرکت کردن کسانیکه هیچ اعتقادی به مفاهیم دینی ندارن توی تشییع کسی مثل خانم معصومی یه توهین به راه وروش این خانم بوده
    • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
      5 2
      دقیقا لااقل مردم فاتحه بلدند بخونند اونا بیشتر میان دیده شن با اون سر و وضع
  • M.M IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    5 1
    خداوند ایشان را رحمت کند.‌‌ الهی همه رفتگان را بیامرزد... آدمی چقدر زندگی کوتاهی دارد،تا چشم به هم میزنی، می‌گویند تمام‌شد وقت رفتن است... بار الها رسالتی که در این دنیا به ما عطا کردی امیدوارم به نیکی به پایان برسانیم...