رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه گفت که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تاریخ با لقب «قصاب غزه» در یادها می‌ماند.

اردوغان و نتانیاهو

به گزارش همشهری‌آنلاین، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز (چهارشنبه) در اظهاراتی، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی را «قصاب غزه» لقب داد.

اردوغان با بیان اینکه اظهارات نتانیاهو، امیدها برای تبدیل وقفه بشردوستانه به آتش‌بس دائمی در نوار غزه را تضعیف می‌کند، گفت: «نتانیاهو عنوانی را برای خود به دست آورده که در تاریخ ماندگار خواهد شد: قصاب غزه!»

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وی ادامه داد: «برادران [و خواهران] ما در غزه از هفتم اکتبر مورد وحشتناک‌ترین حملات تاریخ قرار گرفته‌اند. مردم غزه از غذا، آب، دارو، سوخت و برق محروم هستند».

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه نوار غزه به یک زندان باز با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت تبدیل شده، اظهار داشت: «آنچه غزه در طول هفته‌های اخیر در معرض آن قرار گرفته، یک نسل‌کشی است. [غزه] در معرض پاکسازی قومی در مقابل دیدگان جهان قرار دارد».

طبق این گزارش، ادروغان با بیان اینکه ترکیه به دنبال آزادی بازداشتی‌ها و آتش‌بس دائمی در نوار غزه است، تصریح کرد: «ما از همه ابزارها برای پاسخگو کردن اسرائیل برای جنایاتش استفاده خواهیم کرد».

به نوشته آناتولی، وی همچنین افزود: «تبادل اسرا و گروگان‌ها و آتش‌بس در غزه یک تحول مثبت است و ما از همه کشورهای دوست که در رسیدن به این توافق سهیم بودند تشکر می‌کنیم».

پیش از این نیز رئیس جمهور ترکیه ضمن تاکید بر لزوم وادار کردن رژیم صهیونیستی به پیروی از قوانین بین‌المللی، گفته بود سقوط غزه، آسیب عمیقی به جهان اسلام وارد می‌کند.

کد خبر 811737
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    10 4
    ای کاش رییس جمهور ترکیه بجای لفاظی ، سوخت و مواد غذایی به رژیم صهیونسیتی صادرات نمی کرد
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    10 6
    شرکت های اسرائیلی داخل ترکیه را ببندید اگر نه شما هم با آن قصاب شریکید
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    5 5
    سکوت شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره جنگ غزه به نفع اسرائیل است
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    6 4
    آمریکا هیچ حقی در دفاع از خود ندارد. اسرائیل هیچ حقی در دفاع از خود ندارد.
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    4 6
    چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶/ ارتش اسرائیل به همراه ارتش آمریکا در این مدت 54 روز صدها تن بمب روی مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه غزه ریخته است. رسانه‌ها باید جنایات آمریکا و هم برخی کشورهای اروپایی در غزه را منعکس کنند. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهدیدات اتمی رژیم صهیونیستی ورود کند.
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    3 7
    نتانیاهو جنایتکار است و هم تروریسم بین المللی بوده است. نتانیاهو به علت جنایات جنگی و جنایات علیه بشر در جنگ غزه باید در دادگاه بین المللی کیفری محاکمه شود. سران اسرائیل باید به خاطر جنایات جنگی و نسل کشی که علیه فلسطینی‌ها در نوار غزه مرتکب شدند در دادگاه‌های بین المللی محاکمه شوند، همانطور که عاملان قتل عام سربرنیتسا محاکمه شدند. هرکسی که مرتکب این بی عدالتی شود از مجازات در امان نخواهد ماند، نتانیاهو و دار و دسته اش باید در مقابل دادگاه بین المللی پاسخگو باشند، جهان باید در کنار مردم فلسطین بایستد و جامعه جهانی نیز باید به سهم خود در قبال غزه عمل کند. همه جامعه جهانی باید در توقف جنایات علیه مردم غزه نقش مهمی ایفا کنند و در برابر جنایات اسرائیل سکوت نکنند. غرب ترجیح داد چشم خود را بر کشتار غزه ببندد. غربی‌ها آنچه در غزه اتفاق می‌افتد را نمی‌بینند و نمی‌شنوند. متأسفانه کشور‌های غربی نمی‌توانند به عاملان قتل عام در فلسطین بگویند که قتل عام می‌کنند، غرب پشت سر ظالم می‌ایستد و قدرت آن را افزایش می‌دهد.
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    2 7
    آمریکا در غزه مرتکب نسل‌ کشی شده است. اسرائیل در غزه مرتکب نسل‌ کشی شده است. به خاطر جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی اسرائیل و آمریکا بیش از 59 هزار خانواده در غزه بدون سر‌پناه هستند. اسرائیل جنایتکار با حمایت آمریکا و غرب و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی تاکنون یک میلیون فلسطینی را بازداشت کرده است.
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    2 4
    هواپیماهای ائتلاف آمریکا 6 بار حریم هوایی سوریه را نقض کردند جنگنده‌ها و پهپادهای ائتلاف آمریکا طی 24 ساعت گذشته 6 بار حریم هوایی سوریه را نقض کردند. ائتلاف آمریکا همچنان از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی همه جانبه حمایت و پشتیبانی می کند. آمریکا جنایتکار و اروپا حق ندارند دم از حقوق بشر بزنند و از سال 1945 تاکنون بزرگ ترین متجاوز به حقوق بشر در جهان هستند. صهیونیست‌ها در اصل سرباز آمریکا هستند. تروریست‌ها در اصل سرباز آمریکا و اروپا هستند. مقامات جنایتکار رژیم اسرائیل و آمریکا باید محاکمه شوند.
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    2 4
    کشتار زنان و کودکان در غزه ناقض کنوانسیون‌های بین‌المللی است. تجمع آذری‌ها در اردبیل: دولت آذربایجان صادرات نفت و غذا به اسرائیل را متوقف کند.
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    3 3
    جمهوری آذربایجان رسماً با رژیم صهیونیستی همه جانبه همکاری می کند همکاری بی شرمانه جمهوری آذربایجان با رژیم کودک کش صهیونیستی، اهانت و خیانت به مردم مظلوم فلسطین و هم کشورهای اسلامی است.
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    2 4
    رژیم صهیونیستی پاسخگوی جنایاتش باشد
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    2 4
    تجربه فرار از افغانستان، سرنوشت آینده آمریکایی ها در سوریه و عراق خواهد بود
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    2 5
    حمله اسرائیل به غزه با شکست سیاسی و نظامی مواجه شد
  • Sina IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    عردوقان از نتانیاهو جنایتکار تر است مرتیکه کذاب دوروی خیانتکار هم به میخ میزند هم به نعل نزدیک هزار کشتی کمکی به اسرائیل تجهیزات غذایی داروئی فرستادند تا اسرائیل لنگ نمونه.این آدم دشمن مسلمون هاس آفتاب پرست هزاررنگ و هزار چهره...
  • حمید کرمانشاهی IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    1 0
    ای ریس جمهور ترکیه =لطفآن کم اشک ریا کاری بریز خوددت یک جنایتکار به تمام معنا هستی برایت داریم شما کی هستی بزودی زود
  • حمید کرمانشاهی IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    0 0
    ریس جمهور ترکیه خودش یک جنایتکار است ریس جمهور ترکیه و ریس جمهور آذربایجان بدانند شریک جرم هستنند لطفآن رسانه ها عزیز کشور مان این مورد به گوش مسئولین برسانند کشور ترکیه و کشور آذربایجان بدانند به زودی زود نوبت خودتان خواهد رسید