اداره اطلاعات انرژی آمریکا از تولید ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز نفت ایران در دهمین ماه ۲۰۲۳ و تثبیت جایگاه سومی ایران در اوپک طی این ماه خبر داد.

تولید نفت ایران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در جدیدترین گزارش خود از تولید روزانه ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه نفت خام ایران طی دهمین ماه سال جاری میلادی خبر داده است.

تولید نفت ایران در اکتبر ۲۰۲۳ نسبت به ماه قبل از آن ۵۰ هزار بشکه افزایش داشته است. ایران در سپتامبر امسال ۳ میلیون و ۵۰ هزار بشکه در روز نفت تولید کرده بود.

آمار ماهانه این نهاد وابسته به وزارت انرژی آمریکا نشان می دهد تولید نفت ایران از ابتدای سال ۲۰۲۳ روندی صعودی پیوسته ای را طی کرده است. تولید نفت ایران از ابتدای این سال بیش از ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش داشته است.

ایران با افزایش تولید نفت در این سال توانسته است جایگاه از دست رفته خود در میان تولیدکنندگان بزرگ اوپک را پله به پله پس بگیرد. در حالی که ایران در دولت قبل با افت پی در پی تولید نفت خود به جایگاه پنجم اوپک سقوط کرده بود در اکتبر امسال سومین تولیدکننده بزرگ اوپک بوده است.

ایران در آوریل امسال(اردیبهشت) توانست از کویت در تولید نفت پیشی بگیرد و در جایگاه چهارم اوپک قرار گیرد. در ماه اوت(مرداد) نیز تولید نفت ایران از امارات بیشتر شد و طی سه ماه گذشته در جایگاه سومی اوپک باقی مانده است.

عربستان با تولید ۹ میلیون بشکه ای و عراق با تولید ۴ میلیون و ۳۲۰ هزار بشکه در روز به ترتیب رتبه های اول و دوم اوپک را داشته اند. امارات در اکتبر امسال ۲ میلیون و ۹۳۰ هزار بشکه نفت تولید کرده و بعد از ایران در جایگاه چهارم قرار گرفته است.

کل تولید اوپک در اکتبر امسال نسبت به ماه قبل ۷۰ هزار بشکه کاهش یافته و به ۲۷ میلیون و ۷۷۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

جایگاه ایران در میان تولیدکنندگان بزرگ اوپک | ایران روزانه ۳.۱ میلیون بشکه نفت تولید می کند

کد خبر 811607
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار انرژی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha