چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸
۰ نفر

رژیم صهیونیستی به گمان باطل‌شان خیال می‌کردند می‌تواند به توده‌های عرب و مسلمان بگویند که آرمان فلسطین جز خسارت و آسیب چیزی عاید آنها نکرده است و باید پیرو دولتمردان مرعوب و بعضاً خائن خود باشند.

شربیانی

به گزارش همشهری؛ جعفر شربیانی، عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران در یادداشتی نوشت: رژیم اشغالگر تصور می‌کرد که زمین، هوا، زیر زمین، مرز، دریا و زمان را به‌گونه‌ای مهار و ایمن کرده که برای دهه‌ها سرزمین امن برای صهیونیست‌ها ساخته شده است. اما با حمله پیش‌دستانه حماس در هفتم اکتبر، تمام رویاها و ادعاهای آنان باطل شد و به باد رفت و به‌معنای حقیقی کلمه «ناک‌اوت» شدند. اسرائیل از همان ابتدای جنگ می‌خواست نظام اسلامی را متهم شماره یک معرفی و برای ایجاد جنگ میان ایران و آمریکا زمینه‌سازی‌ لازم را انجام دهد که با تدابیر داهیانه و موضع‌گیری دقیق رهبر انقلاب در همان روزهای اول در صبحگاه مشترک پادگان امام علی(ع) رویای چندین ساله آنها بر باد رفت و ناک‌اوت شد.

اظهارنظر متوهمانه رهبران آمریکا و سردمداران کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در همان ابتدای جنگ، مبنی بر آن که کمتر از اشغال کامل غزه، تبدیل آن به زمین سوخته، خلع سلاح و نابودی کامل حماس و جهاد اسلامی و سایر گروه‌های مقاومت به‌معنای تحقیر و شکست تاریخی و ترمیم‌ناپذیر رژیم توخالی صهیونیستی است.

به گمان باطل‌شان خیال می‌کردند که طرح صلح آبراهام در ادامه سلسله تاریخی قرارداد صلح اسلو و فرآیند گفت‌وگو اعراب و فلسطینیان و اسرائیل در قالب ایده دولتی می‌تواند به توده‌های عرب و مسلمان بگویند که آرمان فلسطین جز خسارت و آسیب چیزی عاید آنها نکرده است و باید پیرو دولتمردان مرعوب و بعضاً خائن خود باشند که در پی نهایی کردن آخرین حلقه صلح با رژیم صهیونیستی هستند. اما آنچه در بین مردم عرب دوباره برانگیخته شد و در کشورهایی مانند الجزایر، عراق، یمن، سوریه، اردن و... رخ داد نشان داد که برای توده‌های عرب تا همیشه و اطلاع ثانوی، مسئله اول آرمان فلسطین است.

آمریکایی‌ها استراتژی چندلایه‌ای را پیگیری کردند؛ خیال‌شان از دست حکام ملعون و بعضاً خائن عرب مسلمان راحت بود. به عملکرد حزب‌الله و سیدحسن نصرالله نگاه کنید. به‌تدریج و به آرامی و با صبر و حوصله جبهه جنگ را در حوزه شمالی مرزهای اشغالی شروع کردند و به تعبیر دقیق سیدحسن نصرالله روی زمین و نه در سخنرانی آنچه را در جنگ دیکته کرد آن شد که تمام شهرک‌های صهیونیستی‌نشین مرزهای شمالی تخلیه شد. تجهیزات و لجستیک اطلاعاتی و جاسوسی آنها در مرزهای شمالی از بین رفت. مقدار قابل توجهی از توان رزمی و نظامی آنها عملا درگیر در بخش‌های شمالی بودند. روح ترس و مهاجرت را در بخش‌های شمالی مستولی ساخت و اقتصاد آنها را کاملا تحت‌تأثیر قرار داد.

کد خبر 811542

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha