عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی گفت که پس از آتش‌بس، جنگ در غزه ادامه خواهد یافت و این رژیم گزینه‌ دیگری در برابر خود ندارد.

بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی

به گزارش همشهری آنلاین، «بنی گانتز» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه بر ادامه جنگ پس از پایان آتش‌بس موقت در نوار غزه تاکید کرد.

وی در ادامه سخنانش گفت: «جنگ پس از پایان آتش‌بس از سر گرفته می‌شود و کابینه جنگ یکپارچه بوده و گزینه دیگری در برابر خود نداریم».

پیشتر نیز «هرتصی هالیوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی گفته بود که از آتش‌بس برای آمادگی و تکمیل طرح‌های جنگ در راستای نابودی حماس استفاده می‌کنیم.

وی در ادامه سخنانش مدعی شد: «خواستار بازگشت ساکنان شمال غزه به وضعیت امنیتی بهتر و استقرار بیشتر هستیم».

هالیوی اضافه کرد: «ارتش و بخش اطلاعات در روز هفتم اکتبر شکست خوردند اما در حال حاضر نباید مشغول آن شویم».

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه به هلاکت رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرده و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داده است. حملات رژیم صهیونیستی به شهادت بیش از 14500 غیرنظامی منجر شده است.

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی گفت: «ما در مرزهای شمالی فقط به دفاع نمی‌پردازیم بلکه بر اساس ارزیابی‌هایمان به عملیات نیز می‌پردازیم».

وی افزود: «ارتش آماده ادامه جنگ بوده و از زمان بوجود آمده برای تقویت آمادگی و طرح‌های عملیاتی استفاده می‌کنیم».

از ابتدای برقراری آتش بس در غزه تا امروز که پنج روز می‌گذرد رژیم صهیونیستی 150 فلسطینی را در قبال 69 اسرائیلی آزاد کرده است. از این تعداد 119 زندانی فلسطینی کودک و 31 نفر از آنها زن هستند.

بنا به اعلام باشگاه زندانی فلسطینی و همچنین آمارهای مقامات اسرائیلی، 33 زندانی فلسطینی روز دوشنبه آزاد شدند که 30 نفر از آنها کودک و زیر 18 سال سن داشتند.

کد خبر 811510
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 8
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    33 9
    نتانیاهو در جنگ غزه شکست خورده و باید برکنار شود
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    26 2
    سه‌شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷/ مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی لفاظی اسرائیل درباره سلاح هسته‌ای را نادیده می‌گیرد
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    18 2
    سه‌شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴/ مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون از بمب اتمی آمریکا، کشورهای اروپایی و اسرائیل دفاع، حمایت و استقبال کرده است.
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    23 2
    سه‌شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴/ مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نوکر آمریکا، غرب و اسرائیل بوده است.
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    23 2
    سه‌شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹/ مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شریک جرم جنایت های اسرائیل و متحدانش در جنگ غزه بوده است.
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    19 3
    سه‌شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷/ تجاوز اسرائیل و آمریکا به غزه ثابت کرد و نشان داد که ساخت بمب اتمی گزینه های درست است و هم واجب است.
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    24 2
    سران اسرائیل باید به خاطر جنایات جنگی و نسل کشی که علیه فلسطینی‌ها در نوار غزه مرتکب شدند در دادگاه‌های بین المللی محاکمه شوند، همانطور که عاملان قتل عام سربرنیتسا محاکمه شدند. هرکسی که مرتکب این بی عدالتی شود از مجازات در امان نخواهد ماند، نتانیاهو و دار و دسته اش باید در مقابل دادگاه بین المللی پاسخگو باشند، جهان باید در کنار مردم فلسطین بایستد و جامعه جهانی نیز باید به سهم خود در قبال غزه عمل کند. همه جامعه جهانی باید در توقف جنایات علیه مردم غزه نقش مهمی ایفا کنند و در برابر جنایات اسرائیل سکوت نکنند. غرب ترجیح داد چشم خود را بر کشتار غزه ببندد. غربی‌ها آنچه در غزه اتفاق می‌افتد را نمی‌بینند و نمی‌شنوند. متأسفانه کشور‌های غربی نمی‌توانند به عاملان قتل عام در فلسطین بگویند که قتل عام می‌کنند، غرب پشت سر ظالم می‌ایستد و قدرت آن را افزایش می‌دهد.
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    23 2
    در این مدت 53 روز به خاطر تجاوزات جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی اسرائیل و آمریکا بیش از 1.9 میلیون نفر در غزه آواره شده‌اند. سکوت برخی کشورها در برابر جنایت اسرائیل و آمریکا مایه تأسف است نتانیاهو با حمایت همه جانبه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی در غزه مرتکب جنایت جنگی و کشتارجمعی می‌شود. وزیر جنگ اسرائیل با حمایت همه جانبه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی در غزه مرتکب جنایت جنگی و کشتارجمعی می‌شود ارتش اسرائیل با حمایت همه جانبه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی در غزه مرتکب جنایت جنگی و کشتارجمعی می‌شود.
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    19 2
    نتانیاهو جنایتکار است و هم تروریسم بین المللی بوده است. نتانیاهو به علت جنایات جنگی و جنایات علیه بشر در جنگ غزه باید در دادگاه بین المللی کیفری محاکمه شود.
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    17 1
    اعتراف واشنگتن‌پست: ۱۰ هزار آمریکایی برای جنگ غزه به اسرائیل رفتند
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    28 1
    اسرائیل جنایتکار با حمایت آمریکا جنایتکار و اروپا جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار بیش از 55 سال است که فلسطین را اشغال کرده است و همچنان نیز ادامه می دهد. اسرائیل جنایتکار 80 درصد فلسطینیان را در غزه آواره کرد.
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    25 2
    اسرائیل به همراه آمریکا و اروپا بیش از 80 درصد فلسطینیان را در غزه آواره کرده است.
  • ایران IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    14 3
    صهیونیستها که مردانگی ندارند،اصلا کدوم جنگ اینها فقط ظالمانی هستند که به قتل عام بچه ها وزنان دست میزنند.توی این ۱۵هزار شهید فلسطینی اسم ۴تا از رزمندگان گروه مقاومت نام ببرید همش از مردم عادی فلسطین بودند نه رزمندگان مقاومت حماس. این رژیم نفرین شده کی میتوانند با مبارزان مقاومت حماس تنه به تنه شوند