آخرین اخبار دنیای فناوری را در کمترین زمان در این بخش بخوانید. امروز از محدود شدن دسترسی اندرویدهای قدیمی به بعضی از اپلیکیشن ها تا حجم دلاری تراکنش های بلک فرایدی در این بخش آمده است.

فناوری

دسترسی اندرویدهای قدیمی به کروم محدود می‌شود

به‌نظر می‌رسد گوگل می‌خواهد به پشتیبانی از اپ‌های Calendar و کروم خود در برخی از نسخه‌های قدیمی اندروید پایان دهد. احتمال دارد trx اندرویدهای ۸.۰به‌بالا بتوانند نسخه‌های جدید کروم و کلندر را دریافت کنند. مرورگر پیش‌فرض در اکثر تلفن‌های هوشمند اندرویدی در اوایل سال۲۰۲۴، کروم ۱۲۰ خواهد بود و حداقل سیستم‌عامل موردنیاز این مرورگر اندروید ۸.۰ذکر شده است. همچنین با اینکه اندروید۱۴ آخرین نسخه عرضه‌شده اندروید است، اما براساس گزارش‌ها بیشترین نسخه اندرویدی مورد استفاده کاربران همچنان اندروید۱۳و۱۱ اعلام شده است. این در حالی است که بعضی از گوشی‌های سامسونگ که در سال۲۰۲۱ تولید شده‌اند امکان ارتقا به اندروید۱۴ را نخواهند داشت.

کروم ۱۱۹ فعلی آخرین نسخه کروم است که از اندروید نوقا پشتیبانی می‌کند. این نسخه کروم به کاربران پیامی هم فرستاده و از آنها خواسته است تا سیستم‌عامل خود را ارتقا دهند. اندروید نوقا در سال آینده میلادی از کروم ۱۲۰ پشتیبانی نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

فیلترینگ، تأثیر قطعی بر سرمایه‌گذاری خطرپذیر گیم ندارد

علیرضا فراهانی، سرپرست معاونت کسب‌وکار بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای: فیلترینگ تا حدی بر سرمایه‌گذاری خطرپذیر مؤثر است اما تأثیر قطعی ندارد؛ زیرا حوزه بازی، قابلیت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری دارد. کار ما تسهیل‌گری و تنظیم‌گری برای بازی‌سازان است. بنیاد هم کنار سرمایه‌گذاران، روی بازی‌سازان سرمایه‌گذاری می‌کند تا اکوسیستم را به صنعت تبدیل کند.

راه‌اندازی سوپر اپلیکیشن اربعین با همکاری ایران و عراق

محمد خوانساری رئیس سازمان فناوری اطلاعات: جلسه‌ای با کمیسیون رسانه و ارتباطات عراق یا همان سازمان تنظیم مقررات این کشور داشتیم. یکی از موضوعات مطرح شده، هماهنگی برای رفع مشکلات زوار اربعین بود. مقرر شد تا در مورد نحوه ایجاد یک برنامه کاربردی به شکل super app شامل همه خدمات و اطلاع‌رسانی‌های ایرانی و عراقی، اقدامات مشترک شروع شود.

۷۰ میلیارد دلار

به‌گفته شرکت Slaesforce در جمعه سیاه یا بلک‌فرایدی، ۷۰.۹میلیارد دلار فروش آنلاین در کل دنیا به ثبت رسیده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که گوشی‌های هوشمند یکی از محبوب‌ترین کالاها برای مشتریان هستند و فروش آنها نسبت به سال گذشته بیش از ۱۰درصد افزایش یافته است. از رقم ۷۰میلیارد دلار ۱۶.۴میلیارد دلار مربوط به آمریکا بوده است.

۶ هزار خدمت

جواد موحد، معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه راه‌اندازی پنجره واحد خدمات دانشگاهی، بیش از ۴۰۵سامانه دانشگاه‌ها را در دسترس مردم قرار داده است، گفت: همچنین بیش از ۴۶۰۰مجوز نیز از طریق درگاه ملی مجوزها / ارائه می‌شود که حدود ۳۰۰۰مجوز صنفی هستند و ۱۶۰۰مجوز مربوط به دستگاه‌های اجرایی است. در جمع بیش از ۶هزار خدمت و مجوز دولتی و صنفی در این پنجره به مردم ارائه می‌شود.

کد خبر 811505

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha