سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه، گفت: فارغ از اینکه در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا چه کسی برنده شود اما احتمال بهبود روابط واشنگتن و مسکو پس از این انتخابات ریاست جمهوری ضعیف است.

وزارت خارجه آمریکا 

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری تاس، ریابکوف در جریان نهمین نشست بین‌المللی پریماکوف، افزود: من معتقدم که هیچ چشم‌انداز مثبتی برای بهبود روابط روسیه با ایالات متحده وجود ندارد.

وی با بیان اینکه روابط میان مسکو و واشنگتن هیچ ارتباطی به اینکه چه کسی رئیس جمهور بعدی آمریکا خواهد شد ندارد، تاکید کرد: بهبود روابط میان مسکو و واشنگتن حتی ارتباطی به چگونگی توزیع نیروهای سیاسی ایالات متحده در هر ۲ مجلس کنگره و سنای آمریکا نیز ندارد.

معاون وزیر خارجه روسیه در ادامه سخنان خود، خاطرنشان کرد: به همین دلیل من معتقدم که مراقبت از بحران عمیق موجود در روابط با ایالات متحده و در عین حال توسعه بیشتر مشارکت با چین، راهی است که مسکو باید در پیش بگیرد.

در نهمین نشست پریماکوف که دوشنبه ششم آذرماه ۱۴۰۲ با موضوع «افق‌های پساجهانی‌سازی» در مسکو آغاز به کار کرد، ۸۰ مهمان خارجی از ۳۱ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران شرکت کرده‌اند و شکل‌گیری جهان چندقطبی را مورد بحث قرار می‌دهند.

قرائت پیام ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، آغازگر این نشست ۲ روزه بود.

نشست بین‌المللی پریماکوف هر ساله با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران برجسته در حوزه اقتصاد جهانی و روابط بین‌الملل در مسکو برگزار می‌شود. این نشست به یاد یوگنی پریماکوف دیپلمات مشهور، نخست‌وزیر و وزیر خارجه پیشین روسیه نام‌گذاری شده است

کد خبر 811259
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha