جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طرح کابینه رژیم صهیونیستی برای اختصاص بودجه برای ساخت شهرکهای غیرقانونی جدید در اراضی فلسطینی را به باد انتقاد گرفت.

بورل

به گزارش همشهری آنلاین، وی در هشتمین نشست مجمع منطقه‌ای مدیترانه‌ای در بارسلون که وزرای خارجه اردن، مصر و تشکیلات خودگردان فلسطینی نیز در آن حضور داشتند گفت: من از اینکه فهمیدم در میانه یک جنگ دولت اسرائیل بودجه‌ای را برای ساخت شهرکهای غیرقانونی جدید اختصاص داده است وحشت زده شدم.

وی خطاب به مقامات اسرائیلی گفت: این اقدام دفاع از خود نیست و اسرائیل را امن‌تر نخواهد کرد. ساخت شهرکهای جدید بر خلاف قوانین بین‌المللی است و مسئولیت امنیتی آن بر عهده تل آویو است.

وی در سخنرانی خود در این مجمع همچنین گفت: ضروری است که از این فرصت برای پرداختن به فاجعه‌ای که در برابر چشمان ما در خاورمیانه آشکار شده است استفاده کنیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یادداشتی در روزنامه فایننشال تایمز نیز به مساله بحران اسرائیل و فلسطین پرداخته و نوشته: با وجود همه چالش‌های موجود، ما باید امکان صلح را باز نگه داریم. سفر 5 روزه اخیر من به منطقه خاورمیانه این اعتقاد من را تقویت کرد که بهترین تضمین برای امنیت اسرائیل، ایجاد یک کشور فلسطینی است. و در کوتاه مدت، ما باید از تضعیف تشکیلات خودگردان فلسطین اجتناب کنیم.

وی درباره اداره نوار غزه نوشت: نه اسرائیل و نه حماس نباید غزه را اداره کنند اما خلا این باید سریعا پر شود تا از افتادن دوباره غزه به دست گروههای تندرو که چرخه دیگری از خشونت را بازافرینی میکند جلوگیری شود.

بورل در ادامه یاددشت خود در این روزنامه انگلیسی اضافه کرد: برای جلوگیری از افتادن غزه به دست گروه‌های مسلح کنترل‌نشده که ممکن است کل همسایگان از جمله اسرائیل بی‌ثبات کنند، این سرزمین باید توسط دولتی که نماینده مردم آن باشد اداره شود. امنیت خود اسرائیل مستلزم ایجاد یک کشور فلسطینی در غزه و کرانه باختری اشغالی از جمله بیت‌المقدس شرقی است.

کد خبر 811130
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    0 0
    اسرائیل جنایتکار با حمایت آمریکا و غرب و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی تاکنون یک میلیون فلسطینی را بازداشت کرده است. کشتار غیرنظامیان در غزه توسط اسرائیل و آمریکا قابل تحمل نیست.
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    0 0
    آمریکا در غزه مرتکب نسل‌ کشی شده است. اسرائیل در غزه مرتکب نسل‌ کشی شده است.
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    0 0
    به خاطر جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی اسرائیل و آمریکا بیش از ۵۶ هزار خانواده در غزه بدون سر‌پناه هستند.
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    0 0
    اقدامات اسرائیل، جنایت جنگی و کشتار جمعی است که کشتار و نابودی که اسرائیل انجام می‌دهد، دفاع از خود نیست، بلکه جنایت جنگی و کشتار جمعی است. اسرائیل اجازه ورود سوخت به شمال نوار غزه را نداده است که ارتش صهیونیستی به دقت کامیونها را تفتیش می‌کند و تا کنون اجازه نداده است سوخت به شمال نوار غزه برسد.
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    0 0
    اقدامات اسرائیل، جنایت جنگی و کشتار جمعی است که جنگ غزه موسوم به «طوفان الاقصی»، از هفتم اکتبر آغاز نشد و این مسئله، معلول کشتار و اشغالگری رژیم صهیونیستی بوده است. کشتار و نابودی که اسرائیل انجام می‌دهد، دفاع از خود نیست، بلکه جنایت جنگی و کشتار جمعی است. به خاطر تخریب منازل در جریان حملات رژیم صهیونیستی، 56 هزار خانواده بدون سر پناه هستند.
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    0 0
    سران اسرائیل باید به خاطر جنایات جنگی و نسل کشی که علیه فلسطینی‌ها در نوار غزه مرتکب شدند در دادگاه‌های بین المللی محاکمه شوند، همانطور که عاملان قتل عام سربرنیتسا محاکمه شدند. هرکسی که مرتکب این بی عدالتی شود از مجازات در امان نخواهد ماند، نتانیاهو و دار و دسته اش باید در مقابل دادگاه بین المللی پاسخگو باشند، جهان باید در کنار مردم فلسطین بایستد و جامعه جهانی نیز باید به سهم خود در قبال غزه عمل کند. همه جامعه جهانی باید در توقف جنایات علیه مردم غزه نقش مهمی ایفا کنند و در برابر جنایات اسرائیل سکوت نکنند. غرب ترجیح داد چشم خود را بر کشتار غزه ببندد. غربی‌ها آنچه در غزه اتفاق می‌افتد را نمی‌بینند و نمی‌شنوند. متأسفانه کشور‌های غربی نمی‌توانند به عاملان قتل عام در فلسطین بگویند که قتل عام می‌کنند، غرب پشت سر ظالم می‌ایستد و قدرت آن را افزایش می‌دهد.
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    0 0
    کمک هواپیماهای جاسوسی آمریکا به اسرائیل برای بمباران غزه/ آمریکا جنایتکار شریک جرم جنایت های صهیونیست ها جنایتکار در فلسطین، غزه، لنبان و سوریه بوده است.