مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۷:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: قدیر تویباش، شهردار شهر اروپایی - آسیایی استانبول، صبح روز دوشنبه 21 اردیبهشت ماه با حضور در شهرداری تهران با محمد باقر قالیباف دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش سما، در این دیدار که در دفتر شهردار تهران برگزار شد، تویباش ضمن قدردانی از میهمان‌نوازی شهرداری تهران گفت: اگر نگاهی به کشورهای متمدن و پیشرفته دنیا داشته باشیم می‌بینیم که شهرداری‌ها و حکومت‌های محلی نقش به سزایی در این پیشرفت داشته‌اند.

وی ادامه داد: دنیا به نقطه‌ای رسیده که ما شهرداران باید با هم از نزدیک ارتباط، تبادل نظر، دوستی و برادری سالم داشته باشیم زیرا این گونه فعالیت‌ها به پیشرفت روابط دو کشور کمک می‌کند و مشکلات را حل می‌کند.

شهردار استانبول که نخستین سفرش به تهران را تجربه می‌کند، افزود : طبیعتا حکومت‌های سیاسی می‌توانند خط مشی‌های خود را دنبال کنند اما ما به عنوان نهادهای مردمی می‌توانیم از مشترکات دو کشور استفاده کنیم و آن را در جهت توسعه روابط دو کشور به کار ببریم.

وی اظهار امیدواری کرد تا روابط دو کشور ایران و ترکیه در همه حوزه ها به خصوص روابط تجاری افزایش یابد.

تاکید بر تعمیق روابط دو شهر

شهردار تهران نیز در این دیدار با ابراز خوشحالی از حضور هیات ترکیه‌ای در تهران و آرزوی اقامتی خوش برای آنان، پیروزی قدیر تویباش در انتخابات شهرداری‌ها را تبریک گفت.

محمد باقر قالیباف گفت: در گذشته ارتباط خوبی بین استانبول و تهران وجود داشته ولی امیدوارم این سفر سرفصل جدیدی در زمینه همکاری‌های دو طرف، انتقال تجربیات، سرمایه‌گذاری‌ها و حل مشکلات و چالش‌های دو کلان شهر تهران و استانبول باشد.

وی خواستار تعمیق روابط بین دو شهر شد و با اشاره به نقش حکومت‌های محلی گفت: شهرداری‌ها به عنوان دولت‌ها و حکومت‌های محلی هم نقش مهمی در تاثیرگذاری بر مردم و داخل و هم نقش اساسی در روابط بین‌المللی دارند.

شهردار استانبول که به دعوت شهردار تهران به پایتخت جمهوری اسلامی ایران سفر کرده در مدت زمان کوتاه اقامت خود در تهران ضمن ملاقات با شهردار تهران از برخی پروژه‌های مهم پایتخت بازدید خواهد کرد.

سفر به اصفهان و همچنین مذاکره با مقامات تجاری و اقتصادی شهر تهران از دیگر برنامه‌های شهردار استانبول خواهد بود.

کد خبر 81088

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز