بارش شبانه‌روزی باعث آسیب به ۱۷ خانه روستایی در حاشیه شهر زاهدان شد. آسیب‌دیدگان از سیل در چادرهای اضطراری هلال احمر اسکان داده شده‌اند.

هلال احمر

به گزارش همشهری آنلاین مدیر هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: «بارش باران در زاهدان که از جمعه شب (۳ آذر) آغاز شد و تا شنبه شب (۴آذر) ادامه داشت، باعث شد تا سقف ۱۷ خانه‌ کاهگلی واقع در حاشیه شهر زاهدان فرو بریزد.»
سیدمحمدمهدی سجادی افزود: «تداوم بارش باران باعث شد تا سقف خانه‌ها خیس و سنگین شود و در نهایت آسیب ببیند. ساکنان خانه‌ها که شامل ۱۱۸ نفر هستند در چادرهای هلال احمر اسکان داده شده‌اند و اقلام خوراکی و بهداشتی، موکت، پتو و نایلون برای پوشش سقف اتاق‌ها با حضور ۱۱ نیروی امدادی بین افراد توزیع شد.»
سجادی خاطرنشان کرد: «با مرمت خانه‌ها و امکان حضور در آن افراد به خانه‌های خود بازمی‌گردند. آماده سازی تجهیزات امدادی، تامین اقلام ضروری انبارهای امدادی و استقرار بالگرد در مرکز استان نیز در اولویت برنامه‌های هلال احمر پیش‌روست.»
مدیر کل بحران سیستان و بلوچستان نیز بارندگی اخیر زاهدان را بدون هیچ حادثه و خسارتی در شهر ارزیابی کرد و به همشهری گفت: «۱۴.۲ میلی‌متر بارش اتفاق افتاد و هم اکنون سامانه بارش از زاهدان خارج شده‌است.»
مجید محبی افزود: «بارندگی در شهر باعث آب گرفتگی معابر و مشکلی در تردد نشد و همه راه‌های ارتباطی باز است. اگر بارشی با آب گرفتگی همراه باشد، مدل آب گرفتگی معابر در زاهدان هم به این شکل است که بعد از گذشت ۴۸ ساعت فروکش می‌کند.»
محبی با اشاره به بارندگی در جنوب استان خاطر نشان کرد: «در جریان بارندگی جنوب استان مسیر زرآباد به چاهان نیک‌شهر مسدود شد تا پایان امروز بازگشایی و رفع انسداد می‌شود.»

بیشتر بخوانید:
این مناطق از فردا بارانی و برفی می‌شوند ؛ گسترش دامنه بارش‌ها در روز سه‌شنبه | آلودگی هوای تهران کی برطرف می‌شود؟

کد خبر 810758

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha