رئیس شورای شهر تهران در خصوص نقشه هوایی جدید تهران و مقایسه آن با قبرستان وادی‌السلام عراق در فضای مجازی، گفت: ممکن است لس آنجلس هم با یک قبرستان در افغانستان شباهت داشته باشد.

چمران در جمع خبرنگاران

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در حاشیه یکصدونودوپنجمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در ارتباط با تعیین نرخ کرایه‌های تاکسی‌های اینترنتی، گفت: در این ارتباط هنوز نه از سوی شورا، نه از سوی شهرداری تهران طرحی ارائه نشده است و بنده هفته گذشته در خصوص این موضوع صحبت کردم کرایه‌های حوزه حمل و نقل عمومی باید توسط شورا طبق قوانین و مقررات تعیین شود.

چمران با اشاره به اینکه تعیین نرخ کرایه‌های تاکسی‌های اینترنتی از سوی اتحادیه مغایر با قانون است، افزود: ما درصدد هستیم که تعیین کرایه تاکسی را از طریق شورا مصوب کنیم.

وی با اشاره به ورود تاکسی‌های برقی به کشور، تصریح کرد: در این خصوص وزارت کشور اعلام کرده که تعداد قابل توجهی تاکسی وارد کشور می‌شود که امیدواریم در این زمینه سهم شهر تهران در نظر گرفته شود البته ما بنا داریم که هزار دستگاه تاکسی برقی را وارد پایتخت کنیم.

رئیس شورای شهر درباره نوسازی تاکسی‌های فرسوده، بیان کرد: این موضع از طریق سازمان تاکسیرانی طبق برنامه‌ریزی انجام شده در حال انجام است.

آخرین وضعیت خرید اتوبوس برای تهران

چمران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به اینکه ما در ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۲ قرار داریم ورود اتوبوس‌ها تاکسی‌ها و اتوبوس‌های برقی به کجا انجامید؟ گفت: در این بخش نیز شما مطلع هستید که ما پیگیری‌های خود را انجام داده‌ایم. البته ساخت اتوبوس همانند ساخت خودرو نیست چرا که برای ساخت اتوبوس باید بخشی از قطعات از خارج از کشور وارد کشور شود و همین مسئله زمان می‌برد.

وی ادامه داد: البته ما در این بخش فشارهای خود را به شهرداری تهران آورده‌ایم و قراردادها بسته شده است. همچنین ناگفته نماند که ما امسال ۲۷ هزار میلیارد تومان از بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران را به حوزه حمل و نقل و توسعه آن اختصاص داده‌ایم که کار بسیار مهمی بود.

چمران ادامه داد: البته با توجه به تعاملی که مبین شهرداری تهران با یکی از سازنده‌های اتوبوس انجام شده است قرار است ماهیانه ۵۰ دستگاه اتوبوس به شهرداری تهران واگذار شود که این مسئله در مهر و آبان عملیاتی شد و امیدواریم تا پایان سال حرکت خوبی در حوزه ورود اتوبوس‌های هیبریدی و برقی به پایتخت انجام بشود.

میزان بدهی دولت به شهرداری

رئیس شورای شهر با اشاره به چانه‌زنی‌های شورا برای پرداخت هزینه‌های مشترک دولت و شهرداری، گفت: قانون مواردی را مشخص کرده و اعلام می‌کند اما هنوز سهم دولت مشخص نشده است. چند نامه‌نگاری صورت گرفته و در نشست کلانشهرها نیز مطرح شد که دولت بدهی‌های خود را به شهرداری‌ها بپردازد.

چمران اضافه کرد: میزانی که شهرداری در خصوص بدهی دولت، حساب کرده ۴۰ هزار میلیارد تومان است اما آنچه دولت حساب می‌کند ممکن اختلاف داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه هنوز پیشنهادی از سوی شهرداری در مورد رایگان شدن عوارض نماهای ایرانی ارائه نشده است، بیان کرد: ما طرحی را در دوره چهارم ارائه دادیم که نماهای برتر از تخفیف برخوردار شوند اما متاسفانه اجرایی نشد. امروز هم هنوز طرحی در این زمینه به شورا ارائه نشده است.

مقایسه تهران با وادی السلام

رئیس شورای شهر در خصوص نقشه هوایی جدید تهران و مقایسه آن با قبرستان وادی‌السلام عراق در فضای مجازی، خاطرنشان کرد: ممکن است لس آنجلس هم با یک قبرستان در افغانستان شباهت داشته باشد؛ شهرسازی تهران کاملا قابل قبول ما نیست و وضعیت معماری ما ناهنجار است و آن معماری را که در دنیا حرف برای گفتن داشت، شاهد نیستیم. وقتی شهری گسترش پیدا می‌کند و طرحی ندارد، چنین می شود. وقتی می‌گوییم طرح جامع شهر باید اجرایی شود، به همین دلیل است.

کد خبر 810609
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    2 0
    هر کی بوده راست گفته دمش گرم ، مخصوصا که الان آلودگی بنزین به هواش هم اضافه شده رنگشم درست مثل شده درست مثل قبرستان والسلام