دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت که تا زمان آزادی باقی اسرای فلسطینی، باقی مانده اسیران دشمن اسرائیلی نیز آزاد نخواهند شد.

زیادنخاله

به گزارش همشهری آنلاین، «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، امروز (جمعه) در اولین روز آتش‌بس موقت در غزه گفت که مقاومت، دشمن صهیونیستی را مجبور خواهد کرد تا در سطح گسترده‌تری به تبادل تمامی اسرا تن دهد.

به نوشته المیادین، او در یک سخنرانی تلویزیونی، تأکید کرد: «باقی مانده اسرای دشمن از افسران و سربازان بدون آزادی باقی مانده اسرایمان، آزاد نخواهند شد و این مسأله به پایان جنگ و تجاوز مرتبط می‌شود».

زیاد النخاله در ادامه گفت که رژیم صهیونیستی اگر در عرصه میدانی متحمل ضربه نمی‌شد، هرگز به تبادل اسرا تن نمی‌داد.

دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین، سپس از حزب‌الله لبنان، مقاومت عراق، سوریه و یمن نیز یاد کرد و در ادامه گفت: «اهداف اعلامی دشمن که همان نابودی و شکست مقاومت است هنوز پابرجاست و بر ما نیز واجب است تا به مبارزه تا شکست دشمن ادامه دهیم».

او تأکید کرد که رژیم اسرائیل به تجاوزات خود با وحشی‌گری و خون ریزی بیشتری ادامه خواهد داد.

آتش‌بس چهار روزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه (به وقت محلی) اجرایی شد.

صبح چهارشنبه، بعد از گذشت ۴۷ روز از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت اسلامی «حماس» علیه رژیم صهیونیستی و شکست میدانی ارتش اشغالگران در حمله زمینی به نوار غزه، کابینه رژیم موقت به پذیرش توافق آتش‌بس با میانجی‌گری‌های دولت قطر و مصر متوسل شد.

در این راستا خبرنگار شبکه «المیادین» در غزه امروز، جمعه ۲۴ نوامبر و ساعتی پس از آغاز آتش‌بس انسانی در غزه گزارش داد که با خروج جنگنده‌ها و پهپادهای مملو از موشکِ رژیم صهیونیستی از حریم هوایی نوار غزه، اوضاع نسبتاً آرام است.

خبرنگار المیادین در ادامه گزارش گفت که آوارگان فلسطینی به خیابان‌ها آمده و دیگر ساکنان هم برای مداوای مجروحان به سوی بیمارستان‌ها و برخی دیگر هم برای تشییع پیکر شهدای شب گذشته به مقابر می‌روند.

براساس گزارش المیادین، کامیون‌های حامل سوخت پس از هفته‌ها توقیف و محاصره، وارد گذرگاه رفح شده‌اند. از شدت بمباران اسرائیل کاسته شده، اما اشغالگران آتش‌بس را در شرق رفح و شمال غرب غزه نقض کرده‌اند.

به گفته منابع خبری قرار است ۲۰۰ کامیون مواد غذایی و تجهیزات پزشکی امروز از طریق گذرگاه رفح وارد نوار غزه شوند؛ روند تخلیه کامیون‌های سوخت در سمت فلسطینی گذرگاه رفح برای توزیع به نوار غزه هم آغاز شده است.

همچنین تعدادی آمبولانس حامل مجروحان فلسطینی بیمارستان العریش، از گذرگاه رفح به مصر منتقل شدند؛ تعدادی از بیماران و اعضای تیم‌های پزشکی هم در بمباران رژیم صهیونیستی که قبل از آتش‌بس در بیمارستان النجار انجام شد، به شهادت رسیدند.

پایان پیام/

کد خبر 810083
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • araz IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    1 0
    این الان یعتی اینکه ما آتش بس رو نقض کردیم پس اسرائیل دیگه راحت میتونه غزه رو شخم بزنه جامعه جهانی هم دیگه اعتراضی نمیکنه چون حماس زیر قرارداد آتش بس زد