کره‌شمالی از توافق سال ۲۰۱۸ که برای کاهش تنش‌های نظامی با سئول طراحی شده بود، خارج شد.

بازدید رهبر کره شمالی از جنگنده‌ها و ناوهای جنگی در روسیه

به گزارش همشهری آنلاین این اقدام پیونگ‌یانگ پس از آن صورت گرفت که کره‌جنوبی اعلام کرد، منطقه پرواز ممنوعی را که قبلا برای این منطقه مرزی توافق شده بود، لغو خواهد کرد.

طبق بیانیه‌ای که امروز (پنجشنبه) توسط خبرگزاری مرکزی کره‌شمالی موسوم به کی‌سی‌ان‌ای منتشر شده، وزارت دفاع کره‌شمالی اعلام کرد: در واکنش به پاسخ جنون‌آمیز سئول که پرتاب ماهواره نظامی پیونگ‌یانگ را محکوم کرده، این توافق لغو خواهد شد.

این وزارتخانه با اشاره به منطقه غیرنظامی بین ۲ کره افزود: ما از تمامی اقدامات نظامی اتخاذ شده برای جلوگیری از تنش‌ها و درگیری‌های نظامی در همه حوزه‌ها از جمله زمینی، دریایی و هوایی خارج می‌شویم و نیروهای مسلح قدرتمندتر و سخت‌افزارهای نظامی جدید خود را در منطقه در امتداد خط مرزی نظامی مستقر خواهیم کرد.

وزارت دفاع کره‌شمالی در ادامه، پرتاب ماهواره نظامی خود را «امری قانونی و تمرینی مشروع برای حاکمیت» خواند و خاطر نشان کرد که این فناوری جدید برای «نظارت دقیق و آماده‌سازی کامل برای اقدامات مختلف نظامی دشمن» استفاده خواهد شد.

کره شمالی روز چهارشنبه اعلام کرد که پرتاب ماهواره نظامی‌اش که سه‌شنبه شب انجام شده با موفقیت صورت گرفته؛ در این میان خبرگزاری یونهاپ هم گزارش کرد، سئول بخشی از توافق نظامی دو کره را در پی پرتاب این ماهواره نظامی از سوی کره شمالی تعلیق کرده‌است.

کد خبر 809940

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha