ازبکستان اگر با همین سرعت به پیشرفتش ادامه بدهد، آینده فوتبال آسیا را از آن خودش خواهد کرد.

تیم ملی فوتبال ژاپن

به گزارش همشهری‌آنلاین، ایران و ژاپن نتوانستند به مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی نوجوانان راه پیدا کنند اما در بین ۸تیم پایانی این مرحله، همچنان یک تیم آسیایی دیده می‌شود. کشوری که در رده‌های پایه پیشرفت خارق‌العاده‌ای داشته، حالا با یک نتیجه شگفت‌انگیز مقابل یکی از بهترین تیم‌های نوجوانان در جهان، به یک‌چهارم نهایی جام جهانی رسیده است. حالا دیگر باید پذیرفت که ازبکستان، به یک قطب جدید در فوتبال آسیا تبدیل شده است، یک قطب واقعی که اگر با همین سرعت به پیشرفتش ادامه بدهد، آینده فوتبال آسیا را متعلق به‌خودش خواهد کرد.

شگفتی‌سازتر از ایران

دیگر باید اعتراف کرد که بین آسیایی‌ها، ایران شگفتی‌سازترین تیم جام‌جهانی نوجوانان نبوده است. ازبکستان نیز در این رقابت‌ها در یک گروه بسیار سخت قرار داشت، در گروهی که اسپانیا به‌عنوان یکی از مدعیان جدی قهرمانی و مالی به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین تیم‌های جام در آن دیده می‌شدند. ازبکستان در شروع تورنمنت از مالی شکست خورد اما در بازی دوم ۳گل به کانادا زد. آنها برای رسیدن به دور بعدی، نباید مقابل اسپانیا بازنده می‌شدند و درحالی‌که ۲گل از حریف خورده بودند، به شکل اعجاب‌آوری به بازی برگشتند. تساوی ۲-۲ مقابل لاروخا، ازبکستان را راهی دور حذفی کرد، جایی که آنها انگلیس را با همه ستاره‌هایش با نتیجه ۲ بر یک شکست دادند تا در مرحله یک‌چهارم نهایی روبه‌روی فرانسه قرار بگیرند. این دستاورد بزرگی برای فوتبال ازبکستان است. کشوری که جمعیت زیادی ندارد اما ثابت کرده است که با برنامه‌ریزی دقیق و درنظر گرفتن امکانات کافی برای تیم‌های پایه، می‌توان کارهای فوق‌العاده‌ای در فوتبال انجام داد.

تیمی که آینده را قبضه می‌کند

درخشش ازبکستان فقط مختص رده‌ سنی نوجوانان نیست و آنها در همه رده‌های سنی درخشان هستند. همین ازبکستان بود که با شکست دادن تیم ملی امید ایران، اجازه نداد شاگردان عنایتی به جام ملت‌های آسیا صعود کنند. بدون تردید این تیم یکی از مدعیان قهرمانی جام ملت‌ها در رده امید و رسیدن به المپیک نیز خواهد بود. این یک برنامه‌ریزی اصولی و درازمدت برای فوتبال در کشوری مثل ازبکستان است. وقتی ایران به لحاظ مدیریت ورزشی و به‌خصوص فوتبال به بن‌بست نزدیک شده و همه تصمیم‌ها در آن برای زمان حال گرفته می‌شوند، ازبکستان به ۱۰سال دیگر فکر می‌کند. آنها با سرعت نور در حال پیشرفت هستند و با این حساب شاید روزی یک نتیجه مساوی مقابل تیم بزرگسالان این کشور، تبدیل به یک موفقیت برای تیم ملی ایران شود!

کد خبر 809921
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • ایرانی IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    12 1
    مدیریتش رو بدن به فدراسیون ما ،جوری زمینش می‌زند که دیگه کمر راست نکنه
  • حمید IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    9 1
    همه تیم‌ها درحال پیشرفت هستند نه فقط ازبکستان البته به جز فدراسیون پنج ستاره ما
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    8 1
    ما تا زمانی مدیران انتصابی داشته باشیم هیچی نمی‌شویم.کدام فوتبالی در فدراسیون رئیس شده؟
  • شایان IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    7 1
    ما هم با گروهبان گارسیا میگیم شگفتی سازی کردیم
  • سالار IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    0 0
    فدراسیون و وزارت ورزش کشور عزیزمون باید یاد بکیرن در کشور ما فوتبالیست نوجوان واقعا عالی کم نداریم ولی متاسفانه امکانات اولیه تعطیله برنامه ریزی و سرمایه کذاری تعطیله یک زمین فوتبال خوب توی کشورمون وجود نداره کسی توی ورزش یا هر زمینه ای دیگر مسولیت میگیره فقط فکر دزدی هست تخصص تعطیله ...
  • بابک KG ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    0 0
    عزیزم خوب بود، فقط بهتره بدانید که ازبکستان با سی وپنج میلیون نفر جمعیت کشور کم جمعیتی که نیست هیچ،بلکه پرجمعیت‌ترین کشور آسیای میانه و پس از روسیه و اوکراین پرجمعیت‌ترین کشور شوروی سابق می باشد،عزت زیاد
  • بی طرف IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    0 1
    ولا ما در مقابل انگیس چنان بد بازی کردیم که حتی باید خیلی بیشتر گل میخوریم .حالا شانسی برزیل رو بردین. شگفتی کجا بود