سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰
۰ نفر

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان، با وجود اینکه زمین‌لرزه با قدرت ۴.۷ ریشتری بامداد سه‌شنبه(۳۰ آبان) رخ داد، اما خوشبختانه تا این لحظه(ساعت ۱۶ سه‌شنبه ۳۰ آبان) تلفات جانی و خسارت مالی نداشتیم.

زلزله

به گزارش همشهری آنلاین، مجید محبی در این رابطه به همشهری گفت:‌ «خسارت در حد مصدومیت برخی از شهروندان و مراجعه آنها به مراکز درمانی است؛ آن هم نه به دلیل ریزش ساختمان‌ها بلکه به علت رعب و وحشتی که وقوع زلزله برای شهروندان بوجود آورد و برخی از شهروندان دچار مصدومیت شدند. چنانکه تاکنون هیچ‌گونه بستری در بیمارستان گزارش نشده است.» او ادامه داد: «خسارت به سازه‌های ساختمانی در حد تَرک است که در چندین محله به دلیل فرسودگی خانه‌ها اتفاق افتاده است.

یک هشدار

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان، زمین‌لرزه بامداد دوشنبه(۲۹ آبان) یک هشدار برای مردم استان به حساب می‌آید. محبی گفت: «برای همین، تمامی دستگاه‌های ذیربط از جمله هلال‌احمر، شهرداری، آتش‌نشانی و اورژانس همچنان در حالت آماده‌باش قرار دارند.»

او تاکید کرد: «از آنجایی که زلزله قابل پیش‌بینی نیست، هشدارهای لازم را به شهروندان داده شده است. چراکه مشخص نیست در پسِ زمین‌لرزه اخیر دوباره وقوع زلزله را شاهد خواهیم بود یا نه. به همین دلیل، همه دستگاه‌های ذیربط و همچنین مردم باید آمادگی لازم را داشته باشند.»

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان عنوان کرد: «ما به مردم توصیه می‌کنیم که از حضور در مکان‌هایی که خطرناک است و احتمال ریزش آن وجود دارد، پرهیز کنند. همچنین در خانه از حضور در زیر لوستر خودداری کنند و در جای امن خانه بمانند. اگر احیانا زلزله تکرار شد، بهتر است ابتدا خونسردی خود را حفظ کنند و بعد از جای امن قرار بگیرند.»

او اضافه کرد: «خوشبختانه همه دستگاه‌های ذیربط پای کار هستند و امیدوار هستیم که مشکل خاصی بوجود نیاید.»

در پی بروز زمین لرزه ۴.۷ ریشتری زاهدان ۷۱ مصدوم سرپایی به وسیله نیروهای اورژانس و یا با خودروی شخصی به چهار بیمارستان این شهر مراجعه کردند. همچنین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از ترخیص ۲۳ مصدوم روز سه شنبه خبر داد.

بیشتر بخوانید:

ببینید | زلزله شدید زاهدان با قدرت ۴.۷ ریشتر | ۲۵ مصدوم برجای گذاشت

کد خبر 809493
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha