سران کشورهای عضو بریکس بر توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه تاکید کردند.

پوتین بن سلمان

به گزارش همشهری آنلاین، نشست فوق‌العاده سران عضو گروه بریکس درباره اوضاع در غزه به صورت ویدئوکنفرانسی و به میزبانی آفریقای جنوبی آغاز شد.

«سیریل رامافوزا» رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی به عنوان اولین سخنران این نشست، اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه را «نقض قوانین بین‌المللی از جمله منشور ملل متحد و کنوانسیون ژنو» توصیف کرد.

مقام ارشد آفریقای جنوبی همچنین گفت خودداری رژیم صهیونیستی از صدور مجوز انتقال دارو، سوخت، غذا و آب به غزه با «نسل‌کشی» برابری می‌کند.

رامافوزا خواستار آتش‌بس فوری و فراگیر در غزه شد و گشایش کریدورهای انسان‌دوستانه شد.

رئیس‌جمهور آفریقایی جنوبی از کشورهای ثالث نیز خواست از تنش‌زایی در درگیری حماس و رژیم صهیونیستی و انتقال سلاح خودداری کنند.

رامافوزا همچنین خواستار استقرار نیروهای سازمان ملل برای نظارت بر آتش‌بس و حمایت از غیرنظامیان شد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه نیز در این نشست گفت جان‌باختن مردم، آواره‌شدن آن‌ها و فاجعه انسانی در غزه باعث نگرانی عمیق است.

پوتین همچنین ضمن انتقاد از سیاست‌های آمریکا، گفت اوضاع در غزه نشان می‌دهد ایالات متحده تلاش می‌کند تا تلاش‌های میانجی‌گرانه در حل‌وفصل اوضاع فلسطین-رژیم صهیونیستی را انحصاری کند.

رئیس‌جمهور روسیه گفت وقفه بشردوستانه برای آزادی اسرا ضروری است.

«محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان نیز تصریح کرد: جنایت‌های وحشیانه در حق غیرنظامیان بی‌گناه در غزه ایجاب می‌کند که تلاشی برای توقف این فاجعه انسانی صورت بگیرد.

بن‌سلمان همچنین گفت ریاض خواهان آغاز روند صلح جدی و فراگیر برای حل مساله فلسطین است.

مقام ارشد سعودی در ادامه گفت: ما از تمام کشورها می‌خواهیم تا صادرات تسلیحات به اسرائیل را متوقف کنند.

کد خبر 809477
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    2 5
    سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱/ شهادت ۶۲ خبرنگار از آغاز جنگ غزه برای جامعه جهانی شرم آور و تاسف بار است. شهادت ۱۰۰ کودک فلسطینی تنها در ۲۴ ساعت برای جامعه جهانی شرم آور و تاسف بار است.
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    1 8
    سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۴/ بمب‌های فسفری که اسرائیل کودک‌کش با 14و نیم میلیارد دلار آمریکا و حمایت آلمان و فرانسه و انگلیس روی سرکودکان و زنان مظلوم غزه می‌ریزد‌، استخوان‌هایشان را با حرارت 800 درجه می‌سوزاند. ولی این جانیان بدانند که آن‌ کودکان معصوم به خداوند قهار پناهنده شده‌اند و قطعا خداوند قهار بهترین انتقام گیرنده است.سکوت دولت‌های غربی در برابر جنایت‌های رژیم کودک‌کش اسرائیل ثابت کرد در لیبرال دموکراسی غرب، نگاه نژادپرستانه و منافع سیاسی و استکباری تعیین‌کننده رفتارهای جهانی است.
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    1 5
    اسرائیل مرتکب جنایت جنگی و نسل کشی در غزه شده است که اسرائیل مرتکب جنایت جنگی و نسل کشی در غزه شده است رامافوزا امروز سه‌شنبه در ابتدای این نشست گفت که تنبیه جمعی غیرنظامیان فلسطینی از طریق استفاده غیرقانونی از زور جنایت جنگی است. جلوگیری عامدانه از دسترسی به دارو، سوخت، غذا و آب به ساکنین غزه معادل نسل کشی است. که جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه 13 هزار و 300 شهید در این منطقه بر جای گذاشته که هزاران نفر از آنها کودک هستند. که توافق آتش بس با اسرائیل با وساطت قطر محتمل است. رامافوزا در ادامه سخنرانی خود به عنوان رئیس نشست گروه بریکس خواستار آتش بس فوری و جامع، و اعزام یک نیروی سازمان ملل برای نظارت بر حفاظت از غیرنظامی‌ها شد. بگذارید این نشست به عنوان یک فراخوان قاطع تلاش‌های ما را متحد و اقدامات ما را تقویت کند تا این بی عدالتی تاریخی پایان پیدا کند. اوایل ماه جاری میلادی پرتوریا تمام دیپلمات‌های خود را از سرزمین‌های اشغالی فراخواند و هفته گذشته خواستار تحقیقات دیوان بین‌المللی کیفری در مورد جنگ غزه شد.
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    1 6
    رژیم صهیونیستی با چراغ سبز و حمایت همه جانبه آمریکا علیه مردم تحت اشغال اعلام جنگ کرد. رژیم صهیونیستی بیمارستان اندونزی در غزه را به گورستان تبدیل کرده است.
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    1 4
    مجروح شدن 10 نظامی آمریکایی در حمله موشکی به عین‌الاسد عراق/ در حمله موشکی روز گذشته به پایگاه نظامیان آمریکایی در عین الاسد عراق، دست کم 10 نظامی آمریکایی مجروح شدند.
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    1 6
    مقاومت در حال جنگ با ارتش‌های آمریکا و اسرائیل در غزه است. که نیروهای مقاومت در غزه در حال جنگ نه فقط با ارتش اسرائیل بلکه با آمریکا نیز هستند.
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    1 5
    آمریکا در زمان تجاوز به ویتنام حداقل ۲۷۰ میلیون بمب فقط رو سر لائوس ریخت. یعنی 5/2 میلیون تن بمب را خرج 5/2میلیون نفر کرد . ولی آخرالامر با آن رسوایی از ویتنام و لائوس اخراج شد. وحشیگری‌های کنونی اسرائیل هم روزی به پایان می رسد و فلسطین سرانجام به فلسطینی‌ها بازخواهدگشت. این صهیونیست‌ها چقدر مستاصل شده‌اندکه انفجار مدرسه سازمان ملل را برای خودشان افتخار دانسته، از این جنایت خویش فیلم گرفته و آن را منتشر کرده‌اند!
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    1 5
    اگر کمک‌های تسلیحاتی آمریکایی‌ها به اسرائیل نبود و در روزهای اول جنگ به داد صهیونیست‌ها نمی‌رسیدند قطعا شیرازه ارتش رژیم صهیونیستی از هم ‌پاشیده شده بود. این بمباران‌هایی هم که می‌کند ارزش نظامی ندارد. هنر کاری بود که بچه‌های حماس در 7 اکتبر انجام دادند. اسرائیلی‌ها خودشان هم می‌دانند شکست سنگین‌شان از حماس در عملیات طوفان‌الاقصی با این بمباران‌ها و کشتار فلسطینی‌های غیر نظامی بی‌گناه جبران نخواهد شد. در جنگ غزّه هدف اصلی دشمن، از بین بردن کامل حماس بود. در صورتی که اگر دشمن به هر هدفی کمتر از این برسد؛ در حقیقت، شکست خورده است . بنا بر این تخریب یا اشغال این‌بیمارستان ، هرگز نشانه‌ شکست حماس یا پیروزی صهیونیست‌ها نخواهد بود.
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    1 5
    کاری که حماس در طوفان الاقصی انجام داد خدمت بزرگی به فلسطین و فلسطینی‌ها بود. چون حماس این فرضیه را که به هیچ وجه امکان شکست دشمن وجود ندارد و فلسطینی‌ها باید با چیزی که اسرائیل خواهان آن است کنار بیایند باطل کرد. در واقع باید گفت این عملیات حیات را به مقوله فلسطین برگرداند. صهیونیسم که در طوفان‌الاقصی ضربه سنگین و ترمیم ناپذیری از حماس خورده در عملیات روانی خود می‌خواهد به فلسطینی‌ها القا کند حمله حماس به اسرائیل ارزش این همه هزینه جانی و مالی را نداشته است تا به این ترتیب، مردم پشت حماس را خالی کنند ، ولی ملت فلسطین به‌رغم تمام جنایت‌های صهیونیست‌ها به مقاومت وفادار است.
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    1 4
    به کسانی که نگران اشغال کامل غزه و شکست حماس هستند یادآوری می‌کنیم اسرائیل در سال 2005 خودش یکطرفه به دلیل تلفات بالا از این شهر عقب‌نشینی کرد. حماس امروز به مراتب از 18 سال گذشته قوی‌تر شده است. استقبال با شکوه مردم چهارمحال و بختیاری از آقای رئیسی ریاست محترم رئیس‌جمهوری در سفر اخیر به این استان جالب توجه بود. عرض می‌کنم حضور مسئولان پاکدست در بین مردم حتی اگر کار مشخصی هم صورت نگیرد، قابل ستایش است، چه رسد به اینکه در این سفرهای استانی بسیاری از امور پیگیری شده و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و گره از مشکلات مردم برداشته و کارهای سالها برزمین مانده انجام می‌شود. این نوع عملکرد و پیگیری‌ها‌ست که سرمایه اجتماعی را رشد می‌دهد و افق‌های امید در چشم مردم را نمایان می‌کند.
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    1 6
    علت اصلی تعطیل شدن منوتو این است که پهلوی دیگر مرده است. این‌ها هر چقدر تلاش کردند این خاندان منفور و مطرود را به ضرب دلار‌هایی که گرفتند دوباره مطرح کنند ولی شکست خوردند. فرزند کودن شاه جنایتکار و ملعون به صراحت می‌گوید که من هیچ گاه نمی‌توانم در ایران ساکن شوم.این بدبخت‌ها برای چه بنجلی تبلیغ می‌کردند! سلبریتی‌هایی که به صورت علنی در کنار زنان بی‌حجاب خود عکس می‌گیرند و بعد همین عکس‌ها را با هدف ترویج فساد در فضای مجازی منتشر می‌کنند باید به طور عملی طعم تلخ نتیجه قانون‌ستیزی‌شان را بچشند‌. از جمله ممنوع الخروجی برای این قبیله نوکر بیگانه و معتاد به نواله‌گیری از دشمنان ملت‌، بیش از هرچیز دیگری دردناک است‌.
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 6
    آنچه که تاکنون صهیونیست‌ها در غزه با وحشی‌گری‌های تمام انجام داده‌اند در قواعد جنگ دستاورد محسوب نمی‌شود ، حتی اگر کل غزه را هم با خاک یکسان کنند. نتانیاهو این جنایتکار جنگی دستش خالی است اما پرونده‌اش سیاه‌تر از همیشه است. حماس با عملیات طوفان‌الاقصی در 7 اکتبر باور و اعتماد اسرائیل به ارتش و سرویس‌های اطلاعاتی‌اش‌را از بین برد . غافلگیری صهیونیست‌ها در این عملیات مهم‌ترین ضربه‌ای بود که به رژیم صهیونیستی وارد آمد . این ضربه سال‌های سال ترمیم نخواهد شد.
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    1 3
    چیزی که در این ایام برای بنده خیلی جلب توجه کرد چفیه به دوش انداختن سوزان ساراندون بازیگر سرشناس آمریکایی و برنده جایزه اسکار، در یک راهپیمایی حامی فلسطین در شهر نیویورک بود که در این مراسم بیانیه‌ای محکم برای آتش‌بس در غزه را خواند. بعضی از سلبریتی‌های بی‌تفاوت ما یاد بگیرند. چرا در این موارد از غربی‌ها تقلید نمی‌کنند؟