پرسپولیسی ها معتقدند روند رسیدگی به پرونده استقلال به شدت کند پیش رفته و اظهارات یک عضو کمیته انضباطی هم عجیب است.

بازی استقلال و تراکتور

به گزارش همشهری آنلاین سرانجام تقریباً بعد از یک ماه بررسی پرونده باشگاه استقلال در کارگروه نظارت بر قراردادها، سازمان لیگ با برگزاری جلسات متعدد و زمان‌هایی که در اختیار باشگاه استقلال گذاشت این پرونده را روز شنبه‌ای که گذشت به کمیته انضباطی ارسال کرد. البته گفته می‌شود تأکید نماینده سازمان بازرسی در ارسال این پرونده به کمیته انضباطی بی‌تأثیر نبوده است.

قراردادهای کوین یامگا، گوستاوو بلانکو، محمدرضا خالدآبادی و مهدی هاشمی‌نسب مواردی بوده که باشگاه استقلال در مورد آنها دفاعیات خود را به کارگروه نظارت بر قراردادها ارائه کرده است. این خبر در حالی مطرح شد که علی خطیر مدیرعامل باشگاه استقلال بارها اعلام کرده بود این باشگاه هیچ تخلفی مرتکب نشده اما ارقام قرارداد برخی مربیان و بازیکنان این تیم خنده‌دار بود و منطقی به نظر نمی‌رسید.

بعد از انتشار این خبر، هواداران پرسپولیس با طرح این موضوع که چرا بررسی این پرونده اینقدر زمانبر شده خواستار عدالت از سوی کمیته انضباطی شدند. البته عضو کمیته انضباطی که هواداران پرسپولیس او را به استقلالی بودن متهم می‌کنند اعلام کرد پرونده استقلال به کمیته انضباطی نیامده و معاون حقوقی باشگاه رقیب هم اعلام کرد نه تنها استقلال پرونده‌ای در کمیته انضباطی ندارد بلکه این پرسپولیس است که دو پرونده در کمیته انضباطی دارد و باید به خاطر مالیات قرارداد دو مربی‌اش پاسخگو باشد.

دیروز سپهر حیدری بازیکن سابق پرسپولیس با کنایه به روند بررسی پرونده استقلال نوشت: «بحث کسر امتیاز که میشه برای پرسپولیس با سرعت نور امتیاز کم می‌کنند اما برای تیم رقیب اینقدر کند پیش می‌رود و اینقدر جلسه می‌گذارند تا همه دل‌شان بسوزد و اصلاً بی‌خیال کسر امتیاز بشوند.»

حیدری همچنین نوشت: «میلیون‌ها پرسپولیسی منتظر عدالت هستیم. کسر امتیاز باید به بالاترین حد هرچه سریعتر انجام بشود و فرقی ندارد چه رنگی باشد.»

همچنین دیروز مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس با انتشار یک استوری نوشت: «سرانجام بعد از گذشت یک ماه از شکایت پرسپولیس و آلومینیوم، با بررسی کارگروه نظارت بر سقف بودجه و قراردادها، به ویژه با پیگیری و تأکید نماینده سازمان بازرسی، پرونده استقلال به کمیته انضباطی ارجاع شد. امیدواریم کمیته انضباطی رأی عادلانه‌ای صادر کند.»

وی همچنین با اشاره به لابی‌های سنگین باشگاه رقیب برای فرار از این داستان به تفاوت موضوع بررسی پرونده‌های مربوط به استقلال و پرسپولیس اشاره کرد و نوشت: «کمتر از 24 ساعت پس از اعلام رأی تخلف سپاهان در سقف بودجه، سازمان لیگ روی سایت خود از ارجاع پرونده پرسپولیس به کمیته انضباطی خبر داد اما از 27 مهر که پرسپولیس از استقلال شکایت کرده به گفته مسئولان هنوز بررسی‌ها ادامه دارد.»

وی در ادامه آورده: «مسئولان کمیته‌های نظارت و انضباطی که در پرونده پرسپولیس این همه سرعت عمل داشتند چرا در پرونده استقلال سکوت اختیار کرده‌اند؟ آیا این همه زمان لازم است یا خیلی پرونده قطور است که این همه زمان برده یا اصلاً مهم نیست!»

لشگری همچنین نوشته: «امروز (دوشنبه) هم که واکنش سریع عضو کمیته انضباطی به خبر ارجاع پرونده استقلال به این کمیته در نوع خودش جالب توجه و عجیب بود! در بسیاری از موارد که نیاز است اعضای کمیته انضباطی اظهارنظر کنند، سکوت اختیار کرده اما در مورد پرونده استقلال سریع واکنش نشان داده و طی مصاحبه‌ای ارجاع پرونده به این کمیته را تکذیب کردند. وقتی شرایط این دو پرونده را مقایسه می‌کنیم سؤالات زیادی به وجود می‌آید که امیدواریم مسئولان، پاسخ قانع‌کننده‌ای به آنها داشته باشند اما باز هم امیدواریم حکم عادلانه‌ای از سوی کمیته انضباطی صادر شود.»

در حالی که هیچ‌کس نمی‌داند اعضای کارگروه نظارت و بررسی قراردادها چه کسانی هستند و دیروز هیچ‌کدام از آنها درباره این پرونده اظهارنظر نکردند واکنش فوری رضا جاودانی که گفته بود هیچ پرونده‌ای از استقلال به این کمیته نرسیده خشم هواداران پرسپولیس را برانگیخت و مورد سؤال شد. با این وجود هواداران پرسپولیس و البته مدیران این باشگاه امیدوارند عدالت درباره استقلال و قراردادهای عجیبش برقرار شود و اگر لازم است حتماً از این تیم امتیاز کسر

کد خبر 809203

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • رضا IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    6 6
    پرسپولیس بیش از 10 سال است با فساد و خلاف تیم داری می کند رییس جمهور و وزیر و فدراسیون داورها را پشت خود می بیند فکر کرده همه مثل خودشان فاسد وقانونگریزند.
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
      2 1
      پرسپولیس نه چون یه نام یونانی است اصلش پرس پول لیس هست
  • مرتضی IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    3 4
    خداروشکرکه شماهم بدجوری سوختین نترسین دوباره تیم حکومتی پرسپولیس روقهرمان میکنن. قرمزها با اون همه تخلف وریخت وپاش یک امتیاز ازش کم شد زمین و زمان رو همین خبرگزاری چنگ میزد الان هم حرفهای یک وطن فروش... رو هی نشر میدین
  • علی IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    3 2
    دقیقا درست گفتی
  • ناشناس IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    1 5
    به این سپهر حیدری بگین بهتره عوض اینکه راجب تیمهایه ایرانی صحبت کنه بره جلویه آرام جونش را بگیره
  • حامی IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    0 0
    فقط میگن چرا دیر رفته کمیته انضباطی. حتما مدارک ازافه شده در شکایت مورد خاصی نبوده و شکایت پیروزی و المینیوم یه مشت توهم بیشتر نبوده. وگرنه مثل پرونده پیروزی که محرز بود، سریع انجام و نتیجه مشخص شد