تیم نوجوانان ایران امروز با مراکش بازی دارد. توقع این است که آنها با پیروزی در این بازی برای دومین بار حضور بین ۸تیم را تجربه کنند

تیم ملی نوجوانان

همشهری آنلاین- دومین شهر بزرگ کشور اندونزی، امروز میزبان بازی حساس پسران نوجوان فوتبال ایران است؛ پسرانی که از شروع جام‌جهانی تا امروز، نگاه‌های زیادی را با خودشان همراه کرده‌اند. فقط طرفداران فوتبال در ایران نیستند که اتفاقات این تیم را دنبال می‌کنند، حواس خیلی از استعدادیاب‌های باشگاه‌های فوتبال دنیا نیز به این تورنمنت و بازیکنان ایران دوخته شده است. شاگردان حسین عبدی تا به امروز با شکست دادن برزیل، دست به یک شگفتی بزرگ زده‌اند اما همین پیروزی به قدری انتظارها از این تیم را بالا برده است که امروز اگر برنده دیدار با مراکش ایران باشد و به مرحله بعد صعود کند، کسی از شگفتی حرف نمی‌زند. اگر ایران امروز زمین بازی را به‌عنوان تیم برنده ترک کند، یکی از ۸تیم باقیمانده در جدول مسابقه‌ها خواهد بود.

تیم سوم، بهتر از تیم اول

تیم ملی ایران در گروهش سوم شد و به‌عنوان بهترین تیم سوم به مرحله یک‌هشتم نهایی رسید. مراکش اما یکی از تیم‌های صدرنشین این مسابقه‌ها بود. با این حال عملکرد تیم ایران در این تورنمنت بهتر از مراکش بوده است. تیم عبدی با ۶امتیاز و تفاضل مثبت ۵در گروه مرگ سوم شد و مراکش در یک گروه ساده با ۶امتیاز و تفاضل ۲+ درصدر جدول قرار گرفت. این تیم پاناما و اندونزی را برد اما در تنها بازی دشوارش مقابل اکوادور شکست خورد. آنها تیم خوب و سریعی به‌نظر می‌رسند اما شکست‌ناپذیر نیستند.

از ۲۰۱۸ تا ۲۰۳۰، نبرد نسل‌ها!

ایران و مراکش در جام‌جهانی۲۰۱۸ با هم روبه‌رو شدند. در آن بازی بازیکنانی که امروز در زمین مسابقه قرار دارند، حدود ۱۲سال سن داشتند و بدون شک همه آنها گل به‌خودی عزیز بوهدوز را دیده‌اند. برای فوتبال مراکش، این نسل از تیم ملی نوجوانان اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد چرا که این کشور سال۲۰۳۰ یکی از میزبانان رقابت‌های جام‌جهانی خواهد بود. آن روز این بچه‌ها حدودا ۲۴ساله هستند و ترکیب اصلی تیم ملی کشورشان را می‌سازند. در نتیجه برای فدراسیون فوتبال مراکش اهمیت زیادی دارد که از این نسل مراقبت کافی صورت بگیرد. آنها امیدوار هستند این تیم تا سال۲۰۳۰ به اوج پختگی رسیده باشد. علاوه بر این، اصلا بعید نیست که خیلی از بازیکنانی که امروز در ۲تیم حضور دارند، در جام‌های جهانی بعدی نیز مقابل هم به میدان بروند.

با سپاس از سامورایی‌ها!

قرعه خوب تیم ملی در ادامه مسیرش در جام‌جهانی، به کمک سامورایی‌ها شکل گرفت. اگر ژاپن در گروهش سوم نمی‌شد، تیم ملی حالا به جای مراکش باید با اسپانیا بازی می‌کرد. سوم شدن ژاپن اما ایران را به سمت دیگر جدول فرستاد. جایی که قدرت‌هایی مثل برزیل، آرژانتین، اسپانیا و آلمان تا فینال احتمال برخورد با تیم ملی ایران را ندارند. ایران درصورت شکست دادن مراکش، باید با یکی از تیم‌های مالی و مکزیک بازی کند. مکزیک همیشه در رده‌های پایه تیم‌های بسیار خوبی داشته اما در این تورنمنت ضعیف‌تر از حد انتظار ظاهر شده است. ایران اگر در یک‌چهارم نهایی برنده باشد، در نیمه‌نهایی به‌احتمال زیاد با برنده جدال انگلیس و فرانسه روبه‌رو می‌شود. یک نبرد انتقامی با انگلیس، شاید درست همان چیزی باشد که تیم ملی به آن نیاز دارد. با این حال قبل از هر کاری، تیم باید روی بردن مراکش در بازی امروز سورابایا تمرکز کند.

یک تیم بین‌المللی

ستاره‌های نوجوان فوتبال ایران، سابقه حضور در رقابت‌های لیگ برتر و چند تورنمنت بین‌المللی را دارند اما خیلی از مهره‌های مراکش بیرون از کشورشان فوتبال بازی می‌کنند و حتی عضو باشگاه‌های بزرگ اروپا هستند. به‌طور کلی در اروپا و به‌خصوص در کشورهایی مثل آلمان، هلند و فرانسه، بازار خوبی برای بازیکنان مراکشی وجود دارد. خیلی از این بازیکنان از کودکی به واسطه مهاجرت خانواده در همین کشورها بزرگ شده‌اند. این تیم، نواف الهناش را در پی‌اس‌جی دارد، آدام بوفندر هم در ایتالیا و برای باشگاه یوونتوس بازی می‌کند. به این فهرست باید یاسر آیساتی و زکریا اووازون را نیز اضافه کرد که در عضویت باشگاه آژاکس هلند قرار دارند. آناس علایویی و ایوب چایکن در فوتبال آلمان برای آینتراخت به زمین می‌روند. مراکش اما تا امروز فقط یک‌بار در جام‌جهانی نوجوانان حاضر بوده و هرگز نتوانسته به یک‌چهارم نهایی برسد. این در حالی است که نوجوانان ایران در ۴تجربه قبلی حضور در این جام، یک‌بار طعم صعود به یک‌چهارم را چشیده‌اند. وقتی مراکش به جام‌جهانی۹۸ صعود کرد، سعد شیبا یکی از ستاره‌های این تیم بود، مردی که امروز در قامت سرمربی نوجوانان مراکش، تیمش را روبه‌روی حسین عبدی به زمین مسابقه خواهد فرستاد.

کد خبر 809155

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha