مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸
۱ نفر

سام آلتمن پس از کنار گذاشته شدن از شرکت OpenAI قرار است به مایکروسافت بپیوندد. این خبر را غول فناوری آمریکایی اعلام کرد و به گمانه زنی‌ها درباره احتمال بازگشت خالق ChatGPT به شرکت اوپن‌ای آی پایان داد.

آلتمن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بی‌بی‌سی، طبق آنچه ساتیا نادلا، مدیر اجرایی مایکروسافت در پلتفرم X خود نوشت، آلتمن به مایکروسافت می‌پیوندد تا یک تیم تحقیقاتی جدید پیشرفته هوش مصنوعی را رهبری کند.

در همین حال، اعلام شده است که «اِمت شییر»، مدیرعامل سابق شرکت توییچ، رئیس جدید OpenAI خواهد شد. «شییر» نیز این خبر را در صفحه X خود تأیید کرد و نوشت: این شغل فرصتی است که یک‌بار در زندگی رخ می‌دهد. البته او از نحوه اخراج آلتمن انتقاد کرد و گفت که این کار به‌طور جدی به اعتماد آنها آسیب وارد کرده است.

هیأت مدیره اوپن‌ای‌آی روز جمعه سام آلتمن ۳۸ساله را برکنار کرد و گفت که اعتماد خود را نسبت به او از دست داده است و مدیر ارشد فناوری OpenAI، میرا موراتی را به‌عنوان مدیر اجرایی موقت آن معرفی کرد. اما تا صبح روز دوشنبه، رسانه‌های ایالات متحده گزارش دادند که شیر هدایت این شرکت را به‌عهده خواهد گرفت.

آلتمن به راه‌اندازی شرکتی که روبات محبوب ChatGPT را ایجاد کرد، در سال۲۰۱۵ کمک کرد و یکی از ارکان اساسی این شرکت بود. او به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین چهره‌ها در فضای رشد سریع هوش مصنوعی مولد (AI) شناخته می‌شود و اخراج او موجی از شوک در سراسر این صنعت ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید:

این امر باعث موجی از حمایت روسای سیلیکون ولی، ازجمله اریک اشمیت، مدیر اجرایی سابق گوگل شد که آلتمن را «قهرمان من» خواند و گفت که او «جهان جمعی ما را برای همیشه تغییر داده است.» البته واکنش‌های شدیدی که از سوی کارکنان و سرمایه‌گذاران شرکت به‌وجود آمد گمانه‌زنی‌ها را در مورد احتمال بازگرداندن او به‌کار برانگیخت. همچنین نگرانی‌هایی درباره ساخت یک شرکت رقیب به‌وجود آمد. اما خبر پیوستن او به مایکروسافت همه این شایعات را رد کرد.

کد خبر 809096

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha