شاخص کل بورس تهران در مبادلات امروز باز هم نزول کرد و با ۲هزارو ۳۳۸واحدکاهش به ۲میلیون و ۲۶هزار واحد رسید.

بورس تهران

به گزارش همشهری، امروز همچنین بیش از ۲۷میلیارد تومان نقدینگی سهامداران خرد از بازارسهام خارج شد و نسبت خروج پول حقیقی به ارزش معاملات خرد به یک درصد رسیدکه نشان می‌دهد شتاب خروج پول ازبازار سهام در مقایسه با روز شنبه افزایش یافته است.

آنطور که آمارها نشان می‌دهد ظرف ۱۰ روز گذشته هرگز ارزش معاملات خرد از مرز ۳هزارو ۵۰۰میلیارد تومان فراتر نرفته است و تمایل برای سرمایه‌گذاری در بورس نیز کاهش یافته است.

تا ارزش معاملات بورس افزایش نیابد امیدی به رشد شاخص‌های بورس نیست و به‌نظر می‌رسد فعلا سهامداران تمایلی برای افزایش حجم سرمایه‌گذاری خود در بورس ندارند چرا که می‌توانند پس‌اندازهای خود را در صندوق‌های با درآمد ثابت که ریسک بسیار کمتری نسبت به بورس دارند سرمایه‌گذاری کنند و از نوسان‌های نزولی بورس در امان بمانند.

این افزایش نرخ بازده صندوق‌های سرمایه‌گذاری به موازات رشد نرخ بهره اوراق بدهی اتفاق افتاده است و به‌نظر می‌رسد در ماه‌های آینده حتی صندوق‌های سرمایه‌گذاری بتوانند بازده بیشتری نصیب سرمایه‌گذاران کنند. در چنین شرایطی هر نوع رشد شاخص‌های بورس دور از ذهن به‌نظر می‌رسد و صعودهای دوره‌ای بورس نیز مقطعی خواهد بود.

کد خبر 808760
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بورس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha