مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۲
۲ نفر

رئیس شرکت OpenAI سازنده چت بات ChatGPT از سمت خود به‌عنوان رئیس این شرکت، برکنار شد. هیأت مدیره شرکت اوپن‌ای آی با عنوان اینکه بیش از این به توانایی‌های او برای رهبری شرکت اعتماد ندارد، او را کنار گذاشتند.

آلتمن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بی‌بی سی، طبق اعلام هیأت مدیره OpenAI آلتمن دیگر مثل سابق با صداقت رفتار نمی‌کرد که همین امر مانع از توانایی آن در انجام مسئولیت هایش شده بود.

آلتمن ۳۸ساله یکی از بنیان گذاران شرکت OpenAI و یکی از برجسته‌ترین چهره‌های هوش مصنوعی تبدیل شده بود. هیأت مدیره در بیانیه‌ای اعلام کرد که از کمک‌های آلتمن سپاسگزار است اما اعضا معتقدند وجود یک رهبر جدید در این شرکت، ضروری است. این شرکت گفت: «هیأت مدیره دیگر به توانایی او برای ادامه رهبری و مسئولیت‌های او در OpenAI اعتماد ندارد.»

مشخص نیست که آلتمن دقیقا در چه موردی صداقت به خرج نداده است. اما او در حساب‌های کاربری خود در رسانه‌های اجتماعی، نوشت که او دوره حضورش در این شرکت کاملا خوشنود بوده است.

او نوشت: «حضورم در اوپن‌ای آی برای من و حتی جهان کمی دگرگون‌کننده بود. بیشتر از همه این را دوست داشتم که با افراد با استعدادی کار کردم.»

به‌گفته گرگ براکمن، یکی از بنیانگذاران OpenAI، فرایند برکناری آلتمن در تماس‌های ویدئو کنفرانسی Google Meet که عجولانه سازماندهی شده بودند، اتفاق افتاد. آقای براکمن که خودش هم چند دقیقه پس از این تماس ویدئوکنفرانسی از هیأت مدیره برکنار شد و سپس از شرکت استعفا داد، گفت که هر دو نفر از این خبر شوکه و غمگین شده‌اند. او در پستی در توییتر خود نوشت: «ما هنوز در تلاش هستیم تا بفهمیم دقیقا چه اتفاقی افتاده است. کل این فرایند دراماتیک در عرض چند ساعت رخ داده است.»

بیشتر بخوانید:

هیأت مدیره شرکت فقط ۶نفر عضو دارد و برای چنین تیم فشرده‌ای غیرمعمول است که چنین تصمیم دراماتیکی به این سرعت اتخاذ کند آن هم در شرایطی که اوپن‌ای آی در یک سال اخیر با سرمایه‌گذاری پرسود در اوج است.

کد خبر 808448

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha