نشست مشورتی آنلاین به ابتکار مدیریت شهری تهران و با حضور مدیران ۷ شهر حامی فلسطین (سوریه، عراق، لبنان، نیکاراگوئه، اندونزی و افریقای جنوبی) برگزار شد و خواستار هر چه سریع مسئله فلسطین شدند.

چمران و مجمع مدیران شهری

همشهری- زینب زینال زاده: مدتی است که غزه هدف حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی قرار گرفته است. آمار شهدای این شهر از مرز ۱۱ هزار نفر گذشته که بیش از ۴ هزار نفر از شهدا کودکان هستند. در واقع اسرائیل در غزه دست به نسل کشی زده که به گفته مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران جنایات اخیر غزه در تاریخ کم نظیر بوده است. این روزها خبرهایی مخابره شده از غزه،دل هر انسانی را به درد می آورد و در اکثر شهرهای دنیا شاهد راهپیمایی و فریاد دادخواهی در حمایت از مظلومیت فلسطینی ها هستیم. در این میان مدیران ۷ شهر حامی فلسطین (سوریه، عراق، لبنان، نیکاراگوئه، اندونزی و افریقای جنوبی) به ابتکار مدیریت شهری تهران، نشستی مشورتی آنلاین برگزار کرده و خواستار هر چه سریع مسئله فلسطین شدند. رئیس پارلمان شهری در این نشست تاکید کرد: «هدف ما یک اقدام انسانی است تا برای مردمی بی پناه که سخت تحت ستم قرار گرفته اند اثر پذیر باشد. از این رو مؤلفه نخست حرکت همه جانبه و خواست ملت های آزادیخواه جهان برای پایان دادن به این بمباران ها و در نهایت نابود کردن این غده سرطانی است و در مرحله بعد ساختن و آبادانی فلسطین خواهد بود.» چمران همچنین خطاب به همه مردم آزادیخواه به ویژه ملت های مسلمان کشورهای اسلامی گفت که مسئولیت همه ما در قبال فلسطین، مسئولیتی بسیار بزرگ است و نباید برخی ها در مقابل این جنایات سکوت اختیار کنند.

گام‌های مؤثر از طریق هم‌فکری

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ضمن تقدیر از مدیران شهری و شوراهای شهرهای کشورهایی که در این نشست حضور داشتند با بیان این که امیدواریم بتوانیم با هم‌فکری و همکاری یکدیگر گام مؤثر در حل مسئله فلسطین برداریم. به بیت «نه همین لباس زیباست نشان آدمیت» اشاره و عنوان کرد: «نشانه انسان بودن زمانی است که وقتی کسی در شرایط سخت قرار گرفته، عکس‌العمل نشان می‌دهیم و عیار آن زمانی مشخص می‌شود که در ورطه آزمایش قرار گرفته و واقعیت انسانی را به اثبات رساند. امروز می‌بینیم مردم بی‌پناه غزه و فلسطین اعم از زنان و کودکان در خون خود دست‌وپا می‌زنند و وظیفه هر انسان دارای وجدانی است تا به کمک و یاری ملت مظلوم بشتابد. اکنون دقیقاً همان زمانی است که باید در صحنه حاضر بود تا بتوانیم با کمک‌های عملی صدای مظلومان تاریخ را شنیده و به آن پاسخ دهیم.» امروز صدای «هل من ناصر ینصرنی...» مردم مظلوم فلسطینی با گوش دل شنیده می‌شود.

او با بیان این مطلب تأکید کرد: «این صدا به گوش همه مردم دنیا رسیده است. چرا که می‌بینیم در کشورهایی که حکومت‌های آنها حامی اسرائیل جبار هستند به تظاهرات چندصدهزارنفری دست می‌زند؛ سکوت در مقابل درخواست کمک مردم غزه، انسانیت را خدشه‌دار می‌کند و چشم‌بستن به این فاجعه در دادگاه وجدان پذیرفتنی نخواهد بود.»

تهران میزبان بزرگ‌ترین کنفرانس

رئیس پارلمان شهری در پایان صحبت‌هایش با بیان اینکه اثربخشی اقدامات در خصوص فلسطین منوط به تداوم برگزاری چنین نشست‌هایی است، از برگزاری بزرگ‌ترین کنفرانس کشورهای حامی فلسطین در تهران در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت که قصد داریم با دعوت از کشورهای مختلف حامی قدس شریف بتوانیم با هم‌فکری و هم‌افزایی هرچه بیشتر به نتایج عملی و ثمربخش دست یابیم.

موضوع فلسطین یک موضوع جهانی است

  • رینا خوآنیتا روئدا آلوارادو شهردار ماناگوآ

دولت ما در مواقع مختلف پرچم مبارزه و محکوم‌کردن اقدامات رژیم اسرائیل را برداشته است؛ دلیلی ندارد تا زنان و کودکان مظلوم این شرایط سخت جنگی را تحمل کنند؛ ازاین‌رو ما به‌عنوان دولت و ملت نیکاراگوئه ملت مظلوم فلسطین را به آغوش می‌فشاریم و خواهان خاتمه این جنگ هستیم.

وجدان انسان کشته می‌شود

  • محمد العطا استاندار بغداد

باید تمام ملت‌ها و وجدان‌های انسانی برای کمک به مردم فلسطین حرکت کند تا این حمام خونی که از سوی رژیم اسرائیل به راه افتاده متوقف شود. همچنین می‌بایست راه‌های انتقال کمک‌های بشردوستانه به فلسطین گشوده شده و اقدامات درمانی با تمام امکانات در خدمت آسیب‌دیدگان فلسطینی قرار گیرد. امروز اگر ما صدای خود را بلند نکنیم، قطعاً وجدان انسانی کشته می‌شود.

قتل‌عام بزرگ بشری

  • مروان عبود، استاندار بیروت

آنچه که امروز در فلسطین و غزه اتفاق افتاده است یک کشتار و جنایت عمیق در حق انسانیت است؛ آنچه که امروز می‌بینیم هرگز تاریخ به خود ندیده چرا که طاغوتیان تاریخ می‌کوشیدند تا جنایت‌هایشان را مخفی کنند؛ اما امروز افکار عمومی جهان شاهد یک قتل‌عام بزرگ بشری است. دولت‌ها گوش‌هایشان را در مقابل چنین فاجعه‌ای گرفته‌اند اما مردم بیدار و آزادی‌خواه در پایتخت‌های جهان اعتراض کردند چرا که آرمان فلسطین، یک آرمان انسانی است.

نسل‌کشی‌های اسرائیل حقیقتی غیرقابل‌انکار

  • محمد طارق زیاد کریشاتی، استاندار دمشق

مسئله فلسطین یکی از اولویت‌های مهم در سیاست‌های دمشق و دغدغه اصلی بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه است. جنگ فلسطین یک موجودیت است و نسل‌کشی‌های اسرائیل حقیقتی غیرقابل‌انکار است؛ ازاین‌رو باید همه ملت‌های مسلمان و مردم عرب و سازمان‌های بین‌المللی وارد میدان شده و خواستار توقف این نسل‌کشی باشند و نگذارند تا این قتل‌عام ادامه پیدا کند.

کد خبر 808202
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha