پانزدهمین نمایشگاه "ایران پروژه" با هدف نمایش دستاوردهای شرکت‌های ایرانی در ترکمنستان با حضور ۳۰۰ شرکت و فعال اقتصادی ایران روز گذشته در عشق آباد افتتاح شد.

مهرداد بذرپاش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به گشایش‌ها و شکوفایی روابط بازرگانی و تجاری ایران و ترکمنستان، گفت: امیداوریم شاهد انعقاد قراردادهای تجاری میان طرفین باشیم.

مهرداد بذرپاش امروز شنبه ۲۷ آبان در مراسم افتتاحیه همایش اقتصادی تجار و بازرگانان در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه "ایران پروژه" با اشاره به گشایش‌ها و شکوفایی روابط بازرگانی و تجاری ایران و ترکمنستان، اظهار کرد: به واسطه عزم و اراده پایدار، هوشمندانه و آینده‌نگر، طرفین اعم از مسئولان دولتی و فعالان بخش خصوصی و شرکت های توانمند در حال رقم خوردن است.

وی افزود: مراتب تشکر و قدردانی خود و جمهوری اسلامی ایران را از دولت ترکمنستان به ویژه رئیس جمهور و رئیس مصلحت خلق و رهبر ملی مردم ترکمنستان برای فراهم آوردن شرایط مناسب برای برگزاری این همایش و توسعه همکاری‌هایی دوجانبه و چندجانبه در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه اقتصادی و تجاری اعلام می‌کنم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با افتتاح نمایشگاه تخصصی ایران در روز گذشته، بخشی از توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در معرض دید عموم قرار داده شد.

بذرپاش ادامه داد: زمینه برای تبادل اطلاعات و تجارب و همچنین شناسایی متقابل ظرفیت‌ها و امکانات دو کشور فراهم شده و امیدوارم همایش اقتصادی امروز فرصتی برای رایزنی‌های تخصصی و حرفه‌ای فعالان اقتصادی و شرکت‌های دو کشور باشد.

وی تاکید کرد: امیداوریم شاهد انعقاد قراردادهای تجاری طرفین باشیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: بدون شک ظرفیت‌های بالقوه و نهان جهت انعقاد و اجرای قراردادهای تجاری بین شرکت‌های ایرانی و ترکمن در تمامی زمینه ها که در این رویداد و با حضور بیش از ۹۰ شرکت فعال ایرانی در گروه‌های تولیدات فولادی، تجهیزات و مصالح ساختمانی، خدمات فنی و مهندسی، آب و برق و انرژی نفت، گاز و پتروشیمی دانش بنیان شاهد حضور بخشی از این زمینه‌ها هستیم.

بذرپاش گفت: در قالب تشویق و حمایت‌هایی که از سوی بالاترین مقامات دولتی، علی الخصوص کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور صورت می‌پذیرد و دو طرف از این فضای مطلوب بهره مند خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه اختصاصی از جمله شرکت‌های بزرگ و معتبر در سطح ملی و بین المللی به شمار می‌روند و خدماتی که توسط این شرکت‌های ارائه می‌شود، قابل رقابت با شرکت‌های بزرگ و مطرح بین المللی است.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران افتخار دارد در جهت ارتقاء همکاری‌های دوجانبه و همچنین در مسیر صلح و دوستی منطقه‌ای و بین المللی تجارب شرکت‌های ایرانی را با شرکت‌های سایر کشورها به ویژه کشور دوست و همسایه و برادر ترکمنستان به اشتراک بگذاریم.

کد خبر 808183
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha