همایش فصلی مدیران شهرداری تهران صبح پنجشنبه با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، شهرداران مناطق، معاونان، رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر تهران در برج میلاد برگزار شد.

راهمنا

همشهری آنلاین: شهردار تهران با تأکید بر اهمیت نشست فصلی مدیران گفت: این جلسه، مهم‌ترین جلسه ما در شهرداری است. جایی که همه مدیران ارشد شهرداری تهران گرد هم آمده و با نگاه به گذشته، برای آینده برنامه‌ریزی می‌کنند.
زاکانی افزود: معضلات شهری، به اهرمی برای تحول شهر بدل شده‌است. مثلا کمبود منابع و اعتبارات مدیران زمینگیر شده بودند. امروز اما از این مشکل عبور کرده‌ایم. روزی شهر در سردرگمی قرار داشت، معلوم نبود کدام پروژه باید پیگیری شود. امروز اما چارچوب نظری برای تحول شهر معلوم است. برنامه‌هایی که گام‌به‌گام ما را به آن می‌رساند نیز معلوم است.
او درباره ضرورت ایجاد تحول در پایتخت گفت: ناهماهنگی در مدیریت شهری یکی از معضلات تهران بود، امروز اما هماهنگی کامل میان مجموعه مدیریت شهری، شورا و مسئولان مختلف شهری وجود دارد. تهران نیازمند تحول بزرگ و همه‌جانبه است. این تحول الهام‌بخش دیگر شهرها و کلانشهرهای ایران خواهد شد. حتی از تجربیات تهران می‌توان برای توسعه پایتخت‌های کشورهای همسایه و مسلمان استفاده کرد.
شهردار تهران با یادآوری محورهای چهارگانه تحول در مدیریت شهری، افزود: تحول درون‌زا، تحول کالبدی، تحول نرم و تحول در زیرساخت‌های هوشمند شهر جز با الطاف‌الهی و همت مدیران شهرداری تهران محقق نخواهد شد. برای هر بخش اهداف و برنامه‌هایی طراحی شده است. برنامه‌ای ۵ بخشی مثلا در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک طراحی شده است. از کاهش تقاضای سفر گرفته تا افزایش مطلوبیت استفاده از ظرفیت‌های ناوگان عمومی در کشور. گام سوم برقی‌سازی برای کاهش آلودگی هواست. گام چهارم تحول در حوزه حمل‌ونقل، صورت‌بندی جدید برای استفاده از خدمات ناوگان است. برنامه پنجم نیز مدیریت ترکیبی ترافیک برای رفاه شهروندان است.
زاکانی به تحقق بیش از ۱۰۰درصدی بودجه در سال گذشته اشاره کرد و گفت: برنامه، امسال عبور از رکورد تحقق منابع است. روزی بدهی ۵۰همتی شهر را بهانه کارنکردن می‌دانستند! امروز اما در بالاترین سطح هم بدهی‌ها تسویه می‌شود، هم اعتبارات و منابع جدید خلق شد.

گام مهم برای ورود مردم به حوزه مدیریت شهری

همچنین مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این همایش گفت: به ارواح طیبه شهدای جنگ غزه سلام و درود می‌فرستیم. امیدواریم هم‌افزایی مدیران شهرداری روند خدمت‌رسانی به شهروندان را تسریع کند.
او با یادآوری ۲۶آبان‌ماه سالروز بازپس‌گیری سوسنگرد از رژیم بعث عراق، گفت: بدون حضور مردم معلوم نبود سرنوشت جنگ به کجا ختم شود. حضور توده‌های مردم، صحنه جنگ را عوض کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران ایده «من شهردارم» را گام مهمی برای ورود مردم به حوزه مدیریت شهرداری دانست و افزود: البته نباید از «تکریم» آنان در مراجعه به بخش‌های مختلف شهرداری غفلت کرد. خانواده بیش از ۱۰۰هزار نفری کارمندان شهرداری به‌ویژه در مناطق باید کار مردم را به‌خوبی انجام دهند. نباید «امید» را در دل مردم، کشت. اخبار خوبی که از واردات اتوبوس یا واگن‌های جدید مترو منتشر می‌شود، منشأ امید شهروندان است. قرارداد ۷۹۱واگن از سال۹۵ روی زمین مانده بود. با همت دوستان عملیاتی شد. امیدواریم نخستین سری قطارها یک‌سال بعد به خدمت شهروندان تهرانی برسد.

کد خبر 808044
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha