اعضای هیات رییسه خانه سینما در دیداری ۲ ساعته با محمد خزاعی به طرح اهم دغدغه‌های صنفی اهالی سینما پرداختند.

خانه سینما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی خانه سینما، هیأت رییسه خانه سینما عصر روز سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ در دیداری با رئیس سازمان سینمایی و مدیران مرتبط به گفت‌وگو درباره مسائل و مشکلات صنوف سینمایی پرداختند.

در این نشست موضوع اخبار و شایعات تلخ مرتبط با حذف معافیت مالیاتی سینماگران از اصلی‌ترین مباحث مطرح شده بود.

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی ضمن اشاره به اینکه این مساله از جانب سازمان سینمایی و وزارت ارشاد در حال پیگیری است، قول مساعد داد تا رفع کامل آن تلاش کند.

پیگیری بهبود شرایط و قوانین بازنشستگی هنرمندان و سینماگران پیشکسوت خانه سینما نیز موضوع مهم دیگر این جلسه بود که اعلام شد از طریق کارگروه مشترک در سازمان بازنشستگی در حال پیگیری است.

توجه به شرایط سخت زندگی و بیکاری بسیاری از اعضای خانه سینما و لزوم حمایت‌های مالی دولت برای بهبود آن و رفع مشکلات بر سر راه تولید و توجه به اشتغال سینماگران با حذف قوانین و مجوزهای غیرضروری در روند تولید و پخش و تسهیل برای حضور بین‌المللی آثار سینمایی داستانی، مستند، فیلم کوتاه و انیمیشن از موارد دیگر مطرح شده در این نشست بود.

در پایان نیز برای رفع ممنوعیت ورود و خروج و محدودیت‌ها و محرومیت‌های حقوقی و قضائی تعدادی از هنرمندان و سینماگران که در جریان التهابات اجتماعی یک سال گذشته دچار مشکل شده‌اند گفت‌وگو شد تا با ادامه همکاری سازمان سینمایی و مسئولان قضائی و امنیتی کشور مشکلات باقی‌مانده برای همکاران سینمایی و هنرمندان رفع شود.

کد خبر 807881

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha