ویژه برنامه‌های روز ملی اصفهان از 25 آبان به مدت یک هفته از سوی شهرداری اصفهان اجرا می‌شود.

اصفهان

به گزارش همشهری آنلاین، ۲۵ آبان یادآور روزی است که مردم اصفهان ۳۷۰تن از شهیدان دفاع‌مقدس را که در عملیات محرم به شهادت رسیده بودند، تشییع کردند و در گلستان شهیدان به خاک سپردند. در پی این بدرقه عظیم مردمی، همرزمان شهدای جان‌برکف لباس زرم بر تن و کوله‌بار بسته برای ادامه دادن مسیر دفاع از میهن به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شدند. این اتفاق که یادآور دلاورمردی اصفهانی‌هاست باعث شد تا 25آبان به نام روز اصفهان نامگذاری شود.
معاون فرهنگی شهردار اصفهان از برگزاری ۳۵۰برنامه در روز اصفهان خبر می‌دهد و به همشهری می‌گوید: «برنامه‌های متنوعی به‌مدت یک هفته برگزار می‌شود که محوریت‌شان در حوزه نوجوانان است.»
کمال حیدری با اشاره به اینکه برنامه‌های روز اصفهان از سوی شهرداری و با همکاری سایر نهادها برگزار می‌شود، می‌افزاید: «فضاسازی شهری و نصب بیلبورد 500شهید دانش‌آموز و ابرپرچم‌های 25آبان در شهر اصفهان، دیدار از خانواده‌های شهدا، برگزاری مسابقات شهر ایثار، شهر زندگی در مدارس و برگزاری نخستین کنگره بزرگداشت زنان تأثیرگذار ازجمله برنامه‌های روز اصفهان است.»
به‌گفته او، در این هفته همایش دوچرخه‌سواری با حضور ۳۷۰دوچرخه‌سوار و همایش پهلوانان در گلستان شهدای اصفهان نیز برگزار می‌شود. نمایش «بانوی سرو» نیز از 22تا 26آبان از ساعت 18:30در پردیس هنر اصفهان و تئاتر خیابانی «مصطفی واکسی» از 24تا 28آبان ساعت 16اجرا می‌شود.
پویش «دوست شهید من» نیز با حضور دانش‌آموزان برگزار و ساخت کتاب الکترونیکی با موضوع شهدای محله را شامل می‌شود.
استاندار اصفهان هم از آغاز عملیات اجرایی احداث بیمارستان ۵۰۰تختخوابی ایثارگران همزمان با روز اصفهان خبر می‌دهد و می‌گوید: «بیمارستان ۵۰۰تختخوابی تخصصی و فوق‌تخصصی ایثارگران با نام ۲۵‌آبان، در منطقه ۱۴ شهر اصفهان کلنگ‌زنی می‌شود.» به‌گفته سیدرضا مرتضوی، با بهره‌برداری از این بیمارستان، اصفهان معین شهرها و استان‌های همجوار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:
تصاویر هوایی زیبا از بازگشایی زاینده رود

کد خبر 807834

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha