نتیجه نلسون ماندلا خواستار حمایت از مردم فلسطین شده و گفت: آنها باید برای دفاع از خود اسلحه به دست بگیرند.

مییبایه ماندلا نتیجه نلسون ماندلا

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از شبکه خبری راشا تودی، "مییبایه ماندلا" نتیجه نلسون ماندلا رهبر مبارزه با آپارتاید آفریقای جنوبی همچنین گفت، نلسون ماندلا تمایل جدی خود را برای حمایت بی چون و چرا از فلسطینی‌ها اعلام کرده بود چون آنها در دوران تاریک آپارتاید در آفریقای جنوبی با او ابراز همبستگی کردند.

وی با بیان اینکه برایش روشن است که رژیم صهیونیستی می‌تواند با مصونیتی که دارد هر کاری انجام دهد، افزود: من آمریکا را مقصر نمی‌دانم چون آنها همیشه طرف غلط تاریخ را می‌گیرند. آمریکا یک رسانه قوی دارد که توسط قدردتمندترین مبلغان تامین مالی می‌شود.

نتیجه ماندلا جنگ حماس و رژیم صهیونیستی را با آپارتاید مقایسه کرد و گفت که آمریکا جاسوس‌های سیا را برای دستگیری نلسون ماندلا فرستادند و نیروهای بین‌المللی هم از آنچه اتفاق افتاد، حمایت کردند.

وی ادامه داد: آفریقای جنوبی تحریم‌هایی را علیه اسرائیل وضع کرده و خوستار صلح و حمایت از فلسطینی‌هاست. سفارت‌های اسرائیل باید برچیده و تعطیل شوند. مواد غذایی اگر از اسرائیل هستند باید حذف شوند. ما باید اسرائیل را تحریم کنیم. فلسطین و حماس باید از خودشان دفاع کنند و برای این کار باید آفریقای جنوبی به آنها سلاح بدهد.

نتیجه نلسون ماندلا همچنین تاکید کرد که آفریقای جنوبی مشکلی با یهودیان ندارد و گفت: ما با صهیونیست‌ها مشکل داریم که مردم فلسطین را سرکوب می‌کنند، کودکان غزه و زنان باردار را می‌کشند. در دوران آپارتاید آفریقای جنوبی، سفیدپوستانی هم بودند که علیه سرکوبگران هم رنگ خود می‌جنگیدند. راه‌حل ایده‌آل، راه‌حل دو دولتی است.

کد خبر 807772
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 0
    تروریسم دولتی و با حمایت و پشتیبانی همه جانیه آمریکا جنایتکار و برخی کشورهای اروپایی جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار در غزه است و قوانین بین‌المللی را در آنجا نقض می‌کند.