چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
۰ نفر

بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره ای، فعالیت متناوب سامانه بارشی از امروز تا عصر جمعه در آذربایجان شرقی ادامه دارد.

كوه هاي شمال تهران

به گزارش همشهری آنلاین، محمد امیدفر، رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از امروز نفوذ و فعالیت سامانه بارشی موجب بارش باران در بیشتر نواحی و برف در مناطق سردسیر و سردتر و ارتفاعات استان می‌شود.

وی با بیان اینکه شدت فعالیت سامانه روز جمعه است، اظهار کرد: فعالیت این سامانه موجب افزایش ابر، وزش باد گاهی به نسبت شدید، غرش آذرخش و احتمال خیزش گرد و خاک می شود.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: احتمال لغزندگی و اختلال در تردد جاده ای، آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان آب ها، برخورد آذرخش و مه و سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی وجود دارد بر این اساس علاقه مندان به طبیعت از اتراق در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها و رفتن به مناطق مرتفع و کوهستانی پرهیز کنند.

امیدفر، ادامه داد: با توجه به وزش باد گاهی به نسبت شدید در این مدت، احتمال سقوط یا پرتاب اجسام سبک، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و خسارت به سازه های سبک وجود دارد بر این اساس محکم کردن سازه های سبک و احتیاط در عبور از کنار ساختمان های نیمه کاره و عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده ضروری است.احتمال سقوط یا پرتاب اجسام سبک، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و خسارت به سازه های سبک وجود دارد بر این اساس محکم کردن سازه های سبک و احتیاط در عبور از کنار ساختمان های نیمه کاره و عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده ضروری است.

کد خبر 807579
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha