رهبر انصارالله یمن با اشاره به تحولات فلسطین و روند تقابل رزمندگان مقاومت با رژیم صهیونیستی و جنایاتی که این رژیم در حق غیرنظامیان در غزه مرتکب می شود گفت، در دنیای امروز نیاز به امتی قدرتمند و شکست‌ناپذیر داریم تا از یک سو بتواند مسئولیت‌های خودرا انجام دهد و از سوی دیگر از خود محافظت کند.

عبدالملک الحوثی

به گزارش همشهری آنلاین، وی افزود، ظالمان از ابزار استبداد برای ارعاب مردم و ایجاد ترس میان آنها استفاده می‌کنند و این همان چیزی است که در کشتارهای وحشیانه و جنایتکارانه می‌بینیم. امت اسلامی باید روحیه شهادت‌طلبی داشته باشد تا از خلال آن بر ترس‌ها غلبه کرده و پرچم جهاد را مقابل دشمن به دست بگیرد. انفعال و شکست و از دست دادن روحیه جهادی امت اسلامی موجب از دست رفتن آزادگی و کرامت و استقلال می‌شود و خسارات زیادی دارد و این امت را در موقعیتی قرار می‌دهد که دشمنان علیه آن طمع کنند.

رهبر انصارالله در ادامه تاکید کرد، زمانی که واقعیت امت اسلامی را با توجه به توانایی‌ها و امکانات و نیز گستردگی این امت مقایسه می‌کنیم و سپس به میزان نفوذ و نقش جهانی آن نگاه می‌کنیم به چیزی می‌رسیم که متاسفانه ما را به شدت ناامید می‌کند.

کشورهای عربی در کمک به فلسطین جدی نیستند

وی با اشاره به مسئله فلسطین و جنایاتی که دشمن اشغالگر از بیش از 7 دهه قبل علیه مردم فلسطین مرتکب شده اظهار داشت، ما متاسفانه موضع بیش از یک میلیارد مسلمان را در برابر این مصیبت بزرگی که بیش از 70 سال است مردم فلسطین با آن مواجهند محدود و ضعیف می‌بینیم. درحال حاضر باید گفت که نوار غزه تحت محاصره مشترک اسرائیلی-عربی قرار دارد و کشورهای همسایه فلسطین به طوری جدی برای کمک‌رسانی به غزه در سطح تامین غذا و دارو و سایر نیازهای بشردوستانه تلاش نمی‌کنند.

عبدالملک الحوثی در ادامه گفت، بسیاری از فرزندان امت اسلامی به جایی رسیده‌اند که وجدان‌هایشان مرده یا خوابیده است و به چیزی نیاز دارند که بیدارشان کند. آیا صحنه‌هایی که در غزه می‌بینیم کافی نیست تا همه را از خواب غفلت بیدار کند. آنچه که در نوار غزه می‌گذرد گستردگی ظلمی را که مردم فلسطین با آن مواجهند نشان می‌دهد و متاسفانه شاهد موضع ضعیف و سست کشورهای عربی در قبال این درد فلسطینی‌ها هستیم.

رهبر انصارالله ادامه داد، چرا فرزندان امت اسلامی که در برابر خدا و بشریت و اخلاق مسئولند هیچ اقدامی برای حمایت از مردم غزه انجام نمی‌دهند و یک موضع عملی اتخاذ نمی‌کنند؟ رژیم‌های عربی هیچ اراده‌ای برای انجام یک اقدام جدی برای غزه ندارند. 57 کشور عربی و اسلامی در اجلاس سران نتوانستند یک موضع قاطع اتخاذ کنند و اقدام عملی انجام دهند.

در ادامه سخنان رهبر انصارالله یمن آمده است، اجلاسی که می‌گوید نماینده همه مسلمانان است تنها یک بیانیه صادر کرد بدون اینکه موضع عملی برای حمایت از غزه اتخاذ کند. آیا این قدرت بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان است؟

برخی کشورهای عربی مانع انجام اقدام عملی برای کمک به غزه می‌شوند

وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی کشورهای اسلامی صادقانه برای کمک به غزه آماده‌اند تاکید کرد، برخی از کشورها فرمول بهتری ارائه دادند که شامل اقدامات عملی برای کمک به غزه بود اما دیگر کشورها از جمله عربستان سعودی این پیشنهادات را رد کردند و در نهایت یک بیانیه بسیار ضعیف در این اجلاس صادر شد. متاسفانه برخی از کشورهای عربی تنها به سکوت و انفعال در برابر جنایات صهیونیست‌ها در غزه بسنده نمی‌کنند بلکه با آمریکایی‌ها همدستی می‌کنند تا اسرائیلی‌ها هرکاری می‌خواهند در غزه انجام دهند.

عبدالملک الحوثی تصریح کرد، برخی کشورهای عربی می‌خواهند غزه از کنترل رزمندگان مقاومت فلسطین خارج شده و به سیطره مستقیم صهیونیست‌ها یا تشکیلات خودگردان فلسطین دربیاید؛ تشکیلاتی که قادر به کنترل کرانه باختری هم نیست، چه برسد به غزه. همه عناوینی که اعراب به آن افتخار می‌کردند از جمله هویت عربی و پرچم عربی و آغوش عربی از بین رفته است و ما ندیدیم که این اعراب چیزی از این عناوین خود را برای فرزندان فلسطین در غزه خرج کنند.

غرب و آمریکا در حمله به بیمارستان‌های غزه به صهیونیست‌ها کمک می‌کنند

وی تاکید کرد، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها دو روی سکه ظلم و جنایت و تحقیر ملت‌ها هستند. آمریکایی‌ها برای کمک به صهیونیست‌ها در همه اشکال اقدام کردند و یک پل هوایی برای انتقال انواع تسلیحات و مستشاران نظامی برای ارتش صهیونیستی ایجاد کردند. آمریکایی‌ها میلیاردها دلار از رژیم اشغالگر حمایت مالی کردند و کشورهای عربی را تحت فشار قرار دادند و این کشورها نیز تسلیم شدند.

رهبر انصارالله گفت، علاوه بر آمریکا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، آلمان و سایر کشورهای غربی نیز برای حمایت از رژیم صهیونیستی پیشقدم شدند و حتی در حمله به بیمارستان‌های غزه به این رژیم کمک می‌کنند. در شرایطی که غربِ کافر با همه قوا برای حمایت از جنایتکاران صهیونیست بسیج شده، می‌بینیم که اکثر کشورهای عربی و اسلامی تمایلی به حمایت از مردم مظلوم فلسطین ندارند. چرا امت اسلامی ما به اندازه‌ای که دشمنانش در کنار ظالمان ایستاده‌اند، از مظلومان حمایت نمی‌کند؟

اگر گذرگاه زمینی داشته باشیم مردم یمن با صدها هزار مبارز وارد فلسطین می‌شوند

عبدالملک الحوثی در ادامه با اشاره به ورود مستقیم یمن به نبرد با دشمن اشغالگر در دفاع از مردم فلسطین تاکید کرد که موضع ما در یمن یک موضع رسمی و مردمی است که همه اقشار یمن از علما و نخبگان تا احزاب مختلف و همه گروه‌های مردمی در آن مشارکت دارند و همگی در چارچوب یک موضع درست برای حمایت از فلسطین حرکت می‌کنند. ملت یمن هویت ایمانی خود را در تظاهرات‌های گسترده برای حمایت از فلسطین ثابت کردند و نظیر این تظاهرات‌ها در هیچ کشور عربی و در سطح جهانی دیده نشد.

عبدالملک الحوثی تاکید کرد: اگر ملت عزیز ما گذرگاه زمینی برای ورود به فلسطین داشتند، با صدها هزار مجاهد برای کمک به مردم فلسطین حرکت می‌کردند. از کشورهایی که از نظر جغرافیایی ما را از فلسطین جدا می‌کنند می‌خواهیم اگر می‌خواهند صداقت ما را بیازمایند گذرگاهی باز کنند تا مردم ما خود را به فلسطین برسانند. ما با همه امکانات موجود در سطح نظامی از هیچ تلاشی برای کمک به فلسطین دریغ نمی‌کنیم و برادران ما در نیروی موشکی یمن چندین عملیات را در جنوب فلسطین اشغالی انجام دادند.

کد خبر 807470
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 40
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 26
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    44 28
    خوب از جولان برین تو فلسطین اشغالی.چرا الکی قمپز در میکنین.از سوریه برین و یک جبهه در جولان اشغالی باز کنین.نکنه بشار اسد هم نمیذاره.
    • معمولی IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      27 14
      اصلا به نقشه نگاه کردی مگه جولان هم مرز غزه است که از آنجا بشود وارد غزه شد و کمک کرد
    • مهدی IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      12 22
      مردم یمن هشت سال مقاومت کردن بدتر از شرایط فلسطین،و به سراحت هم اعلام جنگ نمودن اون وقت آدم خودباخته ای مثل شما نظر میدین،لطفا نقشه رو نگاه کن
    • محمد IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      7 12
      نمیشه شما نظر ندین ؟ مرد حسابی تو اصلا انگار نمیدونی غزه کجاست و مفهوم محاصره چیه ؟
    • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
      1 10
      عربستان و اردن بین اسرائیل و یمن قرار دارند و حدود 800 کیلیومتر فاصله ... جولان کجا بود عمو؟
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    15 43
    آفرین براین برادران شهادت طلب خیلی سخنرانی کردیداماعملاحمله وعملیات خوبی بطرف دشمن متخاصم ندیدیم
    • سهیل IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      1 11
      ندیدید...!? ظاهرا مرصاد یاتون رفته
    • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      16 3
      گفتم از جولان برن با صهیونیسم بجنگن.تا یک جبهه جدید باز کنن تا صهیونیسم رو مشغول کنن.بله نقشه رو هم میدونم.اول مطلب رو بخونین بعد نقشه خوانی کنین.
  • ابراهیم IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    17 39
    اگر سعودیهای پهن پیکر راه را بر براداران شجاع یمنی نمی بستند خیلی عالی بود ولی صد افسوس نوکران صهیونیسم بر قبله مسلمین حاکمند
  • محمود IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    14 11
    بیانیه بی محتوا صادر کردند در اصل رژه رفتند پشت سر آمریکا
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    22 11
    راه آبی هم هست اگر واقعا بخواهید می تواند بروید
    • US ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
      11 1
      چتر باز در ایران زیاد هست تعدادی از آقازاده های چترباز ببرید بالی غزه رها کنید
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    10 19
    انشاالله که درد وبلای این سید یمنی بخوره تو سر دولتمردان بزدل وترسو وغرب زده
  • حسین IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    5 15
    درود سلام خداوندسبحان وهمه امت اسلامی درکشورهای مسلمان نثارجنگجویان وپیکارگران یمن ورهبری گرامی ومقتدر آن عبدالملک الحوثی باد این رهبر شاهد وازآن گذشته وفادار وحامیان مظلوم ودین مبین اسلام موحد وعدالت گستر مردم ایران دوستد ار شماها هستندموفق وپیروز باشید
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    4 11
    سکوت در برابر جنایت، بدتر از خود جنایت است. رژیم کودک کش صهیونیستی و متحدانش باید به علت جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت در دادگاه لاهه محاکمه شوند.
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    6 12
    نیروهای آمریکائی در منطقه خاورمیانه از سال 2001 تاکنون چه غلطی می کنند؟ نیروهای آمریکائی در عراق و لیبی از سال 2003 تاکنون چه غلطی می کنند؟ نیروهای آمریکائی در سوریه از سال 2011 تاکنون چه غلطی می کنند؟ نیروهای آمریکائی در یمن از سال 2015 تاکنون چه غلطی می کنند؟ نیروهای آمریکائی در اوکراین از سال 2021 تاکنون چه غلطی می کنند؟
  • احمد IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    10 6
    علت باز نشدن گذرگاه غزه و نرسیدن آب غذا و دارو به مردم همین هدف های است که با مبارز و سلاح وارد می شوید هست.
  • قاسم IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    13 4
    حماس هم با این طرز فکر رفت جنگید...
  • حسین IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    7 13
    الله اکبر الله اکبر الله اکبر لااله الاالله لااله الاالله لااله الاالله اسلام پیروز است خادمتان حسین
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    5 16
    انصارالله فخر جهان اسلام و عرب هست اگر هر کشور اسلامی ده درصد مردمش غیرت یعمنی ها را داشت اکنون وضعیت جهان اسلام این نبود
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    3 23
    برادران یمنی رومیبینی احیاس حقارت دست میده به ادم واقعا دمشون گرم .نترس وشحاع پای اعتقاداتشون هستن عملی هم نشون دادن
  • خودم IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    10 4
    با کدام لجستیک
  • فرزاد IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    3 20
    مشکل اصلی .همین دولتهای عربی نوکر بی جیره ومواجب آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی اسراییل غاصب کودک کش هستند اینها اسمشان مسلمان است فقط زبانی مسلمانند قلبشان راکفروشرک نفاق فراگرفته است .دربین اعراب مرد واقعی ومومن ومسلمان واقعی فقط عبدالملک بدرالدین وسیدحسن نصرالله است
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    1 8
    بجای بیانیه وتشکیل جلسه سران کشورهای اسلامی درعربستان یک حمله نظامی قاطعانه دربرابراسراییل تانابودشودمتاسفانه کسانی که آزادمردوشجاع هستندتسلیحات دربرابردشمن کودک کش میخواهندپشتیبانی میخواهندکه به دل دشمن بزننددشمنی ترسووبزدل است که به کودکان وزنان بی دفاع حمله میکنندتاکی این ظلم وستم استکبارجهانی وبایدن نجس ونتانیاهوبی شعور.مسلمانان دربرابراسراییل متحدشوید
  • کاک نصیر IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    3 16
    سلام درود بر شرف مردم یمن
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    3 21
    مومن ترین و شجاع ترین مردم مسلمان منطقه یمنی ها هستن
  • سلام IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    2 21
    ما ایرانی ها و همه اعراب باید شجاعت و مقاومت را یمنی ها بیاموزیم
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    3 19
    درود به شرف یمنی ها، ملت با غیرت
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    3 16
    ای والله بنازم مردم نجیب واصیل یمن را. واقعا روی بعضی از اعراب سفید کردن
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    2 20
    دمتگرم شیرمرد، بار دیگر عاشورایی دیگر و انتحانی دیگر...
  • احمد IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    3 7
    مرد،غیرت،شرف،انسانیت،جرات،قدرت،اقتدار،هنر.......فقط شایسته ومختص رهبر یمن است و بس، مصر،اردن،ترکیه،امارات،بحرین،ومابقی لیاقت نوکری و سرسپردگی رو دارن حیف از اسم بشر
  • احمد IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    1 18
    درود خدا بر مجاهدان انصار الله یمنو پیروزی شما آرزوی قلبی ماست
  • ناهید IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    25 5
    مگه اون موقع که صدام با ما میجنگید فلسطینی‌ها کاری کردن برای دفاع از ما
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    7 0
    پسر جان سراحت درست نیست صراحت درسته.بعدش این آدم خودباخته به قول شما از سن ۱۵ سالگی رفته جبهه .نه یک بار بلکه ۸ بار.
  • علی IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    1 5
    گذرگاه زمینی را شما باید ایجاد کنید عزیز دل برادر!
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 8
    با این موشک‌ها باید حیفا وتلاویو را شخم زد، درود خدا بر رهبر جهان اسلام ، پرچمدار اسلام ، کابوس اسرائیل ، درهم شکننده اسرائیل ، یاور مظلومین، جوانمرد جهان اسلام سید علی خامنه ای. پشت سر خامنه ای در قدس به زودی نماز خواهیم خواند.
  • تارا IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 10
    کاش مسلمانان یک هزارم غیرت شما را داشتند
    • rabenhood IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
      3 0
      خوب یکباره بگو جومونگ وخلاص. طرف بااینهمه آپشن یپا جومونگه براخودش. فقط یکم سن وسالش بالاست. وگرنه حله.
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 6
    درودبر یمن شجاع
  • علی IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 1
    درود بر شما