معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در رابطه با وضعیت کنونی خطوط متروی تهران گفت: تکمیل خطوط ۱ تا ۷ مترو، اولویت نخست مدیریت شهری است، همچنین ۲۳ کیلومتر خطوط متروی پایتخت طی ۲ سال گذشته توسعه یافته است.

قطار مترو

به گزارش همشهری آنلاین، لطف ا... فروزنده در رابطه با جزئیات قرارداد واردات واگن از کشور چین، افزود: کارخانه واگن‌سازی تهران نیز قبلا تعطیل بود که با انعقاد این قرارداد و شراکت با چینی‌ها ظرفیت داخلی دوباره فعال شد.

فروزنده با اشاره به انعقاد قرارداد ۲۰۰۰ دستگاه برای متروهای کل کشور در سال ۹۵ اظهار داشت: این قرارداد در دولت گذشته مسکوت ماند، اما با پیگیری‌های دکتر زاکانی و حمایت‌های شخص رئیس‌جمهور موضوع مجددا در دستور کار قرار گرفت و Lc بازشد، با واردات ۶۳۰ واگن از چین و الحاقیه این قرارداد، تعداد واگن ها به ۷۹۱ دستگاه رسید.

معاون شهردار تهران در رابطه با جزئیات قرارداد واردات واگن از کشور چین، گفت: مشارکت‌های گذشته در حد بدنه و اتاق واگن بود؛ اما برای نخستین بار موضوع انتقال تکنولوژی بوژی هم در دستور کار قرار گرفت. یعنی حدود ۵۵ درصد واگن‌های وارداتی داخلی‌سازی خواهد شد.

بنا بر اعلام روابط عمومی معاونت مالی و اقتصاد شهری، فروزنده با تأکید بر اینکه این اقدام یک تحول اساسی در بستر مترو خواهد بود، افزود: با این تحول که طی دو الی سه سال آینده صورت خواهد گرفت، ظرفیت واگن های قطار متروی پایتخت دو برابر می شود.

کد خبر 807358

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha