عضو شورای شهر تهران گفت: گویا شهرداری روش جدیدی را در نظر گرفته که ما در روزنامه همشهری از آن مطلع شدیم در حالیکه این طرح به اندازه ای مهم است که باید در شورا ارائه شود.

امانی

به گزارش همشهری؛ ناصر امانی رئیس کمیته منابع انسانی و تشریفات شورای اسلامی شهر تهران در یکصدونودودومین جلسه شورا با بیان اینکه آراستگی و نظافت شهر از وظایف اصلی شهرداری تهران است، گفت: گویا شهرداری روش جدیدی را در نظر گرفته که ما در روزنامه همشهری از آن مطلع شدیم در حالیکه این طرح به اندازه ای مهم است که باید در شورا ارائه شود.

وی با بیان اینکه تنظیف یک زنجیره است و از بخش های مختلف آغاز و به آرادکوه ختم می شود، تصریح کرد: اگر قرار است تغییری صورت بگیرد باید در تمام حلقه‌ها باشد. در طرح جدید هر پهنه به یک پیمانکار اختصاص می یابد؛ یعنی سه منطقه به یک پیمانکار اختصاص پیدا می کند.

امانی با اعلام اینکه در گذشته یک پهنه در اختیار ۳۱ پیمانکار بود و حالا به یک پیمانکار می رسد، گفت: در نهایت مناطق ۲۲ گانه به ۱۴ پیمانکار واگذار می شود. عملاً اختیارات مناطق و نواحی در سازمان مدیریت پسماند متمرکز شده است. تنظیف شهر بر عهده مناطق و نواحی است و اگر قرار باشد توسط سازمان مدیریت پسماند انجام شود باید اساسنامه این سازمان تغییر کند.

وی با بیان اینکه مشخص نیست چه تجهیزاتی قرار است اضافه شود، گفت: ما نگران هستیم که با اجرای این طرح، دغدغه شهردار تهران، اعضای شورا و مردم برآورده خواهد شد و آیا معایب این حوزه به حداقل خواهد رسید؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با تأکید بر اینکه تفکیک از مبدأ یکی از الزاماتی بود که وزارت کشور اعلام کرده است، یادآور شد: وزارت کشور تأکید کرده که اگر این طرح در مدت زمان مشخصی اجرایی نشود، به مثابه ترک فعل خواهد بود.

کد خبر 807256
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha