جان کربی هماهنگ کننده شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که واشنگتن به دنبال درگیری با ایران نیست اما به حملات تلافی جویانه خود برای حفاظت از نیروها و تاسیسات خودش در منطقه ادامه خواهد داد.

جان کربی ، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا

به گزارش همشهری آنلاین، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در گفتگو با شبکه فاکس نیوز آمریکا متعلق به جمهوریخواهان و مخالفان دولت جو بایدن در پاسخ به سوال مجری مبنی بر اینکه چرا آمریکا پس از حملات متعدد به نیروهای آمریکایی، «اقدام اساسی» علیه ایران انجام نمی دهد، گفت: ما منتظر وقوع یک اتفاق نیستیم. همانطور که در چند روز گذشته مشاهده شد، ما مطمئناً می‌توانیم حملات تلافی‌جویانه‌ای را برای محافظت از نیرونا و تأسیسات خود انجام دهیم و به انجام آن ادامه خواهیم داد.

این مقام کاخ سفید درباره حملات گروههای مقاومت علیه پایگاههای آمریکا در عراق و سوریه در پی حملات رژیم اسرائیل به غزه گفت: این گروه ها و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باید انتخاب کنند. ما به دنبال تشدید تنش نیستیم، اما اگر آنها به حمله به نیروهای ما ادامه دهند، اگر همچنان جان نیروهای ما را به خطر بیندازند، ما به اقدامات خود ادامه خواهیم داد و برای محافظت از نیروها اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

سخنگوی دولت آمریکا گفت هیچ کس در دولت این کشور به دنبال جنگ با ایران نیست، اما آمریکا به "محافظت" از نیروهای نظامی خود در عراق و سوریه ادامه خواهد داد.

مجری فاکس نیوز مدعی شد که چرا دولت آمریکا، «سیلی محکمی به ایران نمی زند»، زیرا تهران قصد دارد تنش‌ها را در خاورمیانه افزایش دهد؟ کربی در پاسخ گفت که نیروهای حاضر آمریکا در خاورمیانه محافظت خواهند شد و دولت آمریکا "به منافع امنیت ملی ما توجه خواهد کرد."

کربی افزود: «پیام برای ایران یا هر بازیگری، خواه حزب‌الله یا حماس که می‌خواهد این درگیری را تشدید کند، واضح است، آمریکا این اقدامات را جدی می‌گیرد و ما اطمینان خواهیم یافت که قدرت نظامی لازم برای حمایت از منافع خود در اختیار داریم.».

ارتش آمریکا سومین حمله هوایی خود را در سوریه شب گذشته انجام داد و در این حمله مراکز آموزشی نزدیک شهر البو کمال و خانه امنی در شهر میادین را هدف قرار داد. این حملات در پی ۴۰ حمله علیه سربازان آمریکایی و متحدانشان در سوریه و عراق انجام شد. این درحالی است که تنش های منطقه ای به دلیل جنگ اسرائیل- فلسطین بالا گرفته است. در این حملات دستکم ۴۵ سرباز آمریکایی جراحاتی در ناحیه سر داشتند.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در نشست مطبوعاتی در سئول در جمع خبرنگاران گفت: «این حملات باید متوقف شوند و در صورتی که متوقف نشوند ما تردیدی برای انجام اقدامی ضروری و لازم نخواهیم داشت تا از سربازان خود محافظت کنیم. »

وزیر دفاع آمریکا در ادامه افزود حملات هوایی اخیر در شرق سوریه را هدف قرار داده است.

وی در ادامه گفت : «این حملات با هدف مختل و کاهش دادن آزادی عمل این گروه ها که مستقیما مسئول حملات علیه نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هستند انجام شد. »

آمریکا ۹۰۰ سرباز در سوریه و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ سرباز در عراق دارد.

رویترز نوشت: بدین ترتیب نگرانی هایی وجود دارد که جنگ اسرائیل- فلسطین از طریق خاورمیانه گسترش یابد و سربازان آمریکایی را از پایگاه هایی به سوی اهدافی با سلاح‌هایی سنگین‌تر از موشک‌های کوچک و پهپادهایی که تاکنون دیده شده، بکشاند.

آمریکا نیروی هوایی مازاد و کشتی های جنگی و جنگنده هایش را از زمان آغاز بحران غزه در ۷ اکتبر ( ۱۵ مهر) به منطقه اعزام کرده است. شمار سربازان اعزام شده آمریکایی به منطقه هزاران نفر گزارش شده است.

هنوز مشخص نشده در حمله اخیر آمریکا به سوریه تلفات جانی وجود داشته است.

کد خبر 807187
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 35
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 16
  • جواد IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    18 12
    بدلیل اینکه آمریکا ،از رژیم صهیونی حمایت میکند،نباید انتظار داشته باشد که از محور مقاومت برایش هزینه نداشته باشد،مسلما این حضور ظالمانه برای غارت منابع نفتی خاورمیانه برایش در آینده هزینه بیشتر از فایده خواهد داشت ،مگر به تغییر رویکرد و دکترین خود در قبال اسرائیل،و بسط عدالت در خاورمیانه.
    • احمد IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      6 1
      ریس جمهور سابق امریکا گفت حضور امریکا در منطقه خاور میانه فقط تلف کردن سرمایه امریکاست و میلیارها دلار برای این منطقه که هیچ فایده ای برای امریکا ندارد تلف شده است و مقدمات خروج نیروهایش را از خاور مینه انجام داد که توسط دولت فعلی امریکا اجرایی شد و از کل خاور میانه خارج شد و دکترین اینکه امریکا نشسته ببیند چند لیتر نفت از خاور میانه استخراج میشود کاملا باطل است اکنون فقط گروههای محلی برای بدست گرفتن قدرت بجان هم افتاده اند و هر حرکتی را به تهران نسبت میدهند این درحالی است که کل دکترین تهران در طول تاسیس جمهوری اسلامی حفاظت از مردم و عدم جنگ و درگیری و ایجاد صلح در منطقه بوده است همانگونه که دیدیم داعش که مردم بی پناه را نابود میگرد از ریشه خشکانید در طول جنگ افغانستان که تمام کشورهای به اصطلاح دموکراسی مردم را با انواع بمبها هدف قرار میداند با اغوش باز از مهاجرین جنگ استقبال کرد و اکنون که کشور افغانستان بعد از خروج کشورهای به اصطلاح دموکراسی ارام ارام بسوی ثبات میرود مهاجرین را داوطلبانه به کشور خودشان میفرستد و در قرن جدید هم ثابت کرد مردمان ایران صلح طلب هستند
  • ایرج IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    15 21
    نیروهای آمریکائی در عراق و سوریه چه غلطی می کنند؟ ببخشید که ایران نزدیک پایگاه های شما کشور ایجاد کرده. ببخشید که ناوگان ایران در ایالات متحده پهلو گرفته. از این که کودکان زیر پنج سال غزه، اسرائیل را اشغال کرده اند شرمنده ایم. کلا همه ی دنیا بدند وشما خوبید. حق وتو یعنی شکست وجدان جمعی. نمی دانم این حق را چه کسی به شما داده. من که ندادم، بقیه را نمی دانم.
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      10 15
      جواب شاعر ملی ایران شیخ سعدی به منفی دهندگان : بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند تو کز محنت دیگران بی غمی نشاید که نامت نهند آدمی
    • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      8 11
      منفی دهندگان در خلوتشون چه میگن ؟ آیا دفاع از اشغالگر، کودک کش و درنده انسانی ست ؟
    • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      11 8
      منفی دهندگان دل پری از شما دارند شما جاذبه ندارید فقط دافعه دارین مردم خودشون در رنج هستند واس همین منفی میدهند آیا بهتر نیست با مردم مهربانتر باشین؟
    • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
      0 0
      کاربر 17:48 الان منظور شما از اینکه با مردم مهربان تر باشید چیست؟؟ الان بحث حضور آمریکا در نزدیک مرز ایران و حمایت از آنها از جنایات اسرائیل در غزه است و به دلیل و توجیحی آنها باید هزاران کیلومتر دورتر بیایند و نزدیک مرز ایران پایگاه نظامی بسازند این چه ربطی به با مردم مهربان تر باشید دارد؟؟؟ ظاهرا شما هم مثل آمریکائیان با توجیحات بی منطق و غیر مرتبط می خواهید اشتباهات خود و غربی ها تطهیر کنید
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    12 9
    مدعیان حقوق بشر، حامی جنایات اسرائیل هستند که گروههای مدعی حقوق بشر، به هر بهانه‌ای، بدون هیچ خجالتی، از اسرائیل حمایت می‌کنند. که رژیم صهیونیستی در جنایت خود علیه مردم غزه، از تمامی خطوط قرمز عبور کرده و معاهدات بین‌المللی را زیر پا گذاشته است. گروههایی که دم از حقوق بشر می‌زنند و مدعی هستند که جهان مبتنی بر حقوق بین‌الملل است، به هر بهانه‌ای، بدون هیچ خجالتی، از اسرائیل حمایت می‌کنند. که کادر درمان، بیماران و همراهان آنان در داخل بیمارستان «القدس» غزه، بدون آب، غذا و برق محاصره شده‌اند. حنجل با بیان اینکه رژیم صهیونیستی مستقیما کادر درمان را هدف قرار می‌دهد، گفت: با وجود هماهنگی قبلی، اسرائیل مخالف تخلیه بیمارستان القدس است. ما نیز به خاطر حملات مداوم، قادر به ارائه خدمات درمانی نیستیم. گروههای مدعی حقوق بشر در تمامی جنایات صهیونیستها علیه مردم فلسطین، از آنان حمایت می‌کنند و کشورهایی که از حق ملت فلسطین در بازگشت و تشکیل کشور مستقل حمایت می‌کنند، دروغ و سیاه‌نمایی بیشتری را از آمریکا و غرب نخواهد پذیرفت.
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    10 13
    غیر مسلمانان در آمریکا و کشورهای اروپایی از مردم غزه دفاع و حمایت می کنند ولی اما متأسفانه سران آذربایجان باکو جنایتکار همه جانبه با رژیم کودک کش صهیونیستی همکاری می کنند چرا؟ غیر مسلمانان در آمریکا و کشورهای اروپایی از مردم غزه دفاع و حمایت می کنند ولی اما متأسفانه سران امارات جنایتکار همه جانبه با رژیم کودک کش صهیونیستی همکاری می کنند چرا؟
    • سرباز زلنسکی IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      4 2
      غیر مسلمان ها از آذربایجان برای بازپسگیری قره باغ حمایت کردند ولی شما به اصطلاح مسلمان !!!!چطور؟؟؟؟ قربون برم خدا را یک‌ بام ودوهوارا فقط دنبال منافع....
    • یونس IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      1 1
      در پاسخ به سرباز زلنسکی 1401/04/28 رهبر انقلاب در دیدار با اردوغان: از بازگشت قره باغ به آذربایجان خرسندیم آقای سرباز زلنسکی دروغ هم که میخوای بگی عیب نداره ولی نه به این شاخداری شما همون سرباز دلقک باش ازت قبول میکنند
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    9 7
    در پاسخ به مجری بی ادب شبکه GUNAZ TV تلویزیونی ماهواره ای در جمهوری آذربایجان سگ دست نشانده اردوغان و نتانیاهو/ حامیان اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی را بشناسید 1 - آمریکا 2 - غرب 3 - عربستان سعودی 4 - امارات 5 - ترکیه 6 - اسرائیل 7 - سازمان های بین المللی هم با حامیان اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی همه جانبه همکاری می کنند.
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      8 7
      مرگ بر رژیم غاصب و کودک کش صهیونیست و قاطران باربرش که در تلاش برای اجرای سناریوی تفرقه بین کشورهای مسلملنند.
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    9 9
    صهیونیست ها و تروریست ها و با حمایت و پشتیبانی آمریکا و غرب جنایت می کنند و آدم می کشند.
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    9 6
    غرب تنها موردی که فکران راهم نمیکند حمله به ایران است بهترین گزینه همان است که از قبل دنبال کرده حمایت از سرمایه های خود برای فروپاشی از درون ده تااموشک اتمی نمیتواند تخریب روحانی وخاتمی راداشته باشد .البته متاسفانه ایران هم بازی وهمکاری با امریکا میکند ببهانه مشارکت بالا به مفسدین تخریبچی میدان میدهد اول خراب میکنند دوم همان راچماق کرده توسر نظام میزنند
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    10 8
    شما ببینین از سال ۲۰۰۰میلادی تا الان که ۲۰۲۳ آمریکا چندتا جنگ راه انداخته در خارج از خاکهای خودش: ۱- حمله به افغانستان و غارت توسط ارتش آمریکا ۲-ساختن واقعه ۱۱ سپتامبر توسط خودشون و نمایش سیاسی ۳-ساختن طالبان توسط خودشون و بازی سیاسی اسامه بن لادن ۴-حمله به عراق توسط ارتش آمریکا ۵-حمله به سوریه ارتش آمریکا ۶-ایحاد گروه تروریستی داعش و ایجاد جنگ در منطقه خاورمیانه ۷- فروش تسلیحات جنگی در اوکراین برای منافع سیاسی و اقتصادی به جای رفع تنش ۸-جنگ در یمن و محروم ساختن مردم کشورشون با آل سعود ۹- ایجاد خرابکاری و تنش توسط گروهک ها و منافقین در ایران و ایجا ترور و وحشت در مردم ۱۰-حمایت ۷۵ ساله از صهیونیست برای داشتن پایگاهی مستدام در خاور میانه که منافعشون رو تامین میکنه کنترل و استثمار مردم منطقه و الی ماشاءالله در جاهای دیگه دنیا
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    9 8
    سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷/ رژیم جعلی صهیونیستی بیجا و غلط کرد والسلام نامه تمام
  • اعتراض IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    8 6
    نیروهای آمریکائی در منطقه خاورمیانه از سال 2001 تاکنون چه غلطی می کنند؟ نیروهای آمریکائی در عراق و لیبی از سال 2003 تاکنون چه غلطی می کنند؟ نیروهای آمریکائی در سوریه از سال 2011 تاکنون چه غلطی می کنند؟ نیروهای آمریکائی در سوریه از سال 2015 تاکنون چه غلطی می کنند؟
  • اعتراض IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    6 7
    نیروهای آمریکائی در منطقه خاورمیانه از سال 2001 تاکنون چه غلطی می کنند؟ نیروهای آمریکائی در عراق و لیبی از سال 2003 تاکنون چه غلطی می کنند؟ نیروهای آمریکائی در سوریه از سال 2011 تاکنون چه غلطی می کنند؟ نیروهای آمریکائی در یمن از سال 2015 تاکنون چه غلطی می کنند؟
    • Hamid IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      5 9
      زورشون میرسه زور میگن کسیم جرات نداره باهاشون در بیفته اگه میتونید شماهم همجانبه پشت متحدتتون حماس دربیان این دوتا موشک اسراییل و امریکارو نمیترسونه براشون نیش پشه هم نیست
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    6 5
    بایدن همدست نتانیاهو در «نسل کشی» می شود یک گروه حقوق بشری آمریکایی از رئیس جمهور این کشور به اتهام «شکست در جلوگیری از نسل کشی» در غزه شکایت کرد و خواستار عدم حمایت بایدن از تل‌آویو در جنگ با فلسطین شد. بایدن همدست نتانیاهو در «نسل کشی» می شود به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گروه آزادی‌های مدنی آمریکا در اقدامی از «جو بایدن»، رئیس جمهور این کشور شکایت کرده و در قالب این شکایت به طرفداری از طرف گروه‌ها و افراد فلسطینی عنوان کرده که اقدامات رژیِم صهیونیستی در غزه «نسل کشی» است. به گزارش «گاردین» یک گروه مربوط به آزادی‌های مدنی آمریکا در نیویورک از جو بایدن به دلیل عدم انجام وظایفش طبق قوانین بین‌المللی و قوانین ایالات متحده آمریکا جهت جلوگیری از نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه شکایت کرد. مرکز حقوق اساسی آمریکا در جریان شکایتی عنوان کرده است که همه اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله «کشتارهای دسته جمعی»، هدف قرار دادن زیرساخت‌های نظامی و اخراج‌های اجباری همگی نسل‌کشی محسوب می‌شود.
    • امپراطوری ایران اسلامی IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      0 2
      ایشون از وزرای دربار هستند خواستند به سبک دیپلمات های آینده سخن کنند، امپراطوری فرمان به خفقون میدهند هم ارازل داخلی هم بربرهای خارجی بویژه غرب ، اگر گردنی بر تن اوباش مانده زبانشان را از حلقوم بیرون بکشند تا مایه ی عبرت بازماندگان باشند گویا خودی ها بد سخن میکنند و بعضی ها توهم بودن دارند
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    5 3
    سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴/ نیروهای آمریکائی در منطقه خاورمیانه از سال 2001 تاکنون چه غلطی می کنند؟ نیروهای آمریکائی در عراق و لیبی از سال 2003 تاکنون چه غلطی می کنند؟ نیروهای آمریکائی در سوریه از سال 2011 تاکنون چه غلطی می کنند؟ نیروهای آمریکائی در یمن از سال 2015 تاکنون چه غلطی می کنند؟ نیروهای آمریکائی در اوکراین از سال 2021 تاکنون چه غلطی می کنند؟
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    7 4
    جمهوری آذربایجان باکو جنایتکار از اسرائیل سامانه پدافند هوایی خریداری می‌کند
  • اعتراض IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    5 5
    نیروهای آمریکائی در فلسطین و نوار غزه از مهر ماه تاکنون چه غلطی می کنند؟
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    7 5
    صهیونیست‌ها با ورود به غزه قبر خود را کنده‌اند که صهیونیست‌ها هرگز نمی‌توانند خود را از ویرانی‌های غزه نجات دهند. که آمریکا و صهیونیست‌ها گمان می‌کنند اینکه توانسته‌اند چند متر وارد غزه شوند، پیروز شده‌اند، اما آن‌ها در «توهم» به سر می‌برند. صهیونیست‌ها با هر متر ورود به خاک غزه قبر خودشان را با دستانشان حفر می‌‌کنند؛ آن‌ها هرگز نمی‌توانند از ویرانی‌های غزه خارج شوند و به زودی ضربات به شدت دردناکی از مقاومت خواهند خورد که هرگز فراموشش نمی‌کنند. غزه نمایشگاه لیبرال‌دموکراسی غرب است و مدعیان غربی ماهیت واقعی خود را در این جنایات به نمایش گذاشتند. جنگ فعلی در فلسطین به خصوص غزه با صهیونیست‌ها نیست، بلکه با آمریکا و نظام سلطه است. که مقاومت غزه خود به تنهایی این نبرد را آغاز کرده و با حکمت و درایت خود در آن پیروز خواهد شد.
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    7 5
    همه کسانی که به تقویت اسرائیل کمک کرده‌اند حتی با یک لایک زیر پستی درباره رژیم کودک‌کش اسرائیل، در خون‌های کودکان و زنان و مردم فلسطین شریک‌اند.
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    7 4
    خطاب به عبدالحمید بفرمایید حزب‌الله لبنان چندین لشکر اسرائیل را در شمال سرزمین‌های اشغالی مشغول کرده و در این جنگ تاکنون بالای 70نفر شهید در راه نجات فلسطینی‌ها داده، شما هم به جای این پرگویی ها برای کمک به مردم مظلوم غزه و زیر آتش صهیونیست‌های جنایتکار قدمی بردارید.
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    7 8
    اسرائیل به هیچ هدفی در غزه نرسید/ شکستی بزرگتر از شکست در افغانستان و عراق در انتظار آمریکاست
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    6 7
    حماس تسلیم شدنی نیست/ تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی اسرائیل، آمریکا و به همراه برخی کشورهای اروپایی در جنگ نوارغزه هیچ ارتباطی و ربطی با جنگ، مبارزه و مقابله به حماس ندارد و از 15 مهرماه تاکنون هم نداشته است و در این مدت 39 روز 100 درصد فقط مردم غزه را قتل عام کردند و هنوز هم قتل عام می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
  • US ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    2 6
    افراطیون بخاطر دیدگاه افراط گرانه خودهرگز نتوانستند درست فکر نمایند اینکه آمریکا امپریالیسم هست بقیه اماماز ثروت جهان است افسانه ای بیش نیست این تصورات غلط را کرملین درزمان جنگ سرد در مغز دانشجویان فرو کرده بود که غرب دارد ملت های جهان را استثمار میکند متاسفانه بسیار از دانشجویان ما فریب کرملین را خورده و.ضد غرب شده بودند
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 1
    صد در صد تلفات داشتن ولی اعلام نمیکنن، برای اینکه مجبور به واکنش شدید تر میشن.
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    2 0
    بروکشکتوبساب
    • US ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
      1 0
      کجا کشک پیدا میشود پدر مادر آمرزیده اگر هم پیدا شود کی قدرت خریدن کشک دارد
  • US ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 1
    خاک توی سر آمریکا که شده سگ اسرائیل