۳۴ سال پیش در چنین روزی خبر صدور حکم اعدام برای قاتل کارمند وزارت امور اقتصادی و دارایی، تیتر مهم صفحه حوادث روزنامه‌ها بود.

قتل کارمند دارایی، تقویم

همشهری‌آنلاین _ گروه سرنخ: روزنامه کیهان در ۲۳ آبان ۶۸ در این باره نوشت: به حکم دادگاه شعبه ۱۴۶ کیفری یک متهم به قتل کارمند وزارت امور اقتصادی و دارایی به اعدام، پرداخت دیه و شلاق و همدستش به اتهام سرقت به ۳ سال حبس محکوم شدند.

اخبار حوادث را در اینجا بخوانید

به گزارش خبرنگار قضایی کیهان، «مهدی» کارمند وزارت امور اقتصادی و دارایی در سال ۶۴ با اتومبیل خود از منزل خارج می‌شود و خبری از او به دست نمی‎آید. موضوع به اداره آگاهی اطلاع داده می‌شود و کاراگاهان تحقیقات وسیعی را آغاز می‌کنند، لیکن آثاری از گمشده نمی‌یابند. برادر مقتول در اوایل سال ۶۵ اتومبیل برادرش را در خوزستان مشاهده و جریان را به ماموران انتظامی اطلاع می‌دهد.

اتومبیل توقیف و راننده اظهار می‌دارد اتومبیل را از شخصی به نام محمدرضا خریده است.

محمدرضا شناسایی و دستگیر شد و در تحقیقات اولیه اعتراف کرد مهدی را در منزلش به قتل رسانده و سپس بدن او را مثله کرده و با اتومبیل مزبور شبانه جسد مثله شده را در بیابان‌های اطراف بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری رها کرده است.

وی آنگاه در مراحل تحقیق اعتراف کرد با همکاری یکی از دوستانش به نام غلامرضا اموال مقتول را به سرقت برده‌اند که پس از مدتی به دام ماموران افتاد.

بیشتر بخوانید:

پرونده متهمین با حضور اولیای دم در دادگاه شعبه ۱۴۶ مورد رسیدگی قرار گرفت و دادگاه پس از چند جلسه محاکمه به استناد مواد یک و ۲ قانون حدود و قصاص و با توجه به تنفیذ نظر دادگاه در دیوان عالی کشور حکم قصای متهم را صادر کرد.

در خصوص سایر اتهامات وی مبنی بر سرقت گذرنامه با توجه به ماده ۱۰۸ تعزیرات به ۷۴ ضربه شلاق و ارتکاب جعل با استفاده از ماده ۲۸قانون موصوف به تحمل ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

بر اساس همین حکم متهم ردیف دوم غلامرضا به اتهام سرقت اموال مقتول به تحمل ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد.

کد خبر 807181
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha