کارشناس روابط بین الملل گفت:کشورهای اسلامی و غیر اسلامی به این نتیجه رسیدند کشورهای اروپایی و آمریکایی در کشتار مردم غزه با رژیم صهیونیستی شریک هستند.

هانی

به گزارش همشهری آنلاین، حسن هانی زاده، کارشناس روابط بین الملل گفت:پس از طولانی شدن درگیری‌های غزه و اینکه رژیم صهیونیستی هر روز با بمباران کودکان و زنان بی گناه غزه مرتکب جنایات ضدبشری می‌شود و با وجود سکوت سازمانهای حقوق بشرجهانی مثل سازمان ملل، اما امروز به نظر می‌رسد جامعه جهانی شامل کشورهای اسلامی و غیر اسلامی به این نتیجه رسیدند کشورهای اروپایی و آمریکایی در کشتار مردم غزه با رژیم صهیونیستی شریک هستند. به همین دلیل راهپیمایی های گسترده ای آغاز شده است و هر روز نیز این راهپیمایی‌ها گسترده تر می‌شود. تجمع هزاران نفر در مقابل کاخ سفید و همچنین راهپیمایی‌های گسترده در لندن و پاریس نشان از بیداری ملت‌ها می‌دهد و اینکه مردم جهان هنوز دارای هوشمندی و قدرت تحلیل بالا نسبت به رویدادهای جهان هستند. لذا این راهپیمایی‌ها اهرم فشاری نسبت به آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهد بود. هرچند که صهیونیست‌ها هیچگاه به افکار عمومی احترام نگذاشته‌اند و به قطعنامه‌های سازمان ملل نیز توجهی نداشته‌اند اما درحال حاضر این رژیم منفورترین رژیم در نزد افکار عمومی لقب گرفته است و به نظر می‌آید در صورت ادامه بمباران‌های صهیونیستی، ملت‌ها وارد عمل شوند و با تحصن‌ها و راهپیمایی‌ها موجب فشار هرچه بیشتر به رژیم صهیونیستی و حامیانش شود.

ارزیابی رسانه‌های جهان در جنگ غزه

درحال حاضر رسانه‌ها جهان را به دو بخش میتوان تقسیم کرد. نخست رسانه‌های تابع رژیم صهیونیستی هستند که در ایالات متحده بیش از ۵ هزار رسانه، توسط صهیونیست‌ها اداره می‌شود و درحال جریان سازی شدیدی علیه ملت فلسطین و سایر ملت‌های اسلامی هستند. اما بخش دوم، رسانه‌های منطقه‌ای و مستقلی هستند که تاکنون پوشش مناسبی از وقایع غزه داشته‌اند. مخصوصا رسانه‌های جمهوری اسلامی که تاکنون به صورت شبانه روزی به پوشش رویدادهای غزه پرداخته‌اند.

کد خبر 807082

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 4
    حماس تسلیم شدنی نیست/ تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی اسرائیل، آمریکا و به همراه برخی کشورهای اروپایی در جنگ نوارغزه هیچ ارتباطی و ربطی با جنگ، مبارزه و مقابله به حماس ندارد و از 15 مهرماه تاکنون هم نداشته است و در این مدت 39 روز 100 درصد فقط بیش از 12 هزار نفرمردم غزه را قتل عام کردند و هنوز هم قتل عام می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 4
    پیروزی نهایی با مردم فلسطین خواهد بود صهیونیست های حاکم بر فلسطین اشغالی مورد حمایت تمام قد امریکا هستند. تمام قد امریکا هستند. اگر حمایت و پشتیبانی نظامی امریکا نبود دولت غاصب و جعلی رژیم صهیونیستی محال بود که بتواند جلوی فلسطینی ها دوام بیاورد و تا حالا از هم پاشیده بود. فاجعه ای که در نوار غزه دارد رخ می دهد نسل کشی است. محاصره بیمارستان ها، مساجد و مدارس و به توپ و موشک بستن انسان های بی گناه، کودکان و زنان رنج کشیده جنایت جنگی محسوب می شود. اکثر بیمارستان های غزه تعطیل شده اند و چند تایی هم که فعال هستند، سوختشان رو به اتمام است. دارو و تجهیزات پزشکی ندارند. مجروحان جنگی و بیماران بدون بی هوشی عمل جراحی می شوند. نبود آب کافی و آشامیدنی و اتمام مواد غذایی از دیگر مشکلات مردم مظلوم غزه است. تقریبا هر ۱۰ دقیقه یک کودک کشته می شود و در ظرف سه هفته، نزدیک به چهار هزار کودک به دست اشغالگران صهیونیست کشته شده اند. کشورهای اسلامی باید بدانند این نبرد میان حق و باطل است. مستکبران و ظالمان با فشار نظامی، بمباران و جنایت به جان مردم بی دفاع غزه افتاده اند. البته آنها این را بدانند
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 4
    البته آنها این را بدانند حق و قدرت ایمان بر قدرت استکبار و زورگویان پیروز خواهد شد. ما به خاطر مصائب مردم غزه ناراحتیم. از کشورهای مسلمان توقع بیشتری داریم. دول اسلامی باید متوجه این موضوع باشند اگر امروز به مردم فلسطین کمک نکنند، فردا همین دشمن به سراغ تک تک آنها خواهد آمد. کشورهای مسلمان باید بر روی توقف بمباران ها و جنایت هایی که در غزه اتفاق می افتد پا فشاری کنند. از صدور نفت، انرژی و ارزاق به رژیم صهیونیستی جلوگیری کنند و با این رژیم هیچگونه همکاری اقتصادی نداشته باشند. دو پهلو حرف نزنند بلکه صریح و قاطعانه عمل کنند. دنیای اسلام باید به این موضوع آگاه باشد رژیم صهیونیستی به تنهایی قادر نبود در مقابل ملت بی دفاع و مظلوم فلسطین بیستد. بلکه مجموعه ای از کشورهایی چون امریکا، انگلیس و فرانسه هستند که تمام قد از آن رژیم بی رحم و فاسد حمایت همه جانبه می کنند.
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 4
    حمله به بیمارستان‌های غزه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است ولی اما متأسفانه سران بی ادب آمریکا جنایتکار درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند. حمله به بیمارستان‌های غزه جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است ولی اما متأسفانه سران بی ادب اروپا جنایتکار درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند.
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 4
    1 - اروپا جنایتکار از سال 2001 تاکنون همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و به رهبری آمریکا جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از تروریسم، القاعده و سایر گروه های تروریستی در منطقه و جهان همه جانبه حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد. 2 - اروپا جنایتکار از سال 2011 تاکنون همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و به رهبری آمریکا جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق، منطقه و جهان همه جانبه حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 4
    حمله به بیمارستان‌های غزه جنایت جنگی است باید در خصوص حملات اسرائیل به بیمارستان‌های غزه به عنوان جنایت جنگی تحقیق شود.
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 4
    حضور مستشاران آمریکا و انگلیس در جنگ غزه غیرقابل انکار است
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 4
    جنگ رژیم صهیونیستی با نوزادان غزه + فیلم
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 4
    میلیونها نفر درعربستان که هماشتراک دین وزبان دارند درحمایت از فلسطین خشمگین .راهپیمایی کردند علاوه بر ان مصر واردن کههممرز بافلسطین اشغالی هستند اعلام کردهاند از هیچ کمکی به فلسطینیان دریغ نکرده مرزهایشان راباز گذاشته تادیگر مردمان به کمک عربهای فلسطینی بشتابند ودرمقابل مردمان بلاد کفر درمخالفت بامردم فلسطین .مثل امریکا وانگلیس وبقیه تظاهرات کردند .همچنین اردوغان انقلابی ضد فلسطین انواع کمکهارا به اسراعیل اضافه کرده ودرتظاهرات مردم ترکیه استوار ومحکم رجز خوانی کرده .پیدا کنید دشمن فلسطین واسلام وعرب را
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 4
    آمریکای جنایتکار مدعی حقوق بشر است از سال 1945 تاکنون در سراسر منطقه خاورمیانه و جهان جنایت می کند، آدم می کشد و هم دست به اقدامات تروریستی می زند و همچنان نیز ادامه می دهد. آمریکا جنایتکار نقض حقوق بشر است و هم از سال 1945 تاکنون بزرگ ترین متجاوز به حقوق بشر در سراسر جهان بوده است. آمریکا جنایتکار از سال 1945 تاکنون شریک جرم جنایت های صهیونیست ها جنایتکار در فلسطین بوده است.
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 4
    چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴/ اسرائیل بدون کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا و غرب توان جنگ طولانی علیه غزه را ندارد
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 3
    اسرائیل هیچ مدرکی درباره استفاده حماس از بیمارستان‌‌ها ندارد/ تل‌آویو در غزه جنایت جنگی انجام می‌دهد
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 3
    سکوت جامعه جهانی در قبال نسل کشی در غزه توسط صهیونیست ها به همراه آمریکا و برخی کشورهای غربی درست نیست دبیرکل سازمان ملل اگر نمی‌تواند جلوی نسل کشی و جنایات صهیونیست‌ها، آمریکا و غرب را بگیرد، باید استعفا بدهد.
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 2
    چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸/ 55 حمله به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه طی یک ماه گذشته خیلی کم است و این در حالی است که اسرائیل به همراه آمریکا و برخی کشورهای اروپایی در این مدت 40 روز بیش از 999 هزار بار هوا، دریا و زمین به نوار غزه حمله کرده است.