وزیر دفاع آمریکا از حمله هوایی ارتش این کشور به دو هدف در سوریه به دستور جوبایدن و در واکنش به حملات نیروهای مقاومت به مواضع آمریکا در منطقه خبر داد.

حمله هوایی آمریکا

به گزارش همشهری آنلاین، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا از حمله به دو نقطه در مرز عراق و سوریه در واکنش به حملات نیروهای مقاومت به پایگاههای آمریکایی در منطقه خبر داد.

به گزارش الجزیره، وزیر دفاع آمریکا افزود: این حملات در پاسخ به حملات به سربازان آمریکایی در عراق و سوریه انجام شده است.

آستین در ادامه گفت: این حملات شامل یک مرکز کنترل فرماندهی و انبار تسلیحات در نزدیکی شهرهای البوکمال و المیادین در سوریه بود.

رئیس پنتاگون در توجیه این حملات افزود: جو بایدن اولویتی بالاتر از حمله به نظامیان آمریکایی ندارد.

وی مدعی شد: رئیس جمهور بایدن امروز دستور این حمله را صادر کرد تا روشن کند که آمریکا از خود، سربازان و منافعش دفاع خواهد کرد.

ساعاتی پیش خبرگزاری رویترز از حمله هوایی آمریکایی به مواضع متحدان ایران در سوریه خبر داده بود.

منابع عراقی، بعدازظهر امروز (شنبه)، خبر دادند پایگاه آمریکا در منطقه «خراب الجیر» در شمال شرق سوریه هدف حمله قرار گرفته است.

کانال تلگرامی «صابرین نیوز» در این ارتباط گزار داد این پایگاه آمریکایی هدف حمله راکتی قرار گرفته است.

این عملیات در حالی انجام شد که پیش از آن، رسانه‌ها از حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی «حریر» در شمال عراق خبر داده بودند. خبرگزاری «رویترز» به نقل از ۲ منبع امنیتی خبر داده بود که در پی این حمله، به زیرساخت‌های پایگاه خسارت وارد شده است.

کد خبر 806931
منبع: فارس

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    11 9
    بیست بار با پهپاد مورد حمله قرار گرفت پایگاه تروریست آمریکایی فقط یه بار جواب دادند
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      3 17
      مثل سگ از ایران واهمه دارند جرأت دارند وارد فضای سرزمینی میهنمان شوند تا سرنوشت طبس را جلوی چشمان اونها و منفی دهندگان نظرم براشون زنده کنیم
    • US ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      2 9
      امروز هم جواب دادند
    • US ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      11 2
      این همه حملات چند تا تلفات داشته
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    4 18
    آمریکا بخاطر افکار عمومی منطقه که دلخوشی از آمریکا و رژیم صهیونسیتی ندارد نمی تواند وارد درگیری شود چون می ترسد همه چی که جنگنده نیست
    • US ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      18 1
      منظور شما از افکار عمومی خود شما و همفکران شما هستند ۹۰درصد مردم دنیا و منطقه با آمریکا مشکلی ندارد
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    3 15
    دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱/ حامیان رژیم صهیونیستی جنایتکار اجازه دهند شورای امنیت به وظیفه خود برای برقراری صلح و عمل کند جنایت‌های صهیونیست‌ها جنایتکار با همکاری آمریکا جنایتکار و غرب جنایتکار انجام می‌شود.
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    3 13
    دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷/ 1 - اروپا جنایتکار از سال 2001 تاکنون همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و به رهبری آمریکا جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از تروریسم، القاعده و سایر گروه های تروریستی در منطقه و جهان همه جانبه حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد. 2 - اروپا جنایتکار از سال 2011 تاکنون همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و به رهبری آمریکا جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق، منطقه و جهان همه جانبه حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
    • حمید IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      2 1
      همش شد جنایتکار و خیانتکار
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    2 9
    دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲/ ادامه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی و با کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا و غرب به غزه برای جامعه جهانی شرم آور و تاسف بار است.
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    2 10
    دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳ شهادت 49 خبرنگار در حملات رژیم صهیونیستی به غزه برای جامعه جهانی شرم آور و تاسف بار است. مدعیان حقوق بشر نه تنها از کنار جنایات غزه می‌گذرند؛ بلکه حمایت هم می‌کنند. بیش از 95 درصد تظاهرات‌های جهان در حمایت از فلسطین و غزه و ضد اسرائیل است.
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    2 10
    گروه‌های مقاومت در سوریه با موشک به آمریکا پاسخ دادند
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    2 10
    دولتمردان غربی جنایتکار در جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی جنایتکار مشارکت دارند. هرکس از نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه دفاع کند در این جنایت شریک است. کودک‌کشی در غزه توسط اسرائیل، آمریکا و برخی کشورهای غربی ادامه دارد/ ۱۰۳ کودک فقط در ۴۸ ساعت شهید شدند + فیلم
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    1 10
    هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه شهید می‌شود/ اسرائیل و آمریکا هر ۱۰ دقیقه یک کودک فلسطینی را می‌کشند. در این مدت 38 روز اسرائیل جنایتکار به همراه آمریکا جنایتکار به بهانه جنگ با حماس بیش از 12 هزار نفر را در غزه کشته است. اسرائیل جنایتکار به همراه آمریکا جنایتکار و برخی کشورهای اروپایی جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از 15 مهرماه تاکنون غزه را به جهنم تبدیل کرده است. رژیم صهیونیستی جنایتکار بیمارستان‌ها را به طور مستقیم هدف قرار می‌دهد. جو بایدن جنایتکار عامل اصلی و شریک جنایات علیه مردم مظلوم غزه است. ارتش آمریکا جنایتکار عامل اصلی و شریک جنایات علیه مردم مظلوم غزه است. اروپا جنایتکار عامل اصلی و شریک جنایات علیه مردم مظلوم غزه است.
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    3 11
    مشکل اصلی آمریکا جنایتکار با حماس نیست و تاکنون هم نبوده است. آمریکا جنایتکار از سال 1945 تاکنون با کل دنیا مشکل دارد و از سال 1945 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده است. آمریکا جنایتکار از سال 1945 تاکنون عامل اصلی جنگ در سراسر جهان بوده است.
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    1 7
    باکو ارسال تسلیحات فرانسوی به ایروان را محکوم کرد وزارت خارجه جمهوری آذربایجان، اقدام فرانسه در ارسال تجهیزات نظامی به ارمنستان را محکوم کرد.
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    3 9
    حمله نظامی اسرائیل و آمریکا و برخی کشورهای اروپایی به غزه باید متوقف شود
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    3 11
    پایگاههای آمریکایی در منطقه غیر قانونی است و هم نقض قوانین بین المللی بوده است. نیروهای آمریکایی حق حضور در منطقه را ندارند.
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    4 9
    پایگاههای آمریکایی در منطقه غیر قانونی است و هم نقض قوانین بین المللی بوده است. نیروهای آمریکایی حق حضور در منطقه را ندارند. پایگاههای کشورهای اروپایی در منطقه غیر قانونی است و هم نقض قوانین بین المللی بوده است. نیروهای کشورهای اروپایی حق حضور در منطقه را ندارند.
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    4 5
    ای بابا پس کی بود می‌گفت آمریکایها هر چند روز یکبار خواهش و تمنا میکنند؟