رئال مادرید با وجود غایبان پرتعداد، زیباترین نمایش فصل خود را ارائه داد.

وینیسیوس

به گزارش همشهری‌آنلاین، آیا رئال‌مادرید بدون بلینگام مصدوم تیم بهتری است؟ نتیجه بازی با والنسیا (۵ بر یک) که اینطور نشان می‌داد. بازیکنانی مثل بلینگام، شوامنی، میلیتائو، کورتوا، کپا، گولر و سبایوس به‌دلیل آسیب‌دیدگی و رودیگر به‌علت محرومیت در دیدار با والنسیا غایب بودند و با اینکه آلابا در زمین بود اما انگار تیم ۱۰نفره بازی می‌کرد. در نیمه دوم هم با اضافه شدن لوکاس واسکس به‌نظر می‌رسید تیم ۹نفره شده است ولی باز هم دلچسب‌ترین بازی رئال در این فصل، مقابل والنسیا به نمایش در آمد. با این همه غایب ولی مودریچ در ترکیب اصلی قرار نگرفت و آنچلوتی در کنفرانس مطبوعاتی گفت که به بعضی بازیکنان ظلم می‌کند.

این بازی برای رئالی‌ها به‌خصوص برای وینیسیوس بازی انتقامی بود. والنسیا تیمی بود که فصل پیش با ناجوانمردی رئال را متوقف کرد و تماشاگرانش به وینی توهین نژادپرستانه کردند. در این بازی هم تعدادی از هواداران والنسیا باز هم به او توهین کردند. آنها داد می‌زدند که تو یک میمون هستی!

خروش فلورنتینو پرس علیه رئیس لالیگا، یوفا و بارسلونا (به‌خاطر اتهام رشوه ۱۷ساله به داوران) شاید باعث شد داوری در این بازی هم مورددار باشد. خوسه ماریا سانچس در ازای ۲۵خطای والنسیا فقط ۳کارت زرد به آنها نشان داد و یک کارت برای ۶خطای رئال. رئالی‌ها مدعی‌اند که ۳پنالتی‌شان نیز توسط این داور که سابقه خصومت با آنها را دارد، نادیده گرفته شد.

رودریگو به نخستین بازیکن لالیگای ۲۴-۲۰۲۳تبدیل شد که روی ۴گل تأثیر مستقیم می‌گذارد. او غیراز ۲پاس گل، ۲گل در این بازی زد که سومین گل لالیگایی فصلش بود. بهترین گلزنان رئال‌مادرید در این فصل؛ بلینگام ۱۳‌گل، وینیسیوس ۶گل، رودریگو و خوسلو ۵گل.

رئال باز هم از بازیکنان آکادمی ضربه خورد. هوگو دورو یکی دیگر از بازیکنانی است که سابقه بازی در تیم کاستیا را دارد و این فصل به رئال گل می‌زند؛ پس از آلوارو موراتا، سرخیو آریباس و بورخا مایورال.

کارواخال برای نخستین بار از ۲۹مارس۲۰۱۴ تاکنون (بازی مقابل رایو در برنابئو) با پای چپ در لالیگا گل زد. او یک گل هم در این فصل با سر زده بود.

پیش از کارواخال و بدون احتساب ضربات پنالتی، آخرین باری که مدافعی از رئال با شوت از بیرون محوطه جریمه در لالیگا برای رئال گل زده بود، مارسلو مقابل وایادولید در سال۲۰۰۹ بود.

گل اول رئال‌مادرید مقابل والنسیا دقیقه۲:۱۱ نیمه اول ثبت شد و گل سوم توسط وینیسیوس دقیقه ۲:۱۲ نیمه دوم. رئال‌مادرید برای نخستین بار از پنجم مه۲۰۱۹ تاکنون در آغاز هر دو نیمه بازی‌هایش در لالیگا گل زده است.

والنسیا به روند ۱۸بازی متوالی بدون پیروزی در برنابئو رسید (۵تساوی و ۱۳شکست در این مقطع).

رئال‌مادرید برای نخستین بار از پنجم اکتبر۲۰۱۹ تاکنون در دقایق اول در لالیگا گل زد (بنزما مقابل گرانادا پس از ۱۰۱ثانیه گل زده بود). رئال‌مادرید در ۲۶بازی از ۲۷بازی لالیگایی اخیرش در خانه، پس از گلزنی در ۳دقیقه آغازین، بازی را برده است. تنها شکست تیم مربوط به سال۲۰۱۱ و بازی بارسا است که بنزما ثانیه۲۲ گل زده بود.

فصل پیش هم در همین هفته سیزدهم تیم مادریدی ۳۲امتیاز جمع کرده بود. رئال در یک دهه اخیر فقط ۲بار بیشتر از این در ۱۳بازی آغازین لالیگا امتیاز گرفته: ۳۳امتیاز فصل ۱۵-۲۰۱۴ با خود آنچلوتی و ۱۷-۲۰۱۶ با زیدان.

کد خبر 806849
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha