رفع خطر درختان پوسیده خیابان ایتالیا، بر اساس مجوز کمیسیون ماده۷ صورت گرفته و شهرداری مرتکب قصور نشده است.

قطه درختان ایتالیا

به گزارش همشهری- زینب زینال زاده: با روی کار آمدن مدیریت شهری، منتقدان بیکار ننشستند و هر روز موضوعی را مطرح و با شایعه‌پراکنی تلاش کردند هجمه‌هایی را به شهرداری تهران وارد کنند. آنها برای رسیدن به مقاصد خود از روزنامه‌ها و سایت‌های خبری استفاده می‌کنند تا بتوانند افکار عمومی را با خود همراه کنند و اعتماد مردم را نسبت به تلاش‌های مدیریت شهری از بین ببرند. یک روز ساخت‌وساز غیرمجاز در خلازیر مرکز توجه‌شان می‌شود و روز دیگر تخریب همین ساخت‌وساز را غیراصولی و غیرانسانی می‌دانند. اخیرا هم روی درختان متمرکز شده‌اند و با استفاده از تیترهایی چون باغ‌کشی و درختان سربریده و... سعی در تشویش اذهان عمومی و ناکارآمد جلوه‌دادن مدیریت شهری دارند. آنها برای رسیدن به اهدافشان فقط موضوع را مطرح می‌کنند و به اصل ماجرا نمی‌پردازند؛ چراکه بیان اصل ماجرای مربوط به قطع برخی ‌درختان پایتخت نشان می‌دهد شهرداری تهران در راستای افزایش امنیت شهروندان عمل کرده و هیچ غرض‌ورزی در این موضوع وجود ندارد. برای روشن‌شدن اذهان عمومی که گاهی اوقات به‌دلیل بی‌اطلاعی با گفته‌های واهی منتقدان مدیریت شهری همراه می‌شود، به مواردی درخصوص اصل ماجرای قطع درختان اشاره می‌کنیم.

ببینید| شهرداری تهران، درختان ایتالیا را سَر بُرید؟

  • خیابان ولیعصر: بارها شاهد سقوط درخت در خیابان ولیعصر بوده‌ایم. برخی از سقوط‌ها به‌دلیل وزش بادهای پاییز بوده و تعدادی هم بر اثر سنگینی بارش برف رخ داده است. بعضی از درختان هم به‌دلیل پوسیدگی ریشه سقوط کرده‌اند. همه این موارد بیانگر آن است که درختان سقوط‌کرده، سست بوده که یکی از دلایل آن می‌تواند بیماری یا آفت‌زدگی باشد. سوسک چوب‌خوار مهم‌ترین و بزرگ‌ترین آفتی است که درختان چنار ولیعصر را دچار پوسیدگی و سستی کرده و ضرورت دارد آنها شناسایی و قطع شوند؛ چراکه در غیر این صورت علاوه بر آسیب به رهگذران، سبب انتقال آفت به سایر درختان و نابودی آنها می‌شود.
  • خیابان آزادی: لوکیشنی که زن جوانی در آن بر اثر سقوط درخت آسیب دید و طبق گفته پزشکان توان حرکتی‌اش را از دست داد. درخت تنومندی که در ظاهر سبز بود اما ناگهان سقوط کرد و اینگونه آسیب جبران‌ناپذیری به یک شهروند زد.
  • خیابان فلسطین: درختان چنار خیابان فلسطین هم قدمت زیادی دارند اما تغییر شرایط اقلیم سبب آسیب این درختان شد و تعدادی از آنها دچار پوسیدگی شدند. قطع این درختان برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی شهروندان لازم بود که انجام شد.
  • خیابان ایتالیا: درختان این خیابان، پوسیده بود و بر اساس مجوز کمیسیون ماده۷ اقدامات انجام شد و کارهایی که صورت گرفت در راستای رفع خطر بوده است.
  • نتیجه نهایی: مدیریت شهری هیچ برنامه‌ای برای نابودی درختان تهران ندارد. نمونه این تلاش را می‌توان در محور خیابان‌های ولیعصر، شریعتی و... مشاهده کرد؛ آثار هنری‌ای که روی تنه درختان حک شده است و نشان می‌دهد که شهرداری برای تنه درختان سالم هم اهتمام ویژه‌ای دارد.
کد خبر 806534
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha