از آغاز فعالیت دولت سیزدهم تاکنون، ۷‌هزار و ۳۹۸مگاوات ظرفیت جدید حرارتی از طریق ورود ۳۹واحد جدید، رفع محدودیت واحدهای بخاری و افزایش توان واحدهای گازی به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شد.

نیروگاه

به گزارش همشهری ، شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) اعلام کرد: در مدت بیش از ۲سال فعالیت دولت سیزدهم افزایش ۳۵هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی از طریق ساخت ۱۵هزار مگاوات نیروگاه حرارتی خصوصی و دولتی، ۱۰هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر و ۱۰هزار مگاوات نیروگاه صنایع برنامه‌ریزی شد که از این میزان تاکنون ۷هزار و ۳۹۸مگاوات محقق شده است.

این افزایش ظرفیت، به‌منظور رفع ناترازی تولید و مصرف برق و از طریق سنکرون ۳۹واحد جدید حرارتی به ظرفیت ۵هزار و ۳۹۸مگاوات، رفع محدودیت نیروگاه‌های بخاری و افزایش توان عملی نیروگاه‌های گازی موجود به ظرفیت ۲هزار مگاوات انجام شده است.

اکنون نزدیک‌به ۹۴درصد از برق کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تامین می‌شود و حدود ۸۴درصد ظرفیت نیروگاهی به نیروگاه‌های حرارتی اختصاص دارد که از طریق ۶۲۱واحد تولید برق در ۱۳۴نیروگاه تولید می‌شود و بیش از ۶۸درصد این ظرفیت در اختیار بخش خصوصی است.

برخی از مهم‌ترین نماگر های مرتبط با افزایش ظرفیت تولید برق در کشور

۳۵۰۰۰مگاوات

ظرفیت برنامه‌ریزی شده برای افزایش تولید برق

۱۵۰۰۰مگاوات

برنامه‌ریزی برای ساخت نیروگاه‌های حرارتی

۱۰۰۰۰مگاوات

برنامه‌ریزی برای ساخت نیروگاه تجدیدپذیر

۱۰۰۰۰مگاوات

برنامه‌ریزی برای ساخت نیروگاه‌های صنایع

۷۳۹۸مگاوات

ظرفیت اضافه شده در ۲سال گذشته

۹۴درصد

سهم نیروگاه‌های حرارتی از تولید برق کشور

۶۴درصد

سهم بخش خصوصی از نیروگاه‌های کشور

۱۳۴نیروگاه

کل نیروگاه‌های کشور

کد خبر 806408
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha