سامانه شمع توسط «اداره کل امور مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی»، با هدف بهینه‌سازی شبکه تبلیغی و ارائه خدمات به مبلغان طراحی شده است.

سامانه شمع

همشهری آنلاین - علی‌الله سلیمی: فعالیت مبلغان و امور تبلیغی در کشور جامعه وسیعی را در برمی‌گیرد که نیاز به ساماندهی امور آن از مدت‌ها پیش احساس می‌شد تا این‌که در در آستانه محرم ۱۴۴۲، سامانه«شمع» توسط سازمان تبلیغات اسلامی راه‌اندازی و از آن پس امور مبلغان و فعالیت‌های دینی با انسجام بیشتری در حال انجام است. چشم‌انداز شمع شبکه مبلغان و عملیات‌های تبلیغی است و این شبکه تبلیغ را با چاشنی موضوع‌شناسی و زمان‌شناسی اثرگذارتر می‌کند. شبکه‌سازی و بهینه‌سازی فرآیند اعزام مبلغ بر اساس شرایط خاص هر برهه زمانی، کارویژه «شمع» است. این سامانه با هدف بهینه‌سازی شبکه تبلیغی کشور، یکپارچه‌سازی اطلاعات و مناطق تبلیغاتی مختلف، منسجم‌سازی ارائه خدمات به روحانیون و مبلغان دینی و دیگر اهداف تبلیغی طراحی شده است و جایگزین سامانه‌های گزارش‌دهی مبلغین و مبلغات قبلی شده است که طلاب می‌توانند با ثبت نام در سامانه و ثبت فعالیت‌های تبلیغی خود از مزایای آن بهره‌مند شوند.

۱۲۹۱۰ سخنران عضو سامانه شمع هستند

۱۹۷۰۱۲ سخنرانی از طریق سامانه انجام شده است.

۲۰ موضوع تخصصی سخنرانی در سامانه ثبت شده است.

۲۳۲۵۰ مبلغ در نیمه اول امسال فعالیت خود در سامانه شمع را آغاز کردند.

۱۱۹۳۰ مبلغ در بهار امسال به سامانه شمع اضافه شدند.

۱۱۳۲۰ مبلغ در تابستان امسال به سامانه شمع اضافه شدند.

۲۴۲۵ تقاضای مبلغ در نیمه ابتدایی سال جاری در سامانه شمع به ثبت رسیده است

۱۲۹۴ تقاضای مبلغ بهار امسال در سامانه شمع به ثبت رسیده است

۱۳۱۳ تقاضای مبلغ تابستان امسال در سامانه شمع به ثبت رسیده است

  • استان‌های فارس و خراسان رضوی، فعال‌ترین مبلغین را این سامانه شمع داشته‌اند.
  • هر مبلغ در ۶ ماه اول سال به طول متوسط ۱۲۰ و به طور فصلی، ۶۰ روز فعالیت تبلیغی داشته است.

ثبت بیش از نیم میلیون گزارش عملکرد از سوی مبلغان دینی در سامانه شمع در نیمه اول امسال نشان از فعالیت‌های گسترده در این زمینه دارد که جزئیات این گزارش‌ها در ادامه آمده است.

۵۸۹۵۲۰ گزارش عملکرد از ابتدای تاسیس سامانه شمع ثبت شده است

۲۱۱۴۴۵ گزارش عملکرد نیمه اول امسال ثبت شده است

۶۱۲۹۵ گزارش عملکرد بهار امسال ثبت شده است

۱۵۰۱۵۰ گزارش عملکرد تابستان امسال ثبت شده است

بانوان مبلغ حضور پررنگی در امور تبلیغی مجالس دینی دارند و گزارش عملکرد آن‌ها در نیمه اول امسال نشان ‌می‌دهد آمار قابل توجهی از مبلغان دینی به بانوان مبلغ اختصاص دارد.

۲۳۹۹۰ مبلغ خانم در سامانه شمع حضور دارند.

بانوان استان‌های فارس، اصفهان و خراسان رضوی به ترتیب فعال‌ترین مبلغین خانم در سطح کشور هستند.

۴۳۰۴۰ گزارش در نیمه امسال توسط بانوان مبلغ ثبت شده است.

۱۲۱۸۰ گزارش توسط بانوان در بهار امسال ثبت شده است

۳۰۸۶۰ گزارش توسط بانوان در تابستان امسال ثبت شده است

۱۰۲۰ مبلغ تخصصی در حوزه کودک و نوجوان فعالیت می‌کنند.

برنامه‌های شبکه مبلغین کودک و نوجوان

شبکه‌ مبلغین کودک و نوجوان با عنوان «طرح ملی مربی میدان» فعالیت‌هایش را در سازمان تبلیغات اسلامی آغاز کرده و برنامه‌های متنوعی را در دستور کار قرار داده است.

- شناسایی افراد توانمند و علاقمند به کار در حیطه‌کودک و نوجوان از بین طلاب برادر و خواهر سراسر کشور

- بررسی و ارزیابی سطح توان و دانش اعضاء، جهت طراحی برنامه‌ها و فعالیت‌های دانش‌افزا برای آن‌ها

- برگزاری دوره‌های آموزشی و کاربردی جهت ارتقاء سطح توانمندی اعضاء (که قاعدتا دوره‌ها بسته به نیاز اعضاء تعریف و اجرا خواهد شد)

- تشکیل کارگروه‌های تخصصی در شبکه، مانند کارگروه تولید محتوا، کارگروه اجرا و ... که بعد از ارزیابی و استعداد سنجی اعضا راه‌اندازی خواهد شد.

- تولید محتوای کودک و نوجوان در مناسبات ملی و مذهبی متناسب با مباحث و احتیاجات روز جامعه، و توزیع سراسری آن در سطح کشور

- اجرای عملیات‌های تشکیلاتی، منسجم و واحد در سطح کشور طی مناسبات ملی و مذهبی توسط اعضای شبکه

  • سامانه شمع برای کجاست؟

این سامانه توسط «اداره کل امور مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی»، با هدف بهینه‌سازی شبکه تبلیغی و ارائه خدمات به مبلغان طراحی شده است.

  • اطلس تبلیغی چیست؟

اطلس تبلیغی همان اطلاعات مناطق تبلیغی کشور است. در اطلس تبلیغی می‌توانید مناطق تبلیغی هر استان را به‌صورت جداگانه و جزیی ببینید و اطلاعاتی مانند آسیب‌های اجتماعی مناطق تبلیغی، نام مبلغی که در آن‌جا تبلیغ رفته است، موضوعاتی که در آن نقطه تبلیغی مطرح شده است و ده‌ها اطلاعات تبلیغی دیگر را ببینید. این قابلیت با ثبت‌نام شما به‌آسانی در دسترس‌تان قرار می‌گیرد.

  • چگونه گواهی تبلیغی صادر می‌شود؟

برای صدور گواهی تبلیغی باید در سامانه ثبت‌نام کنید و منتظر تایید اطلاعاتتان توسط کارشناسان باشید. بعد از تایید می‌توانید در قسمت درخواست صدور گواهی نسبت به صدور گواهی اقدام کنید.

خدمات سامانه شمع

  • این سامانه خدمات متنوع و مختلفی را مبلغان کشور در خود جای داده است که یکی از مزایای این سامانه دسترسی به اطلس تبلیغی است که شامل اطلاعات دقیق مناطق و نقاط تبلیغی کشور می شود. همچنین صدور آنلاین گواهی تبلیغی برای دیگر نهادها از دیگر مزایای استفاده از سامانه «شمع» است. دانلود رایگان محتوای تبلیغی مورد نیاز مبلغان یکی دیگر از مزیت‌های سامانه شمع است
  • این سامانه زیرنظر «اداره کل امور مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی»، راه اندازی شده و هدف از آن یکپارچه سازی اطلاعات و مناطق تبلیغاتی مختلف، ارائه خدماتی تبلیغی به مبلغان است که با راه اندازی این سامانه، دیگر امکان صدور گواهی فیزیکی برای مبلغان دینی وجود ندارد و تنها راه اخذ هرگونه گواهی تبلیغی، دریافت آنلاین از سامانه است.
  • یکی دیگر از قابلیت های این سامانه این است که در آن مبلغان می توانند رزومه تبلیغی خود را ثبت کرده و میزان تحصیلات، مهارت هایی که مبلغان در عرصه های مختلف دارند، تخصص ها و سوابق اجرایی تبلیغی را درج کنند و در موضوعات مختلف پیشنهادهای خود را مطرح کنند.
  • این سامانه از سه ضلع مبلغان، مردم و کارشناسان تبلیغات اسلامی در شهرستان‌های کشور تشکیل شده و هر ضلعِ آن خدمات مختلفی ارائه می‌دهد؛ همچنین در این سامانه مبلغان می توانند با مسئولین تبلیغی کشور در ارتباط بوده و پیشنهادات، انتقادات و شکایات خود را در سامانه درج کنند.
  • شمع، سامانه ای است برای پاسخ‌دهی به مهمترین نیازهای تبلیغی کشور. سامانه ای که علاوه بر تسهیل‌گیری و کمک به جریان دعوت از سخنرانان مجالس مذهبی کشور، تحلیل و رصد عرصه‌های تبلیغی را نیز عهده دار است. سامانه شمع تنها سامانه رسمی و دولتی است که در سازمان تبلیغات اسلامی، ساماندهی امور تبلیغی کشور را دنبال می کند.
  • مخاطب این سامانه هم مردم هستند و هم سخنرانان مذهبی. در واقع سخنرانان با ثبت نام در این سامانه و پس از تائید هویت تبلیغی‌شان می‌توانند اطلاعات و توانمندی‌های خود را در این سامانه به نمایش بگذارند. از طرف دیگر مسئولان فرهنگی و میزبانان مجالس مذهبی می‌توانند به سادگی برای مجالس خود از این سخنرانان دعوت کنند.

کد خبر 806100

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha