نماینده ولی‌ فقیه در استان اردبیل گفت: برای همه سوال است که کشورهای ثروتمند عربی سلاح‌های پیشرفته را برای چه روزی خریده‌اند و با چه کسی قرار است جنگ کنند این در حالی است که حجم خرید سلاح توسط دولت‌های عربی از آمریکا و اروپا حیرت آور است و یک درآمد بسیار سرشار برای آمریکا و اروپا محسوب می‌شود.

آیت الله عاملی - امام‌جمعه اردبیل

به گزارش همشهری آنلاین، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل و با حضور پرشور و گسترده اقشار مختلف برگزار شد، به تبیین پیامدهای حوادث اخیر غزه پرداخت و اظهار کرد: حادثه دردناک غزه در عین اینکه فاجعه بزرگ بشری است و برای ما مسلمان‌ها و بلکه برای هر کسی که عواطف انسانی دارد کمرشکن بود اما آثار مهمی هم داشت از جمله؛ ضعف نظامی رژیم صهیونیستی را کاملاً آشکار کرد؛ آمریکا و اروپا پیشرفته‌ترین سلاح‌ها را در اختیار اسرائیل گذاشته‌اند اما یک ماه است نمی‌تواند بر یک مجموعه شبه نظامی پیروز شود.

وی افزود: این موضوع به حدی است که این هفته رژیم صهیونیستی از آمریکا خواست ۲۰۰ پهپاد انتحاری به قیمت ۳۲۰ میلیون دلار در اختیارش قرار دهد. با اینکه قوی‌ترین بمب‌ها و هواپیماها را دارد. رژیم غاصب به این هم اکتفا نکرد و مزدورانی از سایر کشورها استخدام کرد تا در جنگ علیه غزه، رژیم صهیونیستی را کمک کند. به این هم اکتفا نکرد و به تهدید اتمی روی آورد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: وزیر تندرو و ناپاک رژیم صهیونیستی آمیچای الیاهو می‌گوید: «در غزه هیچ بی‌گناهی وجود ندارد، همین که کسی اهل غزه باشد در گناه او بس است و لذا باید با بمب اتمی غزه را زد تا مجبور به هجرت بشوند و در جای آن شهرک‌های صهیونیست نشین درست کرد». البته آنچه تا حال در غزه کرده‌اند کمتر از بمب هسته‌ای و زلزله هفت ریشتری نیست.

از این معلوم می‌شود که اولاً رژیم صهیونیستی بمب اتمی دارد، ثانیاً اقدام به ساخت بمب‌های هسته‌ای تاکتیکی نیز کرده است همه این‌ها با قانون بین المللی منع انتشار سلاح هسته‌ای در تعارض است اما نه آژانس حرف می‌زند نه آمریکا نه اروپا و نه شورای امنیت سازمان ملل بلکه فقط با ایران کار دارند می‌گویند، رژیم صهیونیستی به این قانون ملحق نشده است آیا ایران که ملحق شده کار بدی کرده که مستحق عقوبت و تحریم باشد؟

آیت الله عاملی اضافه کرد: باید توجه کرد که آنچه این وزیر صهیونیست ناپاک گفته بغض ظاهری آنهاست و باطن آنها وحشتناک‌تر است. تصور شود که اگر یک وزیر ایرانی این جمله را می‌گفت چه غوغایی از طرف آمریکا و اروپا و آژانس به پا می‌شد؟

خطیب جمعه اردبیل تاکید کرد: تهدید هسته‌ای نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی در تنگنای بسیار شدیدی قرار گرفته و تلفات سنگینی داده اما به خاطر روحیه ارتش و ملت آن را افشاء نمی‌کند بسیاری از شخصیت‌های صهیونیستی در ادوار مختلف گفته‌اند ای کاش روزی از خواب بیدار بشویم ببینیم غزه را دریا بلعیده است! غزه غصه بزرگ در حلقوم رهبران خون ریز صهیونیست بود و حالا از غزه انتقام می‌گیرند تا خوابشان با بمباران بی‌گناهان تعبیر شود.

وی با ارائه تحلیلی از کمک‌های لجستیکی و نیروهای ارتشی آمریکا برای دفاع از رژیم صهیونیستی خاطر نشان کرد: آمریکا این هفته ۹۰۰ نیروی زبده ارتش خود را برای دفاع اسرائیل به خاورمیانه فرستاد. معنای آن این است که ۹۰۰ نیروی زبده برای دفاع از ارتش هسته‌ای به منطقه آمده اند! این عار بزرگی برای رژیم غاصب است. آمریکا و اروپا پیشرفته‌ترین سلاح‌های خود را کماً و کیفاً در اختیار این رژیم کودک کش قرار داده‌اند اما رژیم جنایت کار باز نمی‌تواند به اهداف خود برسد و مهم تر از آن این است که حماس با ساده‌ترین سلاح‌ها و در کنار بمباران‌های کورکورانه اسرائیلی‌ها توانسته مقاومت بکند در طول تاریخ چنین مقاومت مظلومانه دیده نشده است این نهایت بی آبرویی برای اسرائیل است.

محل فرو افتادن بمب‌ها نشان می‌دهد که این بمب‌ها برای رسیدن به تونل‌ها است و آمریکا اف ۱۵ – اف ۱۶ و اف ۳۵ به طور فراوان در اختیار اسرائیل قرار داده است.موشک پاتریوت داده که هر کدام یک میلیون هزینه دارد. هیچ کشور این گونه مسلح نیست حتی ترکیه هر چه از آمریکا خواست اف ۳۵ به ترکیه بفروشد قبول نکرد با اینکه ترکیه عضو ناتو می باشد با این حال اسرائیل با این سلاح های پیشرفته به جنگ کودکان، اطفال و نوزادان غزه آمده است.

تفکر ۷۵ ساله حماس هیچ وقت از بین نمی‌رود

امام جمعه اردبیل با تشریح جنگ‌های روانی علیه فلسطینی تصریح کرد: یک نشان استیصال رژیم صهیونیستی و آمریکا این است که آنها در این اواخر شدیداً به جنگ روحی روانی پناه برده‌اند و از نوع حاکمیت غزه بعد از جنگ صحبت می‌کنند و به شدت و هر لحظه آن را تکرار می‌کنند این یک جنگ کاملاً روانی است و کاملاً ضد حاکمیت ملی فلسطین است این ملت فلسطین است که تعیین می‌کند چه حکومتی بر آنها تولیت بکند.

وی افزود: حماس یک فکر ۷۵ ساله است این فکر هیچ وقت نخواهد مرد چون ملت فلسطین هیچ وقت نخواهد مرد. حماس فکری است از جنس عکس‌العمل در برابر ذات اشغال گری بنابراین تا اشغال و احتلال وجود دارد فکر حماس هم وجود دارد.

آیت الله عاملی اضافه کرد: ماجرای غزه باعث بیداری و آگاهی عظیمی در ملت‌های اسلامی شد برای آنها مثل آفتاب روشن است که حکومت‌هایشان از ماموران اصلی آمریکا و همکاران صمیمی رژیم صهیونیستی هستند به طوری‌که گویا آمریکا در این کشورها شهردار یا فرماندار نصب کرده است.

حادثه غزه میزان استقلال کشورها را مشخص کرد

وی با بیان اینکه در حادثه غزه میزان استقلال کشورها معلوم شد، گفت: بدون تردید و شک باید گفت که موضوع استقلال کشورها یک امر بحرانی است و بسیاری از کشورها مثل ایالتی از ایالات آمریکا می‌مانند جنایت وحشتناک را باید هر انسان با وجدانی محکوم می‌کرد اما بسیاری از دولت‌ها جرات محکوم کردن نداشتند.

نماینده ولی‌ فقیه در استان اردبیل افزود: برای همه سوال است که کشورهای ثروتمند عربی سلاح‌های پیشرفته را برای چه روزی خریده‌اند و با چه کسی قرار است جنگ کنند این در حالی است که حجم خرید سلاح توسط دولت‌های عربی از آمریکا و اروپا حیرت آور است و یک درآمد بسیار سرشار برای آمریکا و اروپا محسوب می‌شود.

آیت الله عاملی گفت: حادثه غزه بیداری و آگاهی فوق العاده در امت‌های جهان علیه رژیم صهیونیستی درست کرد آن‌ها به منفورترین دولت و ملت تبدیل شدند یکی از مسؤولان رژیم صهیونیستی می‌گوید ما در عرصه جهانی کاملاً احساس تنهایی می‌کنیم تظاهرات روز شنبه اروپا و آمریکا واقعاً حیرت آور است این تظاهرات در انگلستان موجب اختلاف و شکاف عمیق بین دولت و پلیس شده و دولت انگلستان که کینه عمیقی به مسلمان‌ها دارد پلیس لندن را متهم به طرفداری از فلسطین کرده است.

امام جمعه اردبیل عنوان کرد: این آگاهی ملت‌ها مخصوصاً در اروپا و آمریکا در آینده موجب تحولات مهم در این کشورها خواهد شد یعنی غائله غزه در غلاف غزه نخواهد ماند اعتراض شدید و بی‌نظیر افکار عمومی در آمریکا و اروپا در اولین انتخابات اروپا و آمریکا خود را نشان خواهد داد.

چهره‌ واقعی آمریکا و اروپا نمایان شد

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: در این حادثه پرده از چهره خشن و خون ریز و کینه‌ای اروپا و آمریکا افتاد آنها تمام قد در کنار رژیم صهیونیستی ایستادند و به طور مدام شعار دادند که رژیم صهیونیستی حق دفاع از نفس دارد یعنی هر چقدر می‌تواند باید از زنان و اطفال و فلسطینی بکشد.

وی گفت: تمام جنایات ۷۵ ساله رژیم صهیونیستی بر عهده انگلیس است که با بیانیه بالفور رژیمی جعلی به نام رژیم صهیونیستی درست کرد این دولت به جای اینکه خجالت بکشد این هفته اعلام کرد آتش بس در غزه کار درستی نیست و رژیم صهیونیستی باید به بمباران خود ادامه بدهد که با این سخنان آبرویی برای اروپا نماند.

آیت الله عاملی تاکید کرد: حادثه غزه کاملاً روشن و مبرهن ساخت که چرا حضرت امام(ره) با رابطه ایران با آمریکا مخالف بود و آن را به ارتباط با گرگ تشبیه می‌کرد خون ریزی‌های وحشتناک تاریخ آمریکا که غزه خون ریزی اخیر و نه آخر آمریکاست ثابت کرد که این دولت قابلیت ارتباط با کشور با عظمتی مثل ایران و ملت مقتدری مثل ملت ایران را ندارد و عجیب این است که بعد از حادثه غزه ملت‌های دنیا یکدست شعار امام را تکرار می‌کنند که رژیم صهیونیستی باید از بین برود.

وی با اشاره به اینکه حادثه غزه برای اهل دنیا ثابت کرد که نژادپرستی و قوم گرایی چقدر تفکر خطرناک و ویرانگر است، بیان کرد: تمام جنایات رژیم صهیونیستی یک ریشه دارد و آن نژادپرستی و قوم گرایی است به این اندیشه نباید اجازه حیات داد دو جنگ جهانی همه نتیجه نژادپرستی بود. رژیم صهیونیستی در این فاجعه به همین انگیزه کاملاً تصریح کرد وزیر دفاع این رژیم جنایت کار با بی‌شرمی گفت فلسطینی‌ها وحوش بشری هستند متاسفانه آنها در این نظریه که غیر یهودی‌ها همه حیوان و برای خدمت به یهودی‌ها به شکل انسان خلق شده‌اند به تلمود استناد می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اذعان کرد: از جامعه کلیمیان ایران می‌خواهم با تمام توان و تمام قد در برابر اندیشه عفن صهیونیسم که دین یهودیت را ملعبه دست خود ساختند به پا خیزند اگر حضرت موسی(ع) در زمان ما حاضر شود قطعاً از جنایات وحشتناک صهیونیست‌ها که خود را به دین حضرت موسی منتسب می‌کنند تبری می جوید و صهیونیست ها را با اشد عقوبت مجازات می کند.

وی تاکید کرد: اگر کسی می‌خواهد تفکر ناب و خالص حضرت موسی(ع) را به دست آورد به این آیه توجه که حضرت موسی به خداوند عرض می کند خدایا در برابر نعمت‌های بی حد و حصری که به من داده ای من هیچ وقت پشتیبان مجرمین نخواهم بود.

امام جمعه اردبیل گفت: علت اینکه رژیم صهیونیستی هیچ ابایی از کشتن فلسطینی‌ها ندارد این است که آنها طبق اعتقادات مذهبی خود کشتن دشمنان یهودیت را واجب و موجب مزید ثواب می‌دانند این کشتار وحشتناک برای کل دنیا تکان دهنده است اما محال است یک صهیونیست اعتراض کند ولو آمار به هزاران هزار برسد چون مسلمان‌های فلسطینی از نظر آنها مستحق مرگ هستند.

وی یادآور شد: این حادثه پیام بسیار مهم برای مسلمان‌ها داشت چرا مسلمان‌ها این گونه ذلیل شدند، مورد اهانت قرار گرفتند بچه‌های مسلمان مظلومانه کشته شدند زیر آوار ماندند، هزاران زن به بدترین وضعی کشته شدند زن را در حالی که غرق خون بود و در برانکارد می‌بردند داد می‌زد «این اطفالی؟» این ذلت وحشتناک یک وظیفه مهم برای مسلمان‌ها درست می‌کند و آن این است که در برابر این دیو و ددها باید مسلمان‌ها یک اتحاد قوی داشته باشند باید به یک قدرت تبدیل شوند و الا ذلت در فلسطین نخواهد ماند باید مسلمان‌ها عزم جزم کنند آخرین تکنولوژی‌های دفاعی را به دست آورند و در اقتصاد با تشکیل قطب‌های اقتصادی و وحدت ارزی و امثال آن صریحاً به یک ابر قدرت تبدیل شوند در این غائله هیچ ابرقدرتی از مسلمان‌ها حمایت نکرد.

کد خبر 806066
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • بابائی IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
    2 0
    به کشورهای عربی دل مبندید - موشکهای نابودگر خودمان برای چه روزی و چه کسی در انبار است؟