رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که ساکنان شهرها و شهرک‌های نزدیک مرز لبنان به شکل بی سابقه‌ای به سمت مناطق جنوبی مهاجرت کرده‌اند.

فرار صهیونیست ها

به گزارش همشهری آنلاین، رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) از فرار گسترده ساکنان منطقه «الجلیل الاعلی» در نزدیکی مرز لبنان به سمت مناطق جنوبی خبر دادند.

به نوشته المیادین، رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند که تمامی شهرها و شهرک‌های منطقه «الجلیل الاعلی» تا مقر فرماندهی ارتش اسرائیل خالی شده است و تاکنون این حجم از مهاجرت سابقه نداشت.

از ابتدای آغاز حملات مقاومت لبنان علیه مواضع رژیم صهیونیستی، اشغالگران اقدام به تخلیله دهها کیبوتس و شهرک در مجاورت مرز لبنان کرده‌اند؛ اما تخلیه تمامی شهرهای منطقه الجلیل الاعلی نه از ابتدای نبرد طوفان الاقصی و نه از ابتدای موجودیت رژیم صهیونیستی سابقه نداشته است.

در روزهای ابتدایی جنگ قامات اسرائیلی اعلام کردند که ۲۷هزار نفر از مناطق نزدیک به مرز لبنان تخلیه شده‌اند. همچنین کار تخلیه حدود ۲۳ هزار نفر از شهر «کریات شمونا» در سه کلومتری مرز لبنان آغاز شده است. مقامات رژیم اشغالگر همچنین اعلام کردند که ساکنان ۱۴ شهرک دیگر در مرز لبنان را که جمعیت آنها حدود هزار نفر تخمین زده می‌شود، تخلیه خواهند کرد.

فرار صهیونیست‌ها از مناطق شمالی فلسطین در حالی است که حملات حزب‌الله لبنان علیه مواضع نظامی اشغالگران به شکل روزانه چدین بار تکرار می‌شود، در آخرین مورد جنبش حزب‌الله روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمندگان این جنبش یک گروه از نیروهای پیاده مکانیزه رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده‌اند.

کد خبر 806029

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha