شبکه دولتی «تی‌آرتی» ترکیه از دیدار رئیس‌جمهور این کشور با همتای ایرانی در تاشکند و گفت‌وگو درباره مسائل دوجانبه و اوضاع غزه خبر داد.

اردوغان /  رئیسی

به گزارش همشهری آنلاین، شبکه دولتی «تی‌آرتی» ترکیه از دیدار «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور این کشور با آیت‌الله سید «ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران در تاشکند ازبکستان خبر داد.

طبق این گزارش، دو رئیس‌جمهور در این دیدار درباره مسائل دوجانبه و منطقه‌ای و تحولات غزه گفت‌وگو کردند.

اردوغان در خصوص غزه گفت: «جهان اسلام باید موضع مشترک اتخاذ کند، وارد عمل شود و فشار بر اسرائیل را افزایش دهد». او همچنین گفت ترکیه آماده ایفای نقش ضامن در غزه است.

رئیس‌جمهور ترکیه پیش‌تر در نشست سازمان‌ همکاری اقتصادی در پایتخت ازبکستان اعلام کرد نشست بین‌المللی درباره اوضاع نوار غزه برای ۱۵ نوامبر (۲۴ آبان ماه) در «استانبول» ترکیه برنامه‌ریزی شده است.

پست ترین موجودات روی زمین حامیان رژیم صهیونیستی هستند

عکسی که خبرنگار سی ان ان را از کار تعلیق کرد ؛ تصویری که در میان صهیونیست ها دست به دست می شود

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به منظور شرکت در شانزدهمین اجلاس سازمان همکاری اقتصادی اکو در تاشکند پایتخت ازبکستان حضور دارد. او همچنین امروز در حاشیه اجلاس سازمان همکاری اقتصادی اکو در تاشکند با «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیسی چهارشنبه ۱۷ آبان در رأس هیأتی و در نخستین سفر رسمی دوجانبه و در پاسخ به دعوت «امامعلی رحمان» رئیس‌جمهور تاجیکستان به دوشنبه سفر کرد. «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه که آیت‌الله رئیسی را در سفرش به دوشنبه و سپس تاشکند همراهی می‌کند، امروز (پنجشنبه) ۱۸ آبان ماه در شبکه اجتماعی ایکس درباره این سفر و اسناد امضا شده، نوشت: در جریان سفر رئیس‌جمهور به تاجیکستان ۱۸ سند همکاری دوجانبه در زمینه‌های تجاری، فناوری، هنری، ترانزیت و انرژی به امضا رسید.

کد خبر 805937

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    0 1
    اردوغان منافق وخائن است و خودش مزدور اسرائیل است و حمایتش از مردم غزه دروغ است، ابراهیم رئیسی با خواندن فاتحه رای کشته گان غزه عملا فاتحه غزه را خواند. مقاومت اسلامی غزه زنده است وبه زودی اسرائیل را از کل فلسطین اخراج و قصاص خواهد کرد ونیازی به دلسوزی و فاتحه خواندن رئیسی والتماس آتش بس ندارد . تا نابودی اسرائیل و قصاص عاملان جنایت غزه آتش بس در کار نیست. و این جهاد مقدس تا نابودی کامل اسرائیل ادامه خواهد داشت. ملت فلسطین آتش بست ذلیلانه را اصلا نمی پذیرد.
  • Borzoo NO ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    0 0
    اردوغان مثل همیشه دروغ تحویل میدهد
  • یک مسلمان IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
    0 1
    ننگت بادومرگت بادای اردوغان دوروومنافق ومزدورآمریکا وصهیونیست،ازیک طرف اشگ تمساح برای مردم فلسطین میریزی وازطرف دیگر با ارسال محموله های نفتی تانک وهواپیماهای صهیونیستها را برای جنایت پرازسوخت میکنی؟این سیاست یه بوم ودوهوای تومحکوم است وبایدمردم ترکیه بدانند@!@@@.