همه تاکسی‌های تهران در حال کار در سطح شهر نیستند. امتیازهایی که تاکسی برای تردد در شهر و دریافت سهمیه بنزین دارد باعث شده است که برخی از مالکان تاکسی‌ ترجیح دهند از آن به شکل خودرو شخصی استفاده کنند.

تاکسیرانی شهر تهران

به گزارش همشهری آنلاین، بنا به اعلام سازمان تاکسیرانی تهران؛ تعداد کل ناوگان تاکسی‌رانی پایتخت ۷۸ هزار و ۷۸۴ دستگاه است و از این بین حدود ۶۹ هزار و ۲۲۴ تاکسی فعال هستند. پس حدود ۹ هزار تاکسی غیر فعال محسوب می‌شوند یا به دلایل دیگری از چرخه حمل و نقل عمومی خارج شده‌اند. اما چطور می‌توان دقیقا مشخص کرد که کدام تاکسی‌ها به جابه‌جای مسافر نمی‌پردازند؟

از چند ماه پیش طرح شناسایی فعالیت تاکسی‌ها با نام «لاگ هوشمند» آغاز شد و در ابتدای شهریور به مرحله اجرا رسید. بر این اساس، تاکسی‌های گردشی و تلفنی باید در طول هر ماه، حداقل ۲۰ پرداخت کرایه را با استفاده از رمز کیوآرکد که روی برچسب نرخ کرایه آن‌ها قرار دارد، ثبت کنند. از اجرای این طرح بیش از دو ماه می‌گذرد اما برخی از رانندگان می‌گویند که همه مسافران آن‌ها پرداخت‌های خود را با کیوآرکد انجام نمی‌دهند و به دلایلی مانند عجله داشتن، از این کار خودداری می‌کنند.

معـاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی تهران در این‌باره می‌گوید: «از تاکسی‌ها خواستیم که هر ماه ۲۰ پرداخت الکترونیکی داشته باشند. این عدد خیلی کم و از هر روز یک پرداخت هم کمتر است اما به ما نشان می‌دهد که چه تاکسی‌هایی در حال فعالیت نیستند.»

محمد علوی زاده با بیان این که اگر این طرح از بخش عمده تاکسیرانان مورد استقبال قرار نمی‌گرفت ممکن بود درست باشد، ‌ می‌افزاید: «یک تاکسی گردشی ممکن است روزانه ۳۰ مسافر را جابه‌جا کند اگر یکی از این مسافران هم با کیوآرکد کرایه پرداخت کند، کافی است. بخش زیادی از رانندگان هم این کار را انجام دادند و بازخورد خوبی داشتیم.»

او بیان می‌کند: «نیت اصلی ما از این موضوع رصد خودروهای فعال و غیرفعال است. با توجه به یارانه‌هایی که سازمان تاکسی‌رانی از طرح ترافیک و سهمیه سوخت و ... دریافت می‌کند؛ همه عزیزانی که راننده تاکسی هستند باید در خدمت حمل و نقل عمومی باشند. شایسته نیست که درصد کمی از رانندگان تاکسی در ساعت کاری خود به فعالیت نپردازند یا از خودرو آن‌ها استفاده شخصی و خصوصی شود.»

کد خبر 805743
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 10
  • پسر هوشیار IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 0
    خرج بنز درآمد حداقلی
  • سید IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    0 0
    طرح دادن تاتاکسیهای غیرفعال شناسای بشه گفتن درماه ۲۰سفربایدآنلاین پرداخت کرایه داشته باشن.خوب تاکسیهامیدن دوستان وآشناها۲۰ سفرانجام نشده آنلاین کرایه پرداخت کنن این هم حل شدچه طرح بیخودی
  • حسین IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    0 0
    سلام، بابا بفهمید مردم با گوشی پرداخت نمیکنند. یا گوشی هوشمند ندارند یا این برنامه را ندارند. فقط پول نقد میدن.
  • ناشناس IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    0 0
    بزرگوار من راننده تاکسی هستم به خدا کسی با اون سیستم پول پرداخت نمیکنه همه کارت به کارت میکنن نمیتونم به زور به مسافر بگم به اون شیوه پول بریز
  • راننده تاکسی IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
    0 0
    به یک خانم گفتم لطفاً کرایه تون رو از این برچسب پرداخت کنید چون میخواست اینترنتی بده عصبانی شد با کمال وقاحت گفت میخوای اطلاعات گوشی منو بدزدی ببین با چه بدبختی ما کارمیکنیم
  • IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    0 0
    همه کارت به کارت انجام میدهند وقتی به مسافر هم میگی یا اطلاعاتی ندارد ویا میگه ازنرم افزار بانکیانجام میدم