دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزارت دفاع یمن اعلام کرد یک مظنون عضویت در القاعده یکشنبه هنگامی که دستگاه انفجاری‌ دست‌سازش به شکل تصادفی منفجر شد، جانش را از دست داد

خبرگزاری اتریش از صنعا گزارش داد، این وزارتخانه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، این مظنون که انور محمد التقشی، معرفی شد، بلافاصله پس از انفجار بمب در مخفیگاهش در الودحی، ناحیه‌ای در استان جنوبی ابیان کشته شد.

در این بیانیه آمده است که التقشی در فهرست مهم‌ترین اعضای تحت تعقیب القاعده بود که پلیس یمن دنبال آنها می‌گشت.

در این بیانیه اعلام شد این مظنون "در حال آماده‌سازی بمب برای استفاده از آن در عملیات تروریستی بود که منفجر شد و او را در جا کشت."

ابیان که حدود 70 کیلومتری شرق شهر جنوبی بندری عدن واقع شده، یکی از سنگرگاه‌های القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی یمنی است. مارس گذشته حدود 70 مظنون عضویت در گروه‌های تروریستی در عملیاتی در ابیان بازداشت شدند.

وزارت کشور یمن نیز اعلام کرد، در اتفاقی دیگر، یک مظنون عضویت در القاعده که با حمله انتحاری به پلیس کره جنوبی در صنعا در ماه مارس مرتبط بود، بازداشت شد.

این مظنون 22 ساله که با نام ام العامری معرفی شد، در بندر دریای احمر در حدیده بازداشت شد.

بر اساس بیانیه وزارت کشور یمن، العامری در حال طراحی حمله با خالد عبدالله الجیانیون، عامل انتحاری به یک کاروان حامل اتباع کره جنوبی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی صنعا در تاریخ 18 مارس بود. هیچ کس در این حمله مجروح نشد

کد خبر 80547

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز