بر اساس اعلام جدول زمان بندی، وراث افراد متوفی دارنده سهام عدالت باید طبق زمان اعلام شده به سایت سپرده گذاری مرکزی مراجعه کنند.

سهام عدالت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، سهام عدالت یکی از سیاست‌های حمایتی و اقتصادی دولت از اقشار مختلف جامعه است. این طرح از دولت نهم آغاز شد و به عنوان نوعی یارانه به وسیله شرکت‌های تعاونی استانی به متقاضیان اختصاص یافت.

طی این سال‌ها، بسیاری از صاحبان سهام عدالت فوت کردند و سهام آنها بلاتکلیف مانده است. با توجه به ارزش روز سهام عدالت بسیاری از وراث افراد متوفی تصمیم دارند این دارایی را انتقال دهند. انتقال سهام عدالت قرار بود شهریور ماه سال گذشته اجرایی شود که تا کنون این موضوع انجام نشده است.

فرایند انتقال سهام متوفیان سهام عدالت به وراث

در قدم اول حتما یکی از وراث باید سجامی شده باشد. یکی از وراث باید با مراجعه به سایت سجام ثبت نام و احراز هویت کند.

سپس وارد سایت https://ddn.csdiran.ir شده و روی منوی «استعلام نوبت پرونده قهری» کلیک می کنند.

با وارد کردن کدملی، تاریخ تولد و تاریخ فوت متوفی زمان تشکیل پرونده مشخص می شود.

در صورت تائید زمان تشکیل پرونده، متقاضی می‌بایست با مراجعه به یکی از دفاتر کارگزاری‌های منتخب نسبت به ارائه مدارک ذیل اقدام کند:

۱- تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متوفی

۲- اصل یا تصویر برابر با اصل کارت ملی و صفحه اول شناسنامه تمامی وراث تعیینی در گواهی حصر وراثت (با این توضیح که رسید متقاضی کارت ملی و یا گواهی شماره ملی ممهور به مهر سازمان ثبت احوال می‌تواند جایگزین کارت ملی باشد)

۳- اصل یا تصویر برابر با اصل گواهی حصر وراثت متوفی (در صورتی که مادر در عداد وراث باشد؛ مستنبط از بند ب ماده ۸۹۲ قانون مدنی برای کنترل حاجب، صفحات شناسنامه مربوط به تعداد فرزندان پدر و مادر متوفی نیز الزامی است)

۴-در صورتی‌که متوفی دارای وصیت‌نامه رسمی باشد که در گواهی حصر وراثت نیز به آن اشاره شده است، ارائه اصل یا تصویر برابر با اصل وصیت نامه نیز ضروری است.

بنابراین گزارش، سود انباشته شده سهام عدالت که متوفی دریافت نکرده است نیز ابتدای سال ۱۴۰۳ بین وراث تقسیم خواهد شد.

سهام عدالت متوفیان بدون دریافت کارمزد منتقل خواهد شد

رئیس سازمان بورس در زمینه انتقال سهام عدالت به وراث گفت: دستگاه‌های مختلف به سازمان بورس کمک کردند تا به صورت الکترونیک بتوان آن‌ها را به وراث بدون هیچ کارمزدی انتقال داد فقط نیاز است یکی از وراث با مدارک لازم به یکی از کارگزاری‌ها مراجعه کند.

اعلام جدول زمان بندی

وراث متوفیان سال ۱۳۸۴ و قبل از آن در تاریخ ۱۵ آبان، متوفیان سال ۸۵ در تاریخ ۲۷ آبان، سال ۸۶ و ۸۷ در تاریخ ۱۱ آذر، سال ۸۸ و ۸۹ در تاریخ ۲۵ آذر، سال ۹۰ و ۹۱ در تاریخ ۹ دی، سال ۹۲ و ۹۳ در تاریخ ۲۳ دی، سال ۹۴ و ۹۵ در تاریخ ۷ بهمن، سال ۹۶ و ۹۷ در تاریخ ۲۱ بهمن، سال ۹۸ و ۹۹ در تاریخ ۵ اسفند، سال ۱۴۰۰ و به بعد در تاریخ ۱۹ اسفند سال ۱۴۰۲ می بایست با مراجعه به درگاه ذینفعان بازار سرمایه به آدرس ddn.csdiran.ir نسبت به تعیین وضعیت زمان تشکیل پرونده برای آغاز فرایند انتقال سهام متوفیان سهام عدالت به وراث اقدام کنند.

کد خبر 805326
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بورس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha