معاون مالی و اقتصاد شهری شهردار تهران از انعقاد قرارداد شهرداری تهران با شرکت‌های اتوبوس سازی به ارزش ۲۸ هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت که پیش از این قرارداد عملا خودروسازان تعطیل بودند.

فروزنده معاون شهردار تهران

به گزارش همشهری آنلاین؛لطف الله فروزنده با بیان این مطلب افزود: اولویت نخست بودجه امسال ما، توسعه ناوگان عمومی است و از ۴۰ همت بودجه سرمایه‌ای امسال، حدود ۲۱ همت (۷۰ درصد) به حوزه حمل‌ونقل اختصاص داده شده است. با کارخانه‌های اتوبوس‌سازی بخش خصوصی بابت تامین خودروهای دیزلی و اتوبوس‌های برقی به ارزش ۲۸ همت قرارداد امضاء کردیم.

تکمیل خطوط یک تا ۷ مترو

به گفته فروزنده تکمیل خطوط ۱ تا ۷ مترو، اولویت نخست شهرداری تهران است و در راستای همین رویکرد طی ۲ سال حدود ۲۳ کیلومتر خط مترو توسعه یافته، تعداد ایستگاه‌ها افزایش داشته و واگن‌های مترو اورهال شده‌اند.

فعال شدن کارخانه واگن سازی تهران

معاون مالی و اقتصادی شهردار تهران با اشاره به جزئیات قرارداد تامین واگن از کشور چین عنوان کرد: «با انعقاد قرارداد تامین واگن از طریق شرکت چینی، کارخانه واگن سازی تهران هم که قبلا تعطیل بود، فعال شد. مشارکت های گذشته شهرداری و چین در حد بدنه و اتاق واگن بود اما با توافقات صورت گرفته برای نخستین بار انتقال فناوری بوژی هم محقق شد و بومی سازی واگن در کشور هم به ۵۵ درصد می رسد. اولین محموله واگن‌ها یک سال دیگر وارد کشور می شود و طی سال تعهد قراردادها تکمیل خواهد شد.»

توسعه خط ۱۱ توسط شرکای چینی

فروزنده به موضوع توسعه خط ۱۱ هم اشاره کرد و گفت: «برای توسعه خط ۱۱قرارداد سه‌جانبه با شرکای چینی و یک شرکت داخلی به ارزش یک میلیارد دلار بسته شد. طرف ایرانی با شرکای چینی موضوعات مالی را پیگیری می‌کند. برای تأمین هزینه‌ای قراردادها منابع ریالی در شهرداری وجود دارد. بیشترین حوزه‌ای که در این باره از آن استفاده خواهیم کرد، مولدسازی املاک است. مثلا در تعامل با اتوبوس‌سازها، ۵۰ درصد نقد، ۲۵درصد ملک و ۲۵درصد تسهیلات اعطا کردیم.»

برقی سازی ناوگان

او درباره برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی نیز توضیح داد: «با وزیر صمت جلسات مفصلی برای برقی‌سازی خودروهای تهران داشته‌ایم و هم‌اکنون در حال فراهم کردن زیرساخت‌های لازم هستیم. در تعامل با وزارت نیرو هم موضوع تأمین برق خودروها را پیگیری می کنیم. البته فرهنگ سازی در این حوزه اهمیت دارد و تا مردم پای کار نباشند و به این وسایل (موتور و تاکسی برقی) اقبال نشان ندهند، اتفاق خاصی نمی افتد.»

کد خبر 805284

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha