دوربین های تله ای نصب شده در منطقه شکار ممنوع تپال تصاویر یک خانواده پلنگ ایرانی را بر سر آبشخور آب ثبت کردند.

پلنگ دوربین تله ای منطقه شکار ممنوع تپال

همشهری آنلاین - زهرا رفیعی: در این منطقه شکار ممنوع چندین پلنگ، گربه وحشی، گربه پالاس مشاهده شده است. گونه‌های گیاهی بارز این منطقه شامل درمنه، گون، انواع گرامینه و ارس است. این منطقه به لحاظ نزدیکی و مجاورت شهرستان شاهرود و مجن از موقعیت خاصی برخوردار بوده و دسترسی به این منطقه برای گردشگران و دوستداران طبیعت با کمترین زمان و هزینه امکان‌پذیر است. به گفته علیرضا دزیانیان محیط‌بان منطقه با توجه به جمعیت قابل توجه حیات وحش و پوشش گیاهی، این منطقه در حال حاضر پتانسیل ارتقا یافتن به منطقه حفاظت شده را دارد و تنها عزم جدی مسئولین شهرستان شاهرود را می‌طلبد.

او می‌گوید: امیدوارم دیدن این تصویر، تلخی خبر تلف شدن دو خرس قهوه‌ای که اخیرا حد فاصل دو زیستگاه شاهوار و تپال اتفاق افتاد را تا حدی از خاطر دوستداران حیات وحش پاک کند.

ببینید | تصاویر زیبا از یک خانواده پلنگ ایرانی در شاهرود

منطقه شکار ممنوع تپال با وسعتی برابر ۳۰ هزار هکتار در شمال غربی شهرستان شاهرود واقع شده است. حیات‌وحش این منطقه تا قبل از سال ۱۳۷۳ دچار آسیب‌های جدی شده بود. به همین دلیل از این سال به بعد از سوی شورایعالی حفاظت محیط‌زیست به عنوان منطقه شکار ممنوع ثبت شد و تحت حفاظت قرار گرفت. از گونه‌های بارز حیات‌وحش تپال می‌توان قوچ، میش، کل، بز، آهو، خرس قهوه‌ای، پلنگ، تیهو، کبک و انواع پرندگان شکاری را نام برد.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 805176

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha